Mr_Tiger Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Nå har vi kjøpt en hytte på blefjell, og lurer på om noen har et "ring hytta varm" løsninger som Fungerer godt og ikke koster skjorta. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 .... du har ikke heller tenkt en Zee 1 eller 2 og et billig M2M-abonnement? Lenke til kommentar
larsenharness Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Hvis dere har strøm på hytta, hvorfor ikke vurdere Verisure? De har løsninger hvor du kan sette en smartplug i stikkontakten, også styre den fra appen. Da har dere jo sikret hytta for både innbrudd, brann, og starten på en smarthytte. Det er temperatur og fuktføler i alle røykvarslere, så dette vil også komme opp i appen. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Det er en god idé, helt til punktet der man må benytte Verisure... ;-) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Neida, Verisure-selgeren som sto utenfor døra mi mente det var umulig å hacke deres produkter (jeg var skeptisk til å ha kamera oppkoblet 24/7 i div. rom). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Neida, Verisure-selgeren som sto utenfor døra mi mente det var umulig å hacke deres produkter (jeg var skeptisk til å ha kamera oppkoblet 24/7 i div. rom). Fantastisk. Verisure har klart det ingen andre har klart! ... men det var ikke det jeg tenkte på engang. Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Neida, Verisure-selgeren som sto utenfor døra mi mente det var umulig å hacke deres produkter (jeg var skeptisk til å ha kamera oppkoblet 24/7 i div. rom). Ganske dum påstand fra selgeren. Alt kan "hackes"... Lenke til kommentar
Mellom Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Vi har pr. dags dato tradisjonelt ring hytta varm system med sentral med sim-kort med tilhørende styrbare stikkontakter for varmeovner. Dette er dyrt og tidvis ustabilt. I hvilken retning burde jeg se for å få til dette billigere? Tenker da fortrinnsvis på en sentral uten bindingstid og månedlige kostnader. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 En Telldus.net, eller enda bedre, en Raspberry Pi med Rfxtrx433 og/eller Z-wave? Kanskje en HomeSeer Zee 1 eller 2? Det er litt avhengig av hva du vil oppnå, og evt. hvilken nettforbindelse du har. Lenke til kommentar
rgwells Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Defa har jo en løsning med sim og app som er stabil og melder fra om strømbrudd og denslags. http://www.hyttami.no/ Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) Faste kostnader er nok vanskelig å unngå; For å benytte mobilnettet må du ha et sim-kort. (En radioamatør kunne nok sette opp et radiosamband for å trigge noe utstyr, men det ligger nok langt utenfor de flestes kompetanse og ville sikkert koste en hel del...) Selv benytter jeg TelldusNet tilkoblet en mobil-router bla. for å "fyre opp" og sette på vv-bereder før ankomst på hytta (og har det samme hjemme). TelldusNet monteres på hytta og du må ha en av/på bryter, f.eks Nexa EYR-2300 for styring av panelovn. (Du må ha strøm på hytta). Styres fra din telf. pc, nettbrett etc. Hos meg har dette fungert perfekt i et par år nå. Har billigste mobil abb hos Telenor og Huawei B593S Mobil Bredbåndsrouter (Finnes sikkert billigere) (Får derved også 4g bredbånd, wifi, på hytta, og kjøper tilleggs Gb når vi er der.) Etterhvert kan du utvide med temperaturfølere, lys av/på og mye mye mer. TelldusNet og Nexa-brytere kjøpes hos Clas Ohlsson, router har jeg kjøpt på Komplett. På hytta behøver du altså et tlf.abb (simkort) fra leverandør med god dekning. Edit: Ser at Tele2 har simkort for kr 99,-, Telenor 129,- pr. mnd. Endret 23. mai 2015 av arneolav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå