Gå til innhold

Kan et selskap overtrekke kredittkortet?

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg bestilte en bærbar fra Dell forrige uke til 9490,- som ble reservert på kredittkortet. I går så jeg at beløpet var fjernet og pengene var "Inn" på kortet igjen og antok at betlingen ikke var godkjent/gikk gjennom. Så jeg bestilte en annen bærbar til 2490,- med samme kort. Disponibelt på kortet er nå minus det 2490,- beløpet. I dag ble jeg kontaktet av Dell og de har begynt å bygge pc'n, men fortsatt er det samme beløpet disponibelt på kortet, og jeg har ikke høy nok kredittgrense til at de kan ta ut 9490,-.

Så det jeg lurer på er om de kommer til å trekke så jeg kommer i minus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bokføring av betalingen skjer ofte ikke umiddelbart, men reserveres for å påse at du har dekning. I eksempelet med Dell her, hvor det går noe tid før varen faktisk sendes, bokføres ikke transaksjonen før varen sendes ut. En reservert transaksjon pleier etter min erfaring å forsvinne etter tre dager, og når varen da enda ikke er klar, ser det ut som om du ikke har betalt noe. I utgangspunktet skal du da trekkes kr 9490 når varen sendes. Dersom du ikke har dekning på dette tidspunktet, antar jeg at kortet overtrekkes, med de gebyrer og renter det innebærer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...