Espen Jansen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Broken Age er pek-og-klikk gjort riktig.ANMELDELSE: Broken Age Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Synes nesten litt synd på Tim Schaffer. Som man kan se i dokumentarserien fikk han masse pes fra adventure-fansen for at puzzlene var altfor lette i del 1. Så lovet han å endre dette, og nå ser jeg flere plasser at spillet får trekk for vanskelige puzzles. Viser bare at det er umulig å gjøre alle til lags.Ikke at jeg er uenig i anmeldelsen. Personlig synes jeg vanskelige puzzles i pek-og-klikk bare er irriterende. Kommer nok til å spille gjennom act 2 med gamefaqs åpent ja. Har ikke tid til knoting, vil bare se historien. Endret 1. mai 2015 av Jakoozie 2 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Prøv-og-feil-puzzles som ikke engang er særlig logiske eller gir en aha-opplevelse er irriterende. Håper ikke det er så ille, for dette virker som et bra spill ellers. 1 Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Og her er et eksempel på eventyrspill gjort riktig, etter min mening. Lenke til kommentar
Sveinboer Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Nå kan alle se dokumentaren om spillet på Youtubekanalen til Double-Fine https://www.youtube.com/playlist?list=PLIhLvue17Sd7F6pU2ByRRb0igiI-WKk3D Meget interessant dokumentar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Synes nesten litt synd på Tim Schaffer. Som man kan se i dokumentarserien fikk han masse pes fra adventure-fansen for at puzzlene var altfor lette i del 1. Så lovet han å endre dette, og nå ser jeg flere plasser at spillet får trekk for vanskelige puzzles. Viser bare at det er umulig å gjøre alle til lags. Ikke at jeg er uenig i anmeldelsen. Personlig synes jeg vanskelige puzzles i pek-og-klikk bare er irriterende. Kommer nok til å spille gjennom act 2 med gamefaqs åpent ja. Har ikke tid til knoting, vil bare se historien. catch 22 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Synes nesten litt synd på Tim Schaffer. Som man kan se i dokumentarserien fikk han masse pes fra adventure-fansen for at puzzlene var altfor lette i del 1. Så lovet han å endre dette, og nå ser jeg flere plasser at spillet får trekk for vanskelige puzzles. Viser bare at det er umulig å gjøre alle til lags. Ikke at jeg er uenig i anmeldelsen. Personlig synes jeg vanskelige puzzles i pek-og-klikk bare er irriterende. Kommer nok til å spille gjennom act 2 med gamefaqs åpent ja. Har ikke tid til knoting, vil bare se historien. Sånn er det å lage produkter, er ikke noe spesielt synd på akkurat Tim i så måte? Alle som lager noe vet at alle ikke kommer til å bli fornøyde. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Synes nesten litt synd på Tim Schaffer. Som man kan se i dokumentarserien fikk han masse pes fra adventure-fansen for at puzzlene var altfor lette i del 1. Så lovet han å endre dette, og nå ser jeg flere plasser at spillet får trekk for vanskelige puzzles. Viser bare at det er umulig å gjøre alle til lags. Ikke at jeg er uenig i anmeldelsen. Personlig synes jeg vanskelige puzzles i pek-og-klikk bare er irriterende. Kommer nok til å spille gjennom act 2 med gamefaqs åpent ja. Har ikke tid til knoting, vil bare se historien. catch 22 Det er vel strengt tatt ikke en catch-22? AtW Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Synes nesten litt synd på Tim Schaffer. Som man kan se i dokumentarserien fikk han masse pes fra adventure-fansen for at puzzlene var altfor lette i del 1. Så lovet han å endre dette, og nå ser jeg flere plasser at spillet får trekk for vanskelige puzzles. Viser bare at det er umulig å gjøre alle til lags. Ikke at jeg er uenig i anmeldelsen. Personlig synes jeg vanskelige puzzles i pek-og-klikk bare er irriterende. Kommer nok til å spille gjennom act 2 med gamefaqs åpent ja. Har ikke tid til knoting, vil bare se historien. Sånn er det å lage produkter, er ikke noe spesielt synd på akkurat Tim i så måte? Alle som lager noe vet at alle ikke kommer til å bli fornøyde. AtW Forsåvidt. Men det er sjelden at det er så tydelig og svart/hvitt som her. Min takeaway er at man ikke skal bry seg om hva fansen ønsker synes når man lager et kreativt produkt. Lag det du har lyst til å lage. At jeg har sympati for mister Schaffer har nok også noe å gjøre med at han er en usedvanlig likandes kar, og at jeg har fulgt utviklingen av dette spillet helt fra starten og sett alle dokumentarepisodene, og sett hvor mye kritikken fra adventure-fansen gikk inn på ham. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 (endret) Forsåvidt. Men det er sjelden at det er så tydelig og svart/hvitt som her. Min takeaway er at man ikke skal bry seg om hva fansen ønsker synes når man lager et kreativt produkt. Lag det du har lyst til å lage. I utgangspunktet enig, men det er som regel vanskelig å lage akkurat det man har lyst til å lage når man ikke er et selvfinansiert indie-studio. Store utviklere, som Double Fine, lever på produsentenes nåde. I dette tilfellet var det fansen som hadde produsentrollen, og det er bare rett og rimelig at de får en viss innflytelse. I andre store Kickstarter-prosjekter jeg kjenner godt til, har jeg også inntrykk av at backernes innflytelse nesten utelukkende har styrket produktet. Wasteland 2 er stjerneeksempelet. Endret 4. mai 2015 av Husam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå