Gå til innhold

XAVC S format på actionkamera

Anbefalte innlegg

Skal redigere video filmet i XAVC S-format, men sliter med at verken Pinnacle Studio eller iMovie kan importere filer i dette formatet. Filmen må dermed konverteres til et kompatibelt format. Har forsøkt å gjøre dette via Handbrake (Mac), men med output til Mpeg-4 ble filmen så komprimert (filstørrelsen gikk ned fra 1.7GB til 250 MG) at filmen i praksis var ubrukelig. Output til H.264 hjalp heller ikke: Verken Pinnacle eller iMovie kunne lese filen etterpå.

Har søkt meg frem til andre konverteringsprogrammer på nettet, men gratis-versjonene har store begrensninger (max 5 min video, evt bare konvertere halve videoen). Har ikke så lyst å spytte ut 3-400 kr for et online konverteringsprogram hvor jeg ikke helt stoler på at jeg får det jeg vil ha.

Er det noen som har tips om gode (gjerne gratis) konverteringsprogrammer jeg kan forsøke? Eventuelt andre tips for å komme rundt problematikken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal redigere video filmet i XAVC S-format, men sliter med at verken Pinnacle Studio eller iMovie kan importere filer i dette formatet. 

Er det noen som har tips om gode (gjerne gratis) konverteringsprogrammer jeg kan forsøke? Eventuelt andre tips for å komme rundt problematikken?

Adobe Premiere Elements tygger unna XAVC S fra Sony Action Cam veldig greit....

Lenke til kommentar

Størrelsen du får på fila i Handbreak er avhengig av bitrate/kvalitet du velger.

Har du forsøkt å endre på dette ?

Er rimelig sikker på at du kan bruke Handbreak i arbeidsflyten din om du regulerer opp bitrate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...