avtrekkeren Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hallois... Har et Connect3D Radeon 9700pro kort med TV-ut... Har kobla opp på TV'n som jeg har gjort med alle andre skjermkort jeg har hatt med TV-ut... Men med dette kortet får jeg ikke noen farger, bare sort-hvitt... Har prøvd både med gamle og nyeste drivers, blir bare sort-hvitt på tvn... Noen som har peil? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 pass på at du kjører pal, men det gjør du sikkert siden du har gjort dette før...? Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Er vel det vanlige (lurer på hvor mange ganger det er svart på her på forumet): 1. Du kjører NTSC (amerikansk tv system) signaler til en TV som bare støtter PAL (europeisk tv system). 2. Du kjører ut s-video signaler til en tv som bare takler composite singnaler. 3. Du kjører ut s-video signaler til en tv som står på en composite AV kanal (feks via en scart plug, der scart ingangen kan ta flere typer singaler). Løsning: 1. Bytt til PAL (det gjør du i driveren til kortet). 2. Bytt til composite singaler. Hvordan man gjør det er forskjellig fra kort til kort, med noen kort (feks mitt Sapphire kort) trenger du en liten overgangsplugg bakpå tv-utgangen på grafikk kortet som gjør om kontakten fra s-video (ser ut som en ps/2 kontakt) til en phono kontakt (feks vanlig audiokabel). 3. Trykk på AV knappen på fjernkontrollen et par ganger. Se om du får farger på noen av dem. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Prøvde faktisk å søke men det er jo det å finne de rette søkeordene... ;p 1. Kjører PAL. 2. Funka som sagt med samme kabelen på et tidligere skjermkort med samme TV... 3. Bruker scart-plugg men har bare en AV-kanal (og som sagt så funka det jo med et tidligere skjermkort)... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Har du prøvd å kjøre den på NTSC? En maskin jeg testa engang fikk feil størrelse på tv'en (høyde/bredde forhold), så jeg stilte den til NTSC og det funka som f. Riktig størrelse. Med farger. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hvis TV bare har en scart, så tipper (95% sikker) jeg at den ikke støtter s-video. Hvis du tidligere har hatt GF-kort, så kan de "jukse" og gi composite på s-videoutgangen. Derfor har det funka før. Løsningen er en "s-video til composite"-adapter. F. eks. denne fra Biltema. ......eller ny TV som støtter s-video. Lenke til kommentar
Valandil Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 TVtool løser sort/hvitt problemet glatt: http://tvtool.info/index_e.htm Edit: Never mind, funker bare for nVidea baserte kort.. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hvis TV bare har en scart, så tipper (95% sikker) jeg at den ikke støtter s-video. Hvis du tidligere har hatt GF-kort, så kan de "jukse" og gi composite på s-videoutgangen. Derfor har det funka før. Løsningen er en "s-video til composite"-adapter. F. eks. denne fra Biltema. ......eller ny TV som støtter s-video. Hadde det samme problemet og Mr. D anbefalte en kabel eller overgang hos biltema. Kjøpe den i går og testet. Det funket. Farger en mass. Så nå skal jeg gå og oppdatere den tråden også... Lenke til kommentar
Star Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hvis TV bare har en scart, så tipper (95% sikker) jeg at den ikke støtter s-video. Hvis du tidligere har hatt GF-kort, så kan de "jukse" og gi composite på s-videoutgangen. Derfor har det funka før. Løsningen er en "s-video til composite"-adapter. F. eks. denne fra Biltema. ......eller ny TV som støtter s-video. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Får prøve det Har bare en Scart-inngang, og noe greier foran på tvn også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå