Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aux i VW Polo (RCD200 spiller).

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg muligheten for å spille musikk i bilen gjennom telefonen. På RCD200 er det greit nok, kjøp en kit, popp ut spilleren og trekk en AUX til hanskerommet.

Spørsmålet her er jo om jeg skal få for en kit over en annen. Ser de ligger på veldig forskjellig prisnivå, så jeg lurer på om det er noe vits i å velge de dyre løsningene over de billige..? Noen som har erfaring de vil dele når det kommer til dette? :)

Eksempel: 

Her er en til 795,- ifra Bilstereosenteret.

Her er en til 250,- ifra eBay. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom jeg først skulle koble til noe, ville jeg valgt noe som støtter bluetooth med det samme: http://www.amazon.de/Bluetooth-AUX-Adapter-Interface-Audi/dp/B00A3SPSXI

Bluetooth kommer mest sannsynlig aldri til å blir brukt fordi det tærer noe voldsomt på batteri tiden og 12-volten sitter rett ved siden av girspaken så eventuell lader bare vikler seg fast når jeg girer.  Men takk for tipset, selvom det ikke blir å bruke kan det være greit å ha muligheten. :)

Andre som har erfaring med eksemplene mine/andre løsninger? 

Endret av Hakonnn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bluetooth kommer mest sannsynlig aldri til å blir brukt fordi det tærer noe voldsomt på batteri tiden ...

Hvor har du det fra? Bluetooth bruker ikke mye batteri i det hele tatt. På mine 5-6 siste telefoner, siden jeg fikk bil med BT, har jeg alltid BT påslått hele tiden, da kobler den seg til bilen når man starter, med både telefon og Spotify.

I huset har jeg bluetooth-høyttalere i mange rom, og på alle nettbrett og PCer står også alltid BT påslått, slik at når man streamer fra en dings til et høyttalersett får man med seg lyden inn i neste rom når man tar med seg dingsen.

Lenke til kommentar

Bluetooth kommer mest sannsynlig aldri til å blir brukt fordi det tærer noe voldsomt på batteri tiden ...

Hvor har du det fra? Bluetooth bruker ikke mye batteri i det hele tatt. På mine 5-6 siste telefoner, siden jeg fikk bil med BT, har jeg alltid BT påslått hele tiden, da kobler den seg til bilen når man starter, med både telefon og Spotify.

I huset har jeg bluetooth-høyttalere i mange rom, og på alle nettbrett og PCer står også alltid BT påslått, slik at når man streamer fra en dings til et høyttalersett får man med seg lyden inn i neste rom når man tar med seg dingsen.

Voldsomt var kanskje å overdrive men min erfaring er at telefonen(iPhone 6) går "merkbart" fortere tom for strøm med BT på en når den er av, og det er uten at det går trafikk.

Nå som FM nettet er på vei ut burde jeg kanskje vurdere en litt dyrere "all in one pakke" DAB, AUX og BT..?  :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...