mondeoen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Har nett skiftet motor i mondeoen og spenningen var å ta å føle på når eg skulle starte opp. Skuffelsen var ikkje til å skjule da det ikkje skjedde ein shitt. Det som skjer er ingenting dersom eg vrir på nøkkelen på vanelig måte, men dersom eg vrir over på start ganske fort så går starter rundt i eit 10 dels sekund så er det ikkje meir. Noen idé??? Lenke til kommentar
mondeoen Skrevet 1. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2015 Starteren virker for eg har kjørt den direkt på starteren, men motor starter ikkje da heller. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Byttet du til samme motorkode? Har du dobbeltsjekket at alle kabler er på plass der de skal? Litt sent nå, men hadde vært lurt å merket alle kabler og hatt en liste man krysset ut når man kobler de tilbake igjen. Bruker du hjernen fra gammel eller ny motor? Hva var problemet med gammel motor? Tenker at det kan være noen feilkoder som ligger igjen som hindrer deg i å starte med ny motor. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Starteren virker for eg har kjørt den direkt på starteren, men motor starter ikkje da heller. Jeg mistenker nesten tenningslås. Lenke til kommentar
mondeoen Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Bare litt rart att det ikkje var noe galt med den før motorbytte. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 hmm ja, hvorfor bytte du motor? At ting ikke fungerer helt som de skal etter store jobber som motorbytt e.l er helt vanlig. Selv for de beste. Se over alt igjen. Kanskje glemt et elelr annet? Lenke til kommentar
mondeoen Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Har brukt gamle hjernen som var til den gamle motoren. Har skrudd over dysene og fått dei på rett plass. Kontakter er egentlig ikkje noe problem for det er naturige plasseringer og veldi få et like. Lenke til kommentar
mondeoen Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Kan være noen feilkoder som ligg der ja. Den gamle motoren hadde hoppa over på registeret i følge Ford i Haugesund. Dei skrudde av topp og overlatte meg nærmest eit dødsbo. Fryktelig vanskelig å finna plasseringer til slanger og ting å tang når alt låg i bagasjerummet i kasser. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 (endret) ECU feil og dyseplassering gjør at motoren ikke vil starte. Det skal fortsatt kjinne. Sett en startkabel fra minus på batteri og rett til motorblokk. Eller trippelsjekk at du har god godsing på motor. Sjekk/lad batteriet. Å feilsøke uten batteri spenning gjør man ikke. Nå har du jo allerede tvangskjørt denne starteren. Hvis startsystemet virket før så sjekk at du ikke har most den tynne ledningen til starter mellom motor/girkasse e.l. Jeg regner med at denne bilen ikke har start knapp eller et start/stopp system så teknologien er gammeldags og basic. Siden det ikke virker over tenningsbryteren og man vet at den er i orden så må det jo være et eller annet som mangler der sånn. Å sette nøkkel på acc og manuelt kjinne stoler jeg derfor ikke helt på. Å få en motor i pappesker er noe dritt. Du skal få litt skryt for og ha satt det sammen! Det er likevel dømt til å ha en del problematikk ved oppstart. Feilkoder er ikke interessant enda. Du må hvertfall få dritten til å kjinne over tenningsbryteren først. Du har nettopp satt det sammen og du er riktig mann til å finne ut av det. Endret 2. mai 2015 av Mekker`n Lenke til kommentar
mondeoen Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Når eg tvangs kjørte starteren så var ein inni bilen og holdt nøkkel i start posisjon. Girkassen satte eg på motoren før eg satte den i bilen så det var ingen kabler på.Har også prøvd med ekstra jording som heller ikkje hjalp. Samme motorkode er det og ja. Veldi flott med gode ideer og løysninger. Setter stor pris på det. Lenke til kommentar
mondeoen Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Måtte av ein eller anna merkelig grunn legge inn hjernen, dyser og nøkkler på nytt så gjekk motoren som ei klokke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå