SirreStrikk Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Hei, Jeg bestilte en bærbar fra Dell forrige uke til 9490,- som ble reservert på kredittkortet. I går så jeg at beløpet var fjernet og pengene var "Inn" på kortet igjen og antok at betlingen ikke var godkjent/gikk gjennom. Så jeg bestilte en annen bærbar til 2490,- med samme kort. Disponibelt på kortet er nå minus det 2490,- beløpet. I dag ble jeg kontaktet av Dell og de har begynt å bygge pc'n, men fortsatt er det samme beløpet disponibelt på kortet, og jeg har ikke høy nok kredittgrense til at de kan ta ut 9490,-.Så det jeg lurer på er om de kommer til å trekke så jeg kommer i minus? Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Hadde kanskje vært greit med litt mer informasjon. Hvilket kredittkort er det du har? Lenke til kommentar
-JDRCPV43 Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Kredittkort fra Norwegian med grense på 10 000. Disponibelt nå er rundt 7000, og jeg har ikke betalt Dell. Likevel er ordren oppdatert med at de bygger den. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Bokføring av betalingen skjer ofte ikke umiddelbart, men reserveres for å påse at du har dekning. I eksempelet med Dell her, hvor det går noe tid før varen faktisk sendes, bokføres ikke transaksjonen før varen sendes ut. En reservert transaksjon pleier etter min erfaring å forsvinne etter tre dager, og når varen da enda ikke er klar, ser det ut som om du ikke har betalt noe. I utgangspunktet skal du da trekkes kr 9490 når varen sendes. Dersom du ikke har dekning på dette tidspunktet, antar jeg at kortet overtrekkes, med de gebyrer og renter det innebærer. 1 Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 1. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2015 Okei. Jaja, vi får se hva som skjer. Jeg tar gjerne Dell'n om den kommer, så får jeg bruke angreretten på den andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå