Tranceformation Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Vi bor i et hus med 3 etasjer. Da huset ble pusset opp monterte elektriker Zyxel 8702 inne sikringsskapet. Fra sikringsskapet går det uttak for internet til kjeller og medierom i stuen. Men..dessverre, så er wifi skikkelig dårlig! Vi skal ha hastighet på 25 mbs, men ligger nede på 6-7 mbs. I kjeller er det nede på 2-3 mbs. Vi ringte Telenor og spurte om vi kunne sette routeren i bridgemodus, de sa det var umulig. Men vi mener å ha lest at dette skal kunne gå fint. Spørsmål: Kan vi koble til en router fra uttak i veggen i stuen, mens vi kjører Zyxel 8702 i bridgemodus? Vil Internett i kjeller fungere, selvom vi setter den i bridgemodus? Det er jo fra sikringsskapet det er lagt opp ledning gjennom vegg til kjelleruttak. Zyxel 8702 sender med 5ghz også, hvilken router ville dere anbefalt for å utnytte det man betaler for? Vi ønsker jo å beholde dagens hastighet på 25/5. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 1. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2015 Hvilken router gir den desidert beste wifi dekningen? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Bridge Asus RT-AC66U eller bedre Spørsmål: Kan vi koble til en router fra uttak i veggen i stuen, mens vi kjører Zyxel 8702 i bridgemodus?Vil Internett i kjeller fungere, selvom vi setter den i bridgemodus? Det er jo fra sikringsskapet det er lagt opp ledning gjennom vegg til kjelleruttak. Nei, alt må gå igjennom Zyxelen.. Du kan eventuelt flytte den fra sikringsskapet og plassere den i kjelleren, med forbehold om at det ikke er kontakt for interkobling... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Eller la Zyxelen stå som den gjør og sett opp nevnte Asus-ruter (eller RT-N66 eller bedre) som AP. Ikke optimalt, men mindre styr... Endret 1. mai 2015 av Mr D Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Nå prøvde jeg å endre kanal på 2,4 GHz nettet. Først prøvde jeg kanal 1, da økte mbs fra 7-16 mbs. Så prøvde jeg kanal 6, da fikk jeg fra 20-27 mbs. Virker som det gjorde susen. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Vet dere om en app som viser hvilken kanal naboene kjører nettet sitt på? Telenor sa at dersom naboer rundt har samme kanal på trådløs, så kan dette forstyrre signalene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Eller inSSIDer for Windows. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Bridge Asus RT-AC66U eller bedre Spørsmål: Kan vi koble til en router fra uttak i veggen i stuen, mens vi kjører Zyxel 8702 i bridgemodus? Vil Internett i kjeller fungere, selvom vi setter den i bridgemodus? Det er jo fra sikringsskapet det er lagt opp ledning gjennom vegg til kjelleruttak. Nei, alt må gå igjennom Zyxelen.. Du kan eventuelt flytte den fra sikringsskapet og plassere den i kjelleren, med forbehold om at det ikke er kontakt for interkobling... Men Zyxel har inntak og videreføring av kabler i sikringsskapet. Kan ikke flytte den. Kan jeg da sette Zyxel i bridgemodus og koble en ny router i internettuttak i stuen? Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Kan jeg da også føre kablet nett ned til kjeller via Zyxel selvom om den står i bridgemodus? ( ledninger lagt i vegger til kjeller til sikringsskap) Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Er det bare det at den slutter å sende trådløst når man setter den i bridge? Mens med kabel fungerer den fint enda? Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Må legge til at jeg ringte Telenor og spurte om jeg kunne sette Zyxel i bridgemodus, og bruke en annen router som trådløs. Telenor sa dette var umulig.,rart. Enten skjønte de ikke spørsmålet, eller så vet de ikke Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Nei, du må koble alt via egen router.... Lenke til kommentar
Fettlars Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Vi bor i et hus med 3 etasjer. Da huset ble pusset opp monterte elektriker Zyxel 8702 inne sikringsskapet. Fra sikringsskapet går det uttak for internet til kjeller og medierom i stuen. Men..dessverre, så er wifi skikkelig dårlig! Vi skal ha hastighet på 25 mbs, men ligger nede på 6-7 mbs. I kjeller er det nede på 2-3 mbs. Vi ringte Telenor og spurte om vi kunne sette routeren i bridgemodus, de sa det var umulig. Men vi mener å ha lest at dette skal kunne gå fint. Spørsmål: Kan vi koble til en router fra uttak i veggen i stuen, mens vi kjører Zyxel 8702 i bridgemodus? Vil Internett i kjeller fungere, selvom vi setter den i bridgemodus? Det er jo fra sikringsskapet det er lagt opp ledning gjennom vegg til kjelleruttak. Zyxel 8702 sender med 5ghz også, hvilken router ville dere anbefalt for å utnytte det man betaler for? Vi ønsker jo å beholde dagens hastighet på 25/5. De kan settes i Bridge modus. http://www.telenor.no/bedrift/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel-p8702/deaktivering-av-ruterfunkjson.jsp Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Les hele tråden! Det er allerede linket til! Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Ok. Så når jeg har satt Zyxel i bridge, så er det bare å installere f.eks Asus routeren? Har dere f.eks en anbefaling til en router som kan gjøre at vi får nytte av 5Ghz til Telenor? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Ja du kobler en kabel fra Zyxelen til Asusen... Hva mener du med "nytte av 5GHz til Telenor"? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Må legge til at jeg ringte Telenor og spurte om jeg kunne sette Zyxel i bridgemodus, og bruke en annen router som trådløs. Telenor sa dette var umulig.,rart. Enten skjønte de ikke spørsmålet, eller så vet de ikke Visst du vingler like mye i telefon som i tråden her, så skjønte de neppe spørsmålet. Siden de har veiledning på nettsidene hvordan dette gjøres. 1 Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Må legge til at jeg ringte Telenor og spurte om jeg kunne sette Zyxel i bridgemodus, og bruke en annen router som trådløs. Telenor sa dette var umulig.,rart. Enten skjønte de ikke spørsmålet, eller så vet de ikke Visst du vingler like mye i telefon som i tråden her, så skjønte de neppe spørsmålet. Siden de har veiledning på nettsidene hvordan dette gjøres. Vingler? De andre forstår det fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå