Danier Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Hei til alle! Jeg har planer om å lage en app til mobil og også lage hjemmeside som jeg har nettopp kjøpt, men skal jobbe med hjemmeside senere. Jeg trenger selvfølgelig server maskin eller svær minne maskin hvor tingene til alle blir lagret. Om minst 2 millioner mennesker skulle bruke den så trenger jeg ganske stor en. Så det jeg vil spørre om hvor jeg finner slikt, og er det noen erfarne her som kan om dette? og hva kan prisen på en slikt maskin være? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Har du hørt om skalering og clustere? Du starter enkelt, men gjør koden bakom det hele skalerbart. Så etterhvert du ser såkalte "bottlenecks" så legger du til en ny maskin i samlingen. Lykke til! Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Nja sånne server som skal kunne tjene 2 millioner brukere, da må det nok bli en rack eller bladserver løsning. Sånne servere er ikke billige for å si det sånn. De vanligste rack og bladserver produsentene er vell Dell, HP, IBM, Cisco, Supermicro osv. Supermicro er bra, men de som selger sånt i Norge er dyre. http://nextron.no/ Lenke til kommentar
Danier Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Nja sånne server som skal kunne tjene 2 millioner brukere, da må det nok bli en rack eller bladserver løsning. Sånne servere er ikke billige for å si det sånn. De vanligste rack og bladserver produsentene er vell Dell, HP, IBM, Cisco, Supermicro osv. Supermicro er bra, men de som selger sånt i Norge er dyre. http://nextron.no/ Gikk inn på linken nå og så på dem, fy søren de er ikke billige. Jeg kom opp med ide som jeg føler vil bli ganske populær, har snakket med flere folk og venner om appen og får svar om at det er genialt og bra. Jeg er 20 år og er ferdig med videregående men vil ikke forsette min studie siden jeg vil jobbe med ideen min. Har ikke programmering kompetanse, jeg sitter hjemme nå og lærer meg programmering på egenhånd, synes det er utrolig morro. Kommer nok til leite etter folk som vil jobbe med ideen min. Er klar over jeg kommer til å bruke over 100.000. Om jeg skulle lage budsjett og regnet omtrent hvor mye jeg kommer til å bruke. Hvor mange av "http://nextron.no/main.php3?PI=composeinfo&CID=24135"slike vil jeg trenge for minst 2 millioner mennesker? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Er dette noe du har planer om å ha stående i kjelleren til mamma? Du bør nok heller vurdere en hosting tjeneste. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Har du en plass å sette serveren din? Lenke til kommentar
Danier Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Jeg har et sted å sette den ja, skal ikke være hjemme hos meg haha Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Du nevner her 2 mill brukere. Er dette kontinuerlige brukere, eller at dem alle bruker den kanskje litt hver dag på forskjellige tidspungt? Lenke til kommentar
Danier Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Du nevner her 2 mill brukere. Er dette kontinuerlige brukere, eller at dem alle bruker den kanskje litt hver dag på forskjellige tidspungt? At de bruker det stadig og er ganske aktiv. Det er utrolig stor app jeg planlegger å lage, kan si det er multiapp, at det finnes flere applikasjoner i den appen. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Det kommer til å være krevende nok å utvikle app'en din, så du ønsker rett og slett ikke å håndtere alt som har med hostingen selv. Bruk gjerne en sky-leverandør som ikke tar seg betalt for mer enn app'en din faktisk bruker på host'en. Kjøp for alle del ikke inn en server som er "stor nok" for "sikkerhetsskyld", den kommer til å koste hele budsjettet ditt, og dermed bli stående ubrukt. Det er fullstendig meningsløst å spørre hvor mange servere eller san du trenger til 2 mill brukere, uten å fortelle noe mer. The-idea-guy pleier å bli dissa ganske kraftig her på forumet, det forundrer meg egentlig at ingen naysayers har dukka opp ennå. De har absolutt rett i all skepsisen sin, men på den annen side, hvis ingen prøvde ville heller ingen lykkes. Jeg vet ikke hvaslags "folk" du vil få tak i til å jobbe med ideen din, men hvis de skal ta seg betalt blir nok 100.000 spist opp temmelig kvikkt. Å få tak i folk som er villig til å jobbe for en liten prosentsats av en inntekt det bare er en helt mikroskopisk sannsynlighet for at dukker opp er ikke lett. 1 Lenke til kommentar
Danier Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Det kommer til å være krevende nok å utvikle app'en din, så du ønsker rett og slett ikke å håndtere alt som har med hostingen selv. Bruk gjerne en sky-leverandør som ikke tar seg betalt for mer enn app'en din faktisk bruker på host'en. Kjøp for alle del ikke inn en server som er "stor nok" for "sikkerhetsskyld", den kommer til å koste hele budsjettet ditt, og dermed bli stående ubrukt. Det er fullstendig meningsløst å spørre hvor mange servere eller san du trenger til 2 mill brukere, uten å fortelle noe mer. The-idea-guy pleier å bli dissa ganske kraftig her på forumet, det forundrer meg egentlig at ingen naysayers har dukka opp ennå. De har absolutt rett i all skepsisen sin, men på den annen side, hvis ingen prøvde ville heller ingen lykkes. Jeg vet ikke hvaslags "folk" du vil få tak i til å jobbe med ideen din, men hvis de skal ta seg betalt blir nok 100.000 spist opp temmelig kvikkt. Å få tak i folk som er villig til å jobbe for en liten prosentsats av en inntekt det bare er en helt mikroskopisk sannsynlighet for at dukker opp er ikke lett. Jeg lar selvfølgelig ingen stoppe meg. Om det skulle koste meg million så bruker jeg det. Er ikke sikker om jeg tørr å si ideen min ut her, jeg kunne heller sendt melding til en av dere som er erfaren og diskutert og gjerne få noen tips, om det er greit? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Jeg lar selvfølgelig ingen stoppe meg. Om det skulle koste meg million så bruker jeg det. Vel, da er det jo ikke noe problem 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 du kan gjerne sende meg en pm med hva du tenker, å slenge ideen ut public er nok ikke veldig lurt i en så tidlig fase Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Bry deg ikke om ytelse i starten, bruk ressursene dine på å lage den funksjonaliteten du ønsker. Begynner ting å ta av på et tidspunkt har du både skaffet deg selv erfaring til å optimisere ting, samt at du kanskje har begynt å tjene penger og dermed har råd til å kjøpe deg hjelp på området. Poengløst å kjøpe seg en svær server også. Lei deg en VPS, eller bruk en tjeneste som Heroku e.l. Lenke til kommentar
Danier Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Bry deg ikke om ytelse i starten, bruk ressursene dine på å lage den funksjonaliteten du ønsker. Begynner ting å ta av på et tidspunkt har du både skaffet deg selv erfaring til å optimisere ting, samt at du kanskje har begynt å tjene penger og dermed har råd til å kjøpe deg hjelp på området. Poengløst å kjøpe seg en svær server også. Lei deg en VPS, eller bruk en tjeneste som Heroku e.l. ja det er vel lurt å gjøre det du sier nå. Jeg sendte pm til deg Evelen Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Jeg lar selvfølgelig ingen stoppe meg. Om det skulle koste meg million så bruker jeg det. Er ikke sikker om jeg tørr å si ideen min ut her, jeg kunne heller sendt melding til en av dere som er erfaren og diskutert og gjerne få noen tips, om det er greit?Det kommer til å koste deg mer enn en million. 1 Lenke til kommentar
Danier Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Jeg lar selvfølgelig ingen stoppe meg. Om det skulle koste meg million så bruker jeg det. Er ikke sikker om jeg tørr å si ideen min ut her, jeg kunne heller sendt melding til en av dere som er erfaren og diskutert og gjerne få noen tips, om det er greit?Det kommer til å koste deg mer enn en million. Nei det vil det ikke Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Fordi da er du tom for penger og må legge ned? ok edit: eller kanskje du bruker andres penger. Endret 3. mai 2015 av Lycantrophe 2 Lenke til kommentar
Danier Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Fordi da er du tom for penger og må legge ned? ok edit: eller kanskje du bruker andres penger. Jeg er ikke sånn fattig person eller person som ikke vet hvordan jeg kan tjene inn penger, jeg er ikke en tigger heller. Bare grunn av jeg velger å starte min egen greie etter vgs enn å bruke 3-5 år til og bli sent med planen min trenger ikke fortelle at det ikke vil funke for meg. Jo tidlig jeg jobber med dette og blir ferdig, jo bedre er det for meg. Eneste måten å bli rik i verden er å komme opp med ide og jobbe for det enn å jobbe for andre. Om jeg jobber for andre, så vil jeg allitd ha bestemt lønn, kan ikke tjene som jeg ønsker. Skaper jeg ting selv og den blir suksessfull, så har jeg mer fri for meg selv og har flere muligheter. Selvfølgelig kan det gå galt, det er sånn livet er men da har man hvertfall prøvd noe nytt og kan alltid prøve seg på noe annet etter det. Man blir sterkere med å kjøre på selv om det er risiko enn å alltid kjøre safe og ikke prøve seg på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå