Gå til innhold

Batman Arkham City et bra spill?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp spilt meg gjennom Middle Earth: Shadow Of Mordor, som jeg forøvrig elsket kampsystemet i.

Jeg har sett at Batman Arkham City er ganske likt akkurat denne formen for kampsystem, og lurer derfor på on noen vil anbefale dette spillet selv om det er 4 år gammelt nå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kampsystemet slik som shadow of mordor, og er det slik at man unlocker nye skills med ability points?(no spoilers pls) :)

Du låser opp combo-takedowns i Arkham City, som gjør det raskere å ta ned en gruppe fiender. Mens SoM kun har kampsystemet å vise fram som "spennende" har Arkham City også stealth gameplay med alle tenkelige Batman-gadgets.

Sånn personlig syntes jeg SoM var ekstremt kjedelig fordi kampsystemet var bare en ok gjennomført etterligning fra Arkham-spillene, som også gjorde at jeg sluttet å spille det etter 4 timer. Arkham City kan jeg fortsatt spille gjennom i dag fordi det ville fortsatt vært et morsomt spill om man tok vekk Batman fra spillet, jeg er ikke sikker på om det samme kan sies om SoM

Lenke til kommentar

Arkham city har mer variert kampsystem, et større utvalg av villains, bedre bevegelsessystem og flere sideoppdrag. Eneste grunn jeg kan se til å si at arkham asylum er bedre, er at folk likte atmosfæren på arkham-øya bedre enn arkham-byen. Begge er fine spill.

Arkham origins er utviklet av et annet studio, og har ikke fått like god kritikk, men jeg har selv ikke spilt det så jeg vet ikke hva som er galt. Historien i spillet er ihvertfall satt før de to andre spillene, så det er ikke akkurat en oppfølger, selv om det kom ut senest.

Lenke til kommentar

Ser noen sier at Arkham Asylum er bedre enn City. Hvorfor det?

Bør jeg kjøpe begge?

Batman origins, er ikke det en oppfølger til disse to?

Shadows of Mordor har "lånt" kampsystemet til Batman: Arkham Asylum, så ja, du går opp i level og får nye ting i Batman-spillene., akkurat som i SoM.

En svært kort gjennomgang av alle fire Arkham-spillene:

Arkham Asylum: Joker har tatt over Arkham Asylum, så Batman blir innelåst der for å rydde opp. Det gir oss en ganske lineær opplevelse, på godt og vondt. Historien er svært bra, kampsystemet helt greit, og miljøene har bra variasjon. Absolutt et svært bra spill du bør ha spilt, men du "trenger" ikke ha spilt det før du spiller Arkham City.

Arkham City: En del av Gotham er bygd om til en egen by for kriminelle. Det er flere grunner til det i historien, men strengt tatt er det bare en unnskyldning for å gi oss et Batman: Arkham Asylum med free roam. Spillet er mye mer åpent enn Arkham Asylum, noe mange ikke likte helt. Men mange elsket det. Det er nok en smakssak. Historien er også svært bra, og det er en god del ting å gjøre utenom historien. Jeg synes det er bedre enn Asylum, men igjen, det er en smakssak. Begge er knallbra spill.

Arkham Origins: Er laget av noen andre, og fungerer som en prequel til Arkham-spillene. Personlig ble det for likt Arkham City, og jeg fant en bug som gjorde det umulig å fullføre historien. Da ble spillet avinstaller, og jeg har strengt tatt ikke savnet det stort.

Arkham Knight: Det siste spillet i trilogien (Origins teller ikke.) Det er mye vi ikke vet om dette (med mindre man har lest tegnesrien), men kort sagt avslutter det hele Arkham-trilogien. Hva som menes med det kan det bare spekuleres i, men det har fått en rimelig høy aldersgrense, og vi har fått en del hint om hva som kan skje. Men er spillet like bra som tegneserien er det bare å glede seg. Kan fort bli det beste spillet i serien. :)

(edit: Batman: Arkham Knight-tegneserien foregår mellom City og Knight, så det avslører ingenting fra Arkham Knight-spillet. Men det gir oss betydelige hint om hva som vil skje.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...