Gå til innhold

Xperia Z1 vs Note 3

Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Nå har jeg tenk å være litt nerd og ordentlig vanskelig:

Sony Xperia Z1 har en Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974 CPU på 2,2 Ghz

Galaxy Note 3 har Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974 på 2,3 Ghz. 

Altså nesten identisk cpu. De er i realiteten like sterke vil jeg påstå. 100 Mhz utgjør kanskje litt, men ikke mye forskjell.

Note 3 kan ta opp video i 4K. Det kan ikke Xperia Z1.

Det påstås at Z1 ikke kan ta opp i 4K fordi CPUen er for svak. Men er ikke dette ren bullshit? 

Er det ikke slik at Sony egentlig driter i deg som har Z1 og heller vil tvinge deg til å kjøpe en ny telefon?

Hva synes du?

(Og ja, jeg ser at teksten har et gult skjær, og jeg vet ikke åssen det skjedde)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Tror nok eller at det har med å gjøre at Note har 3 GB RAM, mens Z1 har "bare" 2 GB.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Tror nok eller at det har med å gjøre at Note har 3 GB RAM, mens Z1 har "bare" 2 GB.

Mulig. Men når har jo Lumia 930 Qualcomm Snapdragon 800 8974-AA og 2 GB RAM da. Vet ikke hvilken av disse som er best cpu jeg. Tror LG G3 har Qualcomm Snapdragon 801 8974-AC og 2 GB Ram, og begge to klarer 4K opptak. Hva er det med Sony som gjør at de ikke klarer å få det til?

Det er kanskje så stor forskjell på disse cpuene? Og WP er kanskje så mye bedre laget enn Android at de får det til med svakere hardware?

Det at den "får Android 5 hvert øyeblikk" betyr ofte om 4 mnd, så jeg er ikke videre imponert av akkurat det.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Mulig. Men når har jo Lumia 930 Qualcomm Snapdragon 800 8974-AA og 2 GB RAM da. Vet ikke hvilken av disse som er best cpu jeg. Tror LG G3 har Qualcomm Snapdragon 801 8974-AC og 2 GB Ram, og begge to klarer 4K opptak. Hva er det med Sony som gjør at de ikke klarer å få det til?

Det er kanskje så stor forskjell på disse cpuene? Og WP er kanskje så mye bedre laget enn Android at de får det til med svakere hardware?

Det at den "får Android 5 hvert øyeblikk" betyr ofte om 4 mnd, så jeg er ikke videre imponert av akkurat det.

z2 fikk det nå for 2 uker siden eller noe slikt så jeg ville ikke tro det er 4mnd til nei ;) 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Z1 og Z2 er vel ikke samme telefonen? Samsung galaxy S5 har fått, men ikke Note 3. Det er da ikke noe automatikk i at hvis en får, så får alle andre samtidig?

Lenke til kommentar

Z1 og Z2 er vel ikke samme telefonen? Samsung galaxy S5 har fått, men ikke Note 3. Det er da ikke noe automatikk i at hvis en får, så får alle andre samtidig?

haha, nei naturligvis ikke. Men z2 er ikke en helt ny mobil og den fikk det for litt siden og z1 har begynt å få lollipop allerede, så at det er måneder unna er ganske usannsynlig. Se latest aviable software; 

http://support.sonymobile.com/gb/xperiaz1/software/

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Jeg har Note 3. 

Hvis du vil ha vanntetthet og mindre skjerm velger du Z3. 

Hvis du vil ha større skjerm og penn kjøper du note 3. Merker ikke forskjell på ytelse mellom disse vil jeg tro. 

Jeg kjøpte note 3 fordi jeg ville ha en mobil med en god skjerm og gode funksjoner. (var relativt ny når jeg kjøpte den) Erfaringsmessig har NOTE serien også fått mye bedre tilbakemeldinger i forhold til byggekvalitet og varighet enn sony sine har. Jobber selv i telebutikk og har mange jeg kjenner som eier sony og har dårlige erfaringer til sofware bugs, byggekvalitet og diverse. Jeg kjenner nesten ingen som har problemer med NOTE serien. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...