joachimtobias Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Hei. Jeg skal sette inn en SSD 240Gb i min laptop. Det jeg ønsker er å starte fra skrætsj og installere windows 7 64-bits, som jeg allerede har på den gamle HHD, men uten å kopiere systemdisken å så overføre den tilbake på SSD´en. Første spørsmål (jeg har fra før av to HHD disker) er; får jeg bootet maskinen med en tom SSD? Evt hvordan går jeg fram for å gjøre det? Jeg har laget en Windows 7 disk som jeg ønsker å installere i den nye SSD, for så å selektivt gå fram med å installere de programmene jeg har bruk for, og dermed uten å overføre alt "rusket" fra den gamle systemdisken. Jeg vil være takknemlig for en beskrivelse av hvordan jeg går fram for å gjennomføre denne prosessen. Mvh. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Du tenker altså istendenfor å bruke minnepenn eller DVD så tenker du å bruke harddisken istedenfor? Gjøre samme med windows 7 er ikke like enkelt Det er ikke mulig å boote maskinen fra tom SSD. Endret 1. mai 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
joachimtobias Skrevet 3. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2015 Jeg tenker å laste windows til ny ssd fra dvd. Det jeg lurer på er om maskinen vil starte med en tom ssd, mao uten systemdisk? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 On du bytter ut disken med en helt ny en vil den være tom ja. Bare å starte opp fra windowsplaten å følge instruksjonene for installasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå