terjehom Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Får denne feilmelding idet Chrome skal koble seg til en nettside: "Denne nettsiden er ikke tilgjengelig DNS_probe_finished_no_internet" Men maskinen er koblet til nettverket mitt,og nettverket mitt er koblet til internet. Så jeg må trolig ha fjernet noen kritiske filer fra den bærbare hp maskinen,som bør være der. Problemet gjelder også om jeg prøver annen nettleser. Den kommer heller ikke på nett. Har egentlig mest lyst til å formatere,og innstallere på ny,men mangler produktnøkkel for den windows versjonen jeg har... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 DNS virker å være på tur, sjekk nettverksinnstillinger. Normalt skal de være "Motta DNS automatisk", kommer da fra router via DHCP. Forutsatt at du har satt opp DHCP (eg "motta IP adresse autometisk"). I nødsfall kan google's servere angis (om du benytter statisk IP og ikke veit DNS); The Google Public DNS IP addresses (IPv4) are as follows: 8.8.8.8 8.8.4.4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå