petterg Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg har lagt inn en helt basis android 5.0.2 og har snublet i at endel av mine foretrukne apper ikke finnes lenger. Det jeg savner fra tidligere er: - dialer. Brukte touchpal contacts før, fordi den søker effektivt og gir full historikk om når man tidligere har vært i kontakt med valgte nummer, selv om det ikke ligger i kontaktlista. Litt av denne historikken kommer også opp på innkommende anrop, før man svarer. - tastatur. Brukte touchpal input før, fordi ordforslagene på den var imponerende god. - imap client med begrenset syncperiode. Alle jeg har testet til nå laster ned ALT. Brukte samsungs standardleser sist. - active sync client. Fullt kompatibel med exchange. Trenger testmulighet for serverconfiger for de som bruker dette. (Outlook for android kan fungere selv om andre active sync apper ikke fungerer, og er derfor ikke egnet for testformålet.) Brukte tidligere samsungs default mail. - cpu usage / kill apps widget. Husker ikke hva jeg brukte før, men hadde en 2x1 widget som viste cpubruk, og ved å trykke på den fikk man liste over apper med valg om å drepe alle som brukte mer enn x% av cpu. Widgetene jeg har testet til nå dreper ALLE apper, eller man får en liste over kjørende og må velge utfra navn eller liten tekst hvilke man skal drepe. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 App killer tror jeg nesten du bare kan stå over, flere artikler som skriver at det er verken bra men kanskje til og med dårlig for ytelse på android telefoner, det er også som med pc, ubrukt ram er ubrukelig, det er bare bra at RAM`en blir brukt til noe. Et kjapt søkt på google på: "app killer android" så finner du masse artikler om dette emnet. Tastatur så kan jeg varmt anbefale Swiftkey, jeg har brukt den siden 2011 eller 12, den lærer fort vannene dine og har også swipe input som alternativ som også kan være en veldig hendig funksjon. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Jeg brukte swiftkey en periode - frem til jeg oppdaget touchpal. Ble aldri helt venn med swiftkey. Batteritiden (standby) før oppgradering var ca 6x det den er nå. Det aner meg at jeg må nedgradere igjen bare for å ha en telefon som holder igjennom dagen. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Hvilken telefon er det? Man skal da få bedre batteri tid med lollipop, men det er flere som sliter med div bugs ved standard upgrade fra 4 til 5, men da hjelper det ofte å slette slette dalvik og cache, eller i "verste" tilfellet kjøre en clean install / fabrikkinnstillinger. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Samsung galaxy S2. Nyeste original er 4.0.3. Dalvik ble slettet under install, og den er installert helt clean - et godt stykke unna original. Har oppdaget enda flere problemer: - Maks ringevolum er så lavt at det kun høres innendørs. - Hvis man er et sted hvor kun 2G gir brukbar dekning, må man sette manuelt til "prefer 2G" for at samtaler ikke skal bli oppstykket. Så viser det seg at den innstillingen ikke kan reverseres uten å reboote telefonen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Trenger ikke noe appkiller i dag. Det gjør bare ting værre. Åpne "multitask" menyen (holde inne knappen nede til venstre på S2?) Og trykk der for å avslutte alle apps som kjører. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Det ble til at jeg nedgraderte til siste offisielle rom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 På både Android 4.x og 5.x kan du innstallere G-Mail versjon 5.x og installere Exchange-støtte. Da vil den funke på både Exchange med policies, og for IMAP og POP (og gmail.com, seff), og man kan vise alle i en visning, eller separate. Jeg har byttet fra Android nå, og husker ikke nøyaktig hvilke config-alternativer den hadde, men det var bra, mye bedre enn for eks Acompli (nå Microsoft). Du får ikke G-Mail 5.x fra Play, men du kan gjøre slik: http://www.cnet.com/how-to/get-gmail-5-0-for-android-right-now/ Du må altså installere 2 apk-filer, en for å få G-Mail 5.x, en for å få Exchange-støtte i denne. Brukte den som eneste epostklient på mine siste Android-dingser, både mobiler og nettbrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå