Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer fra denne Securifi Almond+ ?

Ser den kan brukes som smarthub til styring av hjemmet, men er litt usikker på dette kan brukes i norge? Ser den kan bruke både z-wave og zigbee standaren. Er det da bare gå ut å kjøpe div utstyr, linke det til router, koble til iphone og styre i vei? Da tenker jeg på alarm, brann, lys og div sensorer.

Noen som har prøvd å sette opp dette? Evt andre systemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har sittet og lest mye nå på forskjellige system, sitter fremdeles litt på gjerdet. Frister litt systemet til futurehome.no, med både zwave og enocean. Liker godt de batteriløse sensorene :) Noen som har dette hjemme? 

Flytter snart i et relativt stort hus, 322m2 på 3 plan og er litt bekymret for rekkevidde. Er det  et stort problem på zwave eller enocean?

Lenke til kommentar

Har sittet og lest mye nå på forskjellige system, sitter fremdeles litt på gjerdet. Frister litt systemet til futurehome.no, med både zwave og enocean. Liker godt de batteriløse sensorene :) Noen som har dette hjemme? 

Flytter snart i et relativt stort hus, 322m2 på 3 plan og er litt bekymret for rekkevidde. Er det  et stort problem på zwave eller enocean?

Z-wave er iallfall et mesh nettverk, så har du "nok" enheter så er ikke rekkevidde et problem. Jeg trodde enOcean også var det, men det må noen bekrefte (det eneste jeg finner er "you can do signal repeating og simple mesh networking").

Bygger du ut med et Z-wave nettverk så står du friere til å velge controller senere. Og de eksisterende lysbryterne kan da også brukes til å styre andre lys. :)

Når det er sagt så er jeg selv i gang med å kikke litt nærmere på enOcean-protokollen, rett og slett fordi jeg kunne tenke meg noen trådløse, batteriløse brytere selv. Vurderer å skrive en plugin til HomeSeer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...