Team Il Tempo Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Hei :-) Jeg holder på å montere et hydraulikk handbrekk på en Golf. (det er første gang jeg prøver meg på å legg opp et hydraulikk handbrekk) Dette var ikke lett. Jeg lufter og lufter men jeg får ikke bremsepedal eller ikke Motstand i det hydraulikk håndbrekket. Litt om hvordan jeg har koblet det inn i bilen. Dette er en bilcross bil. Jeg har koblet sammen høyre og venstre bremsekrets med te stykker. Fra handbrekket har jeg brukt et te stykke på det bremserøret som går mellom høyre og venstre bremserør. Har lagt opp en bremseslange til bremsevæskebeholder i lik høyde som den originale bremsevæskebeholderen. I min logiske tankegang er at det skal bli en likevekt i de to beholderne. Det som skjer er når jeg tråkker på bremsepedalen blir bremsevæsken pumpet over til den andre beholderen og motsatt. Mener jeg har fått ut all luften. Jeg luftet først ved handbrekket til det ikke kom noe mer luft og deretter luftet bak høyre og venstre hjul. Ut fra det så får jeg ikke handbrekket til å virke. Får heller ikke hard bremsepedal eller. Er det noen som har noen gode tips til meg. Eller har jeg koblet det helt feil sammen. Jeg har lagt ved et skjematisk oppsett hvordan jeg har gjort det. [Skjematisk oppset av Hydrulikk handbrekk.doc Lenke til kommentar
Moparviking Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Hei,har selv hatt problemer med lufting av hydraulisk clutch og har hatt bremseveske på oljekanne og slange på luftenippel og pumpet bremsevesken opp i systemet,det har funka,behøver ikke og lufte mer.Prøv det! Lykke til. Per Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Tipper du behøver en (på hver bremsekrets...) skyttelventil med handbrekk-enheten og bremsepedalen (hovedsylinderen) på hver sin inngang, og utgangen koblet til røret som går til hjulsylindrene. Lenke til kommentar
joka Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 hydralisk håndbrems med egen væskebeholder vil ikke funke uten slike ventiler som Inge Rognmo sier. "in-line" håndbrems (uten væskebeholder) vil funke 1 Lenke til kommentar
Team Il Tempo Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Tipper du behøver en (på hver bremsekrets...) skyttelventil med handbrekk-enheten og bremsepedalen (hovedsylinderen) på hver sin inngang, og utgangen koblet til røret som går til hjulsylindrene. Hei takk for svaret :-) Ja jeg får prøve å montere skyttelventil med handbrekk-enheten men hvor får man kjøpt dem? Kan skyttelventil med handbrekk-enheten være det samme Pedersen Racing selger men da heter dem fordelingsventil til håndbrekk? Hilsen John Magne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå