arne22 Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) For å spare plass på PC og for å redusere uønsket og unødvendig datatrafikk så ønsker jeg absolutt ikke noen form for automatisk synkronisering mellom lokal hd og "nettdrive". Forsøkte å installere Microsoft One-Drive og Google-Drive klient på Windows 7 nå i kveld, men begge to satte i gang med å autosynke mapper, og da ble de umiddelbart avinstallert. Finnes det en eller annen tjeneste, der man kan ha tilgang på "cloud harddisk" uten at det skjer noen form for synkronisering? Ønsker å kunne "se den" og bruke den som en vanlig HD uten at det noen gang skjer noen form for automatisk synkronisering eller filoverføring som jeg ikke har kontroll over. Noen som har en brukbar løsning? Edit: Googlet og fant denne artikkelen:http://www.pcworld.com/article/2856348/free-up-space-on-your-hard-drive-using-your-cloud-storages-selective-sync-option.html Fikk til å slå av nedlasting fra cloud til PC for OneDrive, men den lastet fortsatt den annen vei fra PC til cloud. Det er ikke akseptabelt. Ønsker å kunne ha full kontroll på trafikken i begge retninger, dvs ingen synkronisering. Edit2. Googlet litt videre og fant denne løsningen. Er det noen som har testet denne?http://www.netdrive.net/ Endret 1. mai 2015 av arne22 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Hvis du ikke ønsker automatisk synkronisering, kan du ikke da bruke nettleseren? Ser at NetDrive mapper opp hver "sky" som egen stasjon i Explorer. Programmet koster penger. odrive blir en mellomting, der kan du koble til forskjellige "skyer" og selv velge hvilke mapper som skal synkes. Gratis inntil fem "skyer". Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Takker så mye. Begynte å installere netdrive og oppdaget at man kunne få en "tilkobling" gratis og at alt ut over det kostet penger. Det var også noen vilkår i brukeravtalen som gjorde at jeg lot være å installere. Vil teste ut Odrive. Lenke til kommentar
Vaktmester Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Takker så mye. Begynte å installere netdrive og oppdaget at man kunne få en "tilkobling" gratis og at alt ut over det kostet penger. Det var også noen vilkår i brukeravtalen som gjorde at jeg lot være å installere. Vil teste ut Odrive. Hei, jeg vet ikke om du har jobbet noe videre for å finne hensiktsmessige skyløsninger? Jeg deler din oppfatning når det gjelder kontroll på datatrafikk. Jeg har testet en Synology NAS i et års tid. Der har jeg "min egen sky" som fungerer greit. Men det å laste ned bilder fra disken når jeg er ute og reiser har vist seg å ikke funke noe særlig. Man er avhengig av en voldsomt god mobil bredbåndsforbindelse for å få ting til å laste - og det går foreløpig for tregt. Det er også komplisert å redigere dokumenter fra skyen, men jeg kan hente ned dokumenter raskt og greit, så lenge de ikke er tunge og fulle av bilder. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 31. august 2016 Forfatter Del Skrevet 31. august 2016 Takker for tibakemelding. Er dette en løsning som fungerer (bare) fra lokalt LAN? Lenke til kommentar
Vaktmester Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Takker for tibakemelding. Er dette en løsning som fungerer (bare) fra lokalt LAN? Lagringen foregår lokalt med to disker som speiler seg. Det er egentlig litt for knapt som sikkerhetskopiering, så jeg må ta backup på en annen disk av og til for å være helt sikker. Når jeg reiser på ferie eller jobbreise kan jeg la NASèn stå på i dvalemodus. Så kan jeg kalle den opp via en pc eller nettbrett et annet sted i landet. Det funker greit å laste ned dokumenter dersom linja er grei. Å laste opp er litt mer jobb. https://www.komplett.no/product/800565 Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Du kan prøve drive (https://github.com/odeke-em/drive) som lar deg bestemme selv nøyaktig hva og når du vil synkronisere med google drive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå