CurSe Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Edit: Siden det ble bare tull med å koble stikka til min pc er jeg nå på jakt etter en stikke jeg kan kjøpe til min PC Jeg lånte en Xbox 360-stikke (Xbox Elite) fra en kompis som jeg tenkte å koble til pc'n. Hittil så har jeg prøvd alt på denne guiden, men får det ikke til å fungere: http://support.xbox.com/nb-NO/xbox-360/accessories/connect-wired-controller-computer Det fulgte med en kabel, men kan denne brukes for å koble stikka til pc'n? Lurer på om det er kabelen som gjør at det bare blir kødd. Endret 1. mai 2015 av CurSe Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Den kabelen kan kun brukes til lading. Du trenger enten en ren USB-kontroller eller en trådløs adapter til PC. Kjøp original Microsoft-adapter i såfall. De billige kinakopiene er ofte noe herk å få til. MS sin er ren plug'n play. https://prisguiden.no/produkt/MzIyXjQ5NjE0Nw https://prisguiden.no/produkt/microsoft-xbox-360-controller-86631 Endret 1. mai 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2015 Argh, og jeg som hadde kjøpt Ori and the blind forest Tror jeg heller kjøper en stikke som er ment å brukes til PC, er vel like greit siden det ikke funker med denne kabelen(og at jeg uansett må levere tilbake stikka en dag). Noen som har noen stikker de vil anbefale til pc? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Hva skal du spille? Xbox one kontrolleren fungerer til det meste, dog den krever foreløpig en micro usb kabel tilkoblet kontroll ->pc for å fungere, men er eller bare å plugge i og den fungerer ypperlig. Alternativt så har du jo også den kablede 360 kontrollen, bare smette inn usb'en og starte spillet. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg får helt frysninger hver gang du skriver stikker... En vanlig 360 kontroller med kabel skal fungere når du har plugget den i pcen din, fungerte med Windows 7 og fungere fint nå med Windows 8/8.1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Kan anbefale denne https://www.komplett.no/xbox-one-trdls-hndkontroller/820557Er egentlig basert på Xbox one, men fungerer like godt på pc når usb'en er koblet til. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Jepp man finner 360 pads med fast kabel på elkjøp f.eks. Jeg har en fin gjennomsiktig 360-pad jeg bruker på PC. Laderkabelen funker ikke med PC. Det er også massevis av klonekontrollere som er laget for PC, både trådløs og kablet. De henger ofte på Spaceworld og slike plasser som selger spill og utstyr. Når du sier "stikke" tenker jeg dette: Endret 1. mai 2015 av Bytex Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2015 Hva skal du spille? Xbox one kontrolleren fungerer til det meste, dog den krever foreløpig en micro usb kabel tilkoblet kontroll ->pc for å fungere, men er eller bare å plugge i og den fungerer ypperlig. Alternativt så har du jo også den kablede 360 kontrollen, bare smette inn usb'en og starte spillet. I første omgang så blir det vel Ori and the Blind Forest. Etter det Brothers - A Tale of Two Sons, Showel Knight og så blir det vel i hovedsak emulator fra gamle dager. Hvis jeg skal trekke fram en sjanger så må det bli plattform-spilling den skal brukes til, men gjerne også spill av typen God of War mtp synsvinkel. Jeg får helt frysninger hver gang du skriver stikker... En vanlig 360 kontroller med kabel skal fungere når du har plugget den i pcen din, fungerte med Windows 7 og fungere fint nå med Windows 8/8.1 Hehe, er vel det som har hengt igjen fra barndommen av. Den gang het det stikke og jeg har vel aldri sluttet å bruke det Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Selv liker jeg x360-kontrollen og bruker den med trådløs adapter. Var som sedsberg sier, noe knotete å få til, men nå fungerer det gull. Jeg hadde dog X360-kontrollene fra før... De har også et relativt dårlig styrekryss, så om du ser for deg å bruke det mye, kan andre alternativer være bedre. Men det er nok en grunn til at X360-kontrollen er så populær. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Kjøp bare en kablet 360 spake så skal det fungere fin fint. Kjøpte en billig Gamestop versjon av 360 spaken å den er plug and play, så er bare å koble den til en usb port så er du klar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå