Gå til innhold

Ny laptop(noe spillingm 12K budsjett)

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger hjelp til valg av ny laptop.

PCen vil først og fremst benyttes stasjonært, så høy batterikapasitet er ikke nødvendig(2 timer ved normal bruk er mer enn ok). 13" eller 15" foretrekkes.

Tilkoblingsmuligheter:

Vil ha behov for minst 4 USB-tilkoblinger(mus,tastatur, headset og ekstern vifte) og tilkoblingsmuligheter for ekstern skjerm. Om det finnes det varianter med DVI-utgang(nødvendig for 144hz?!) er dette å foretrekke, men VGA(maks 120hz?!) er akseptabelt. HDMI-utgang er også et pluss.

Bruk:

Laptopen vil bli brukt til noe spilling(først og fremst CS:GO) utover kontorabeid, film og surfing. Vil ikke bli kjørt spesielt tunge programmer utover spill. Er ikke avhengig av å kjøre høyeste grafikk, men er ute etter å produsere høyest mulig ytelse/ FPS. Mitt største ønske er at PCen skal kunne benyttes uten å bli for fort varm. Tidligere erfaring er at selv "dyre" gaming-laptoper har et for dårlig viftesystem som har ført til både overoppheting og høyt støynivå selv med ekstern vifte. Finnes det noen modeller/merker som er vesentlig bedre på dette området?

Skjerm: Matt, 1920*1080 minimum oppløsning.

Byggekvalitet: Uten å være for opphengt i dette ønskes et enkelt design uten ekstrem plastikkfølelse. Selvfølgelig ønskes en så robust byggekvalitet som mulig. Tastatur uvesentlig, ikke avhengig av numpad.

Lagring: Ønsker SSD og har ikke behov for mer enn 300GB lagring.

Budsjett: 12 000

Dersom dere mener det er mulig å få en stasjonær(helst ferdigbygd) med bedre ytelse+en laptop som fungerer for kontorbruk og film til samme pris ønskes forslag til dette.

Endret av Fezzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en asus 551JM http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=asus%20551jmsom jeg syns har et velbalansert kjølesystem i forhold til ytelse. Det er ikke unødvendig støyende, og effektivt nok til at CPU og GPU ikke throttler (klokker seg ned) under spilling, ja CPU og GPU blir varm under spilling, men maskinen blir ikke varm på tastatur/pekeplate som er det viktigste. Den har en god IPS skjerm. Det er lett å bytte harddisk selv, har satt inn en crucial mx100 512Gb i min.

Vet ikke om det er noe i den duren du er på utkikk etter?

Er vel kun asus G751 som har et kjølesystem som er stillegående OG effektivt i gamer-bærbar verden, men det er ett 17" beist. ;)

Lenke til kommentar

Har selv en asus 551JM http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=asus%20551jmsom jeg syns har et velbalansert kjølesystem i forhold til ytelse. Det er ikke unødvendig støyende, og effektivt nok til at CPU og GPU ikke throttler (klokker seg ned) under spilling, ja CPU og GPU blir varm under spilling, men maskinen blir ikke varm på tastatur/pekeplate som er det viktigste. Den har en god IPS skjerm. Det er lett å bytte harddisk selv, har satt inn en crucial mx100 512Gb i min.

Vet ikke om det er noe i den duren du er på utkikk etter?

Er vel kun asus G751 som har et kjølesystem som er stillegående OG effektivt i gamer-bærbar verden, men det er ett 17" beist. ;)

Jeg er åpen for alt. Kommer opp flere versjoner av denne, hvilken tenkte du på?

Endret av Fezzer
Lenke til kommentar

la bevisst inn et søk som ga flere versjoner, da du nesten får avgjøre selv hva du trenger.

Felles for alle er at de har samme CPU og GPU, forskjellene ligger i minnemengde og harddisk type/størrelse. Samt at N551JM kommer i sølv utførelse med blå-hvit tastaturbelysning, mens G551JM kommer i sort/rød utførelse med rød tastaturbelysning.

Selv hadde jeg valgt rimeligste variant og så byttet til SSD selv (500Gb er å anbefale, går fort mer lagringsplass enn forventet) evt oppgradert minnet etterhvert om du ser behov for det.

Lenke til kommentar

la bevisst inn et søk som ga flere versjoner, da du nesten får avgjøre selv hva du trenger.

Felles for alle er at de har samme CPU og GPU, forskjellene ligger i minnemengde og harddisk type/størrelse. Samt at N551JM kommer i sølv utførelse med blå-hvit tastaturbelysning, mens G551JM kommer i sort/rød utførelse med rød tastaturbelysning.

Selv hadde jeg valgt rimeligste variant og så byttet til SSD selv (500Gb er å anbefale, går fort mer lagringsplass enn forventet) evt oppgradert minnet etterhvert om du ser behov for det.

Oppstår et problem da jeg har et behov for minimum 4 usb-utganger. Den har heller ikke VGA-utgang.

Noen erfaringer med noen av disse?

17" fra MSI:

https://www.komplett.no/msi-ge70-173-full-hd/840920#!tab:extra

I andre enden av skalaen har jeg funnet en 13" fra Multicom som i første øyekast ser ut til å gi svært mye for pengene i et meget kompakt design. Vil varmgang være et større problem med denne enn større modeller?

http://www.multicom.no/Multicom-Xishan-W230S-13e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4710MQe-8GBe-256GB-SSD-1TB-HDD-7200rpme-GeForce-GTX-960Me-Uten-operativsystem--2e15-kg/cat-p/c1000042/p10631099

Endret av Fezzer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...