Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har eg brystkreft? Lite hjelp fra lege.

Elibelli

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har blitt veldig bekymret. Jeg har i noen måneder nå hatt plager med det ene brystet. 

Det klør, det kiler inni puppen på en måte, murringer og puppen føles rar ut. Det klør ikke så kraftig at jeg må klø, men klør fordet. 

Og den ene brystvorta mi har blitt litt mindre og peker litt mere ned enn på den andre puppen. 

Slik har det vært i en del månender. Det med brystvorta vet jeg ikke om alltid har vært sånn eller om den hat blitt sånn, la bare pluttelig merke til det.

Var hos fastlegen min når dette problemet startet også, men da sa hun at det ikke var noe galt og jeg var alt for ung til dette. Hun går veldig etter alder.Noe som jeg syntes er helt teit.

Selv om det er lite sannsynlig så skal man sjekke det uansett, ellers går man å tenker på det hele tilden og blir sliten. 

Og så googlet jeg disse symptomene, og da kom det brystkreft opp. Og nå er jeg veldig redd for at jeg har det!

Hilsen en skremt 21 åring 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er synd å høre at du ikke har fått noen utredning. Hvis du generelt sett er misfornøyd med fastlegen din, bør du bytte, og dette er veldig enkelt. 

Hvis dette tar all nattesøvnen din, så kan du eventuelt oppsøke en privat lege, av egen erfaring er alt så mye lettere da. 

For gode råd og veiledning angående brystkreft, så anbefaler jeg deg å lese denne; her har de tatt for seg hvordan du skal ta dette opp med fastlegen din:

https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/brystkreft/ 

Lenke til kommentar

Nå tenker du irrasjonelt, ikke gjør det. Jeg sliter med det samme, men jeg har snudd tankegangen da jeg ser at det er usunt å tenke irrasjonelt. Altså, se på symptomene dine, slik jeg ser det klør du på puppen/inne i puppen og den føles rar. Dette kan nok stemme med kreft, men også maaaange andre sykdommer. I steden for å starte fokuset på det værste, fokuser på de andre sykdommene som ikke er like farlige.

Det er nok derfor legen din fraskriver kreft, altså du mangler alle de andre faresignalene og har kun noen få som passer kreft men også mange andre problemer.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...