Konkurransekjøreren Steen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Er i ferd med å søke på en jobb, i det jeg var ferdig med å skrive søknad fikk jeg opp at jeg måtte stå på offentlig søkerliste. Eller søke om unntak. Hva innebærer det, er det kun en liste med få opplysninger eller blir cv og søknad lett tilgjengelig for andre? Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) http://www.skatteetaten.no/no/om-skatteetaten/karriere-i-skatteetaten/nar-du-soker-jobb/ Hva er en offentlig søkerliste? Skatteetaten er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste som gir informasjon om navn, kjønn, kommune og alder på alle søkere til en stilling. Det er svært strenge krav for å slippe å være på en slik liste. Ønsker du at navnet ditt ikke skal vises, må du krysse av og begrunne dette i søknadsskjemaet. Deretter blir du kontaktet for nærmere avklaringer. Dersom søknaden ikke innvilges, får man mulighet til å trekke seg fra prosessen. Vi presiserer at vi ikke sender søkerlister noen steder, men at media har mulighet til å be om innsyn i disse opplysningene hvis de finner at stillingen har offentlig interesse. Endret 1. mai 2015 av Glutar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå