Manlulu Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg vil lage et script til å kontrollere et program. Det er ikke store greiene, bare f.eks. når jeg kjører scriptet, så: - Åpne et program-> Fil -> Hva som helst. Noen som har noen tanker og ideer? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg vil lage et script til å kontrollere et program. Det er ikke store greiene, bare f.eks. når jeg kjører scriptet, så: - Åpne et program-> Fil -> Hva som helst. Noen som har noen tanker og ideer? Du vill starte ett program også utføre en handling i programmet? Eller bare starte ett program? Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 1. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2015 Starte et program og så utføre handlinger i programmet. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Om du vil at programmet skal starte med en spesiell fil åpnet holder det gjerne å skrive "program.exe dokument.type". Sjekk dokumentasjonen for programmet for å finne andre start-parametere som kan gjøre andre ting. Lenke til kommentar
Parallellakseteoremet Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Hvis du vil gjøre mer avanserte ting er det ofte bildeprosessering som gjelder. Det vil si å la programmet ditt ta screenshot av skjermen og analysere fargene til pikslene for å finne ut hvor f.eks "fil"-knappen er. Så kan du gjøre automatiske tastetrykk eller museklikk på bestemte koordinater for å utføre handlinger. Dette er mulig i de fleste programmeringsspråk, så bare søk på "[programmeringsspråk] + image processing" på google. Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 1. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2015 Takk til begge Jeg tror jeg først vil teste ut det første svaret. Kan jeg lage et .bat script som starter word, og så åpner et annet dokument automatisk? Til det andre svaret: Det virker veldig mye jobb for en relativt liten ting? Jeg tenker å lage et program i f.eks. Java som har noen valg. Disse valgene skal være å åpne forskjellige filer. Men disse filene må åpnes i et eget program. Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 1. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2015 Så kult Jeg fikk det til Måten jeg gjorde det på var å lage et .bat script som åpna et program og en fil i programmet. Det er 1 linje. Er dette noe man kan gjøre i Python eller andre script språk like enkelt? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 For såpass lite innviklede saker er det nok ingenting som er enklere enn å bruke batch-script, nei, men fullt mulig Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. mai 2015 Del Skrevet 2. mai 2015 (endret) Så kult Jeg fikk det til Måten jeg gjorde det på var å lage et .bat script som åpna et program og en fil i programmet. Det er 1 linje. Er dette noe man kan gjøre i Python eller andre script språk like enkelt? Python: import subprocess subprocess.call(['/path/to/program', '/path/to/file']) https://docs.python.org/2/library/subprocess.html Endret 2. mai 2015 av endrebjo 1 Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 2. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2015 Skal sjekke det ut. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå