Manlulu Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg har en .bat fil der jeg via mitt Java program sender inn et argument. Den går så her: if "%~1"=="a" ( goto metode1 ) else if "%~1"=="b" ( goto metode2 ) else ( << Ønsker å returnere noe til mitt java program>> ) Jeg ønsker her å få en beskjed om jeg sender inn noe annet enn a eller b til .bat scriptet mitt. Er det en måte å få bat scriptet til å kommunisere med mitt java program, eller å få java programmet mitt til å ta imot en retur verdi? Lenke til kommentar
Joachim Hansen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Hva med å starte den med process builder bruke process bulder sin waitFor() funksjon. Få bat fila til å skrive til en fil lese fila i java etter at waitFor() har sagt at bat fila er ferdig med å kjøre. kanskje du kan få noen hint fra denne http://www.javacreed.com/running-a-batch-file-with-processbuilder/ Lykke til Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 hvilket argument javaprogrammet sender til batfila vet vi jo allerede før batfila kjøres ... ? Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Hva med å starte den med process builder bruke process bulder sin waitFor() funksjon. Få bat fila til å skrive til en fil lese fila i java etter at waitFor() har sagt at bat fila er ferdig med å kjøre. kanskje du kan få noen hint fra denne http://www.javacreed.com/running-a-batch-file-with-processbuilder/ Lykke til Ja dette skal jeg prøve ut hvilket argument javaprogrammet sender til batfila vet vi jo allerede før batfila kjøres ... ? Jeg tenker at en bruker skal få skrive inn selv. Og så viss bruker skriver feil eller noe så skal han få beskjed. For nå tenker jeg at det ikke er java programmet som skal vite hva som er tilgjengelig og ikke. Det skal bare kjøre på. Lenke til kommentar
Hazzel Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 det er mulig å få bat file til å returnere en verdi, mener du kan bruke EXIT /B <int du vil den skal returnere> og some tidligere nevnt mener jeg process bulder sin waitFor() funksjon vil returnere akkurat denne verdien. Da slipper du iallfall å surre med en fil og sånn. Har ikke koda bat eller java på noen år, så mulig jeg tar feil, men det er iallfall lov å prøve Du kan også dra tak i stdout for bat fila du kjører også. ProcessBuilder pb = new ProcessBuilder(commandInformation); Process process = pb.start(); OutputStream stdOutput = process.getOutputStream(); Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Ahh ja jeg skal prøve det seinere i dag Siden jeg skal kalle på en waitFor() metode, vil det si at den går ut i en egen tråd? Eller vil programmet stå å vente på svar? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 Det ligger litt i navnet at tråden da står og venter på prosessen. For øvrig: http://docs.oracle.com/javase/8/docs/api/overview-summary.html Bare å legge i bokmerkene dine først som sist. Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 ProcessBuilder funka bra det Nå slipper jeg å opprette en egen fil, for å lese av en statuskode fra den. Jeg sjekka, og ProcessBuilder går ikke ut i en egen tråd. Den oppretter ikke en egen tråd når den står og venter. Den holder opp hele programmet. Var det jeg spurte om sist der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå