Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Den andre stemmen i hodet mitt

Anbefalte innlegg

Egentlig elsker jeg å være sosial, bli kjent med nye folk å finne på alt mulig.

Jeg planlegger ting jeg skal gjøre og det høres så bra ut der å da. Men når det kommer til det er det en stemme i hodet mitt som sier at jeg skal bli hjemme.

Jeg har ikke angst når jeg er med folk og koser meg når jeg først er ute, men når jeg er hjemme og før jeg skal dra kommer den stemmen i hode mitt. Det plager meg så mye. For om jeg først blir hjemme blir det vanskeligere neste gang jeg skal vekk. Jeg merker fort at jeg blir veldig syk om jeg er hjemme i over 1 uke. Jeg får mye stygge tanker i hode, jeg blir veldig deprimert og alt er fælt.

Jeg har gått til psykolog veldig lenge som ikke har funket. Er det andre som har eller er i samme situasjon, eller noen som har klart å fått bort disse tankene og har noen tips?

Jeg har presset meg selv utrolig mye også, men den stemmen er der hele tiden uansett.

Anonymous poster hash: d95c0...acf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt interessert i hva denne stemmen sier til deg. Altså, hvorfor er det vanskelig å komme seg ut når du først er hjemme? 

En annen ting. Du sier du koser deg med folk og at det er uproblematisk "i øyeblikket". Men helt til slutt sier du at stemmen er der hele tiden. Hvordan opplever du stemmen når du er med folk? 

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke skolen er noe problem. Veldig glad i å treffe nye folk, være med folk jeg kjenner og finne på alt mulig som jeg skrev. Nå kjenner jeg det veldig sterkt fordi jeg har vært dårlig og har ikke kunne truffet noen på en stund.

Samtidig er jeg en person som trenger mye tid for seg selv.

Greia er at jeg har så lyst til å gå ut når jeg har en plan å finne på det vi har planlagt, men så er det det som holder meg igjen. Jeg vet ikke hva det er.. Jeg har ikke angst, jeg sliter ikke med noe sosialt så det er vanskelig å si.

Jeg vet bare at jeg er glad i å være blant folk, samtidig trenger jeg tid for meg selv, men når jeg tar litt tid for meg selv synes jeg det er enda vanskeligere å gå ut neste gang, etter 2-3 dager uten å være med noen kjenner jeg meg veldig syk og sliten, jeg har negative tanker i hode mitt som går konstant og det blir bare verre.

Det er veldig vanskelig å forklare. Jeg sliter verken med selvtilliten, har veldig gode folk rundt meg så nei, jeg vet ikke:P

Anonymous poster hash: d95c0...acf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...