Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte kjøkken til stue

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en liten leilighet i august i fjor som jeg veldig gjerne vil bygge om til en 2-roms. Jeg tenker å ha kjøkkenet langs kortveggen i stua (det største rommet på bildet av planløsninga).

Lengden jeg har til rådighet etter å ha revet skapet som står der blir 3,25 m(+ kanskje inntill 2 cm). Langveggen mot naboleiligheten til høyre har jeg ca 2,33 m til rådighet før jeg treffer sofaen som står langs den veggen. På motsatt vegg mellom ytterveggen og døra er TV m tilbehør plassert. 

Jeg bor i 1. etasje, og har fått høre av flere at det sannsynligvis går an å borre gjennom gulvet for å legge rør og avløp.
Jeg vil helst ha plass til en smal oppvaskmaskin (45 cm bred). Har nå en benkoppvaskmaskin, men den blir fort full og bråker såpass at jeg vil helst unngå å ha den gående når jeg oppholder meg i stua, pluss at det virker som den begynner å bli litt gåen.
Hva tenker dere om løsningen jeg har satt opp på bildet? Vasken vil stå til venstre for kokeplatene, vil det evt være bedre å bytte om på de to? En litt billigere løsning er å bruke en frittstående komfyr jeg har fra før, men det vil vel være bedre utnyttelse av plassen å ha integrerte hvitevarer? Dessuten tenker jeg å kjøpe noe brukt på finn, så det vil vel neppe koste all verdens.
Har noen her noen andre forslag til forandringer jeg bør gjøre på kjøkkenet?
Bør jeg kutte ut høyskapet? Evt kanskje sette det på andre veggen?

Er det noen som har en aning om hvor mye jeg må regne med i omkostninger på rørleggerarbeidet sånn ca forutsatt at det går an å borre gjennom gulvet til kjelleren? I tillegg kommer vel avstengning og fjerning av nåværende rør. Vil det være snakk om 5000 eller 10 000, eller enda mer??

Håper på gode innspill, på forhånd takk :)

post-22799-0-46437100-1430434287_thumb.jpg

post-22799-0-30371300-1430434295_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...