Ljóseind Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Veldig spennende tråd. Vær så snille å tjene hele kongeriket Norges beste interesser, ved å, i mer eller mindre bokstavelig tydning, bæsje i munnen hans. 6 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 Kan se ut som han er i gang med å "ordne opp" ja. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417707&p=22606224 Sendte meg PM der han sa han holder til på Storslett. Hva sier dere? Bør jeg by han 3000,- og betale forskudd? Det kan da ikke være mulig?? Haha(((: Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Hexacores har forøvrig deaktivert profilen.Jeg tror jeg tipser mod og ber dem sjekke IP mot Hexacores' IP. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Allerede sjekket ut, ingen treff. (Standard IP-søk på medlemmer/poster/tråder) ps. ny IP kan fåes hvor som helst da.. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Sant nok. Det "må" være sammen fyren, uansett. Hvor mange bor det uti der som er i pengenød og har highend-skjermkort de skal selge? 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 He he, minner om vitsen der tyven anklaget for å ha brutt opp parkometere spør om han kan betale boten med mynter. Hexacore har lovet å "rydde opp", han må bare "selge" et par skjermkort for å få råd. 4 Lenke til kommentar
t0mm96 Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) ------------------- samme fyren? EDIT: Fjernet link Endret 22. juli 2015 av t0mm96 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 (endret) Var nå hvertfall samme bilder og oppsett. Edit: Ja det er samme fyr som er på gang igjen. Edit 2: men han står ikke som eier av domenet. Det står registrert på en kvinne. Endret 17. juli 2015 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Linken funker itte... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Sånn jeg har skjønt ryktes det at fyren gjør opp for seg nå. VI får krysse fingrene, men jeg er hvertfall villig til å tilgi om jeg får tilbake pengene mine Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Linken funker itte... Han så vel at det var et par besøk som kom fra diskusjon, og tok ned siden igjen da siden han var oppdaget igjen. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 så du bestilte arbeid av et foretak, dem begynte på arbeidet, du avbestilte i etterkant og forventer å få igjen pengene når det var snakk om et så lite beløp? foreligger det en kontrakt med betingelser for denne bestillingen? hvis ja burde det stå avbestillingsregler på denne. Dette er rettet mot privatperson - en notorisk svindler. Jeg har snart ikke fingre igjen å telle ang. hvor mange personer her inne som har kontaktet meg ang. lignende situasjon. Småbeløp ja, prisippsak ja, bør anmeldes ja, privat inkasso ja hadde det vært rettet mot et foretak hadde det endt likt, du kan ikke bare avbestille i hytt og gevær og forvente å få tilbake noe når arbeidet for alt du vet allerede er påbegynt. du kommer ingen vei med dette i retten. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 så du bestilte arbeid av et foretak, dem begynte på arbeidet, du avbestilte i etterkant og forventer å få igjen pengene når det var snakk om et så lite beløp? foreligger det en kontrakt med betingelser for denne bestillingen? hvis ja burde det stå avbestillingsregler på denne. Dette er rettet mot privatperson - en notorisk svindler. Jeg har snart ikke fingre igjen å telle ang. hvor mange personer her inne som har kontaktet meg ang. lignende situasjon. Småbeløp ja, prisippsak ja, bør anmeldes ja, privat inkasso ja hadde det vært rettet mot et foretak hadde det endt likt, du kan ikke bare avbestille i hytt og gevær og forvente å få tilbake noe når arbeidet for alt du vet allerede er påbegynt. du kommer ingen vei med dette i retten. Anmeldelsen var ikke rettet kun mot min sak men snarere mot ham/firmaet som notorisk svindler i sin helhet. Saken min er svak ja og jeg kommer nok ingen vei, det er jeg fullt klar over - likevel nektet jeg meg selv å bare la ting skure og gå og har i det minste fått "et tilfelle" registrert på ham hos onkel. Det må nok flere slike anmeldelser til for at de skal gidde å gjøre noe, men saken min ligger der den og det ringer vel en bjelle i systemet om det dukker opp flere saker i fremtiden. Fyren har forøvrig dukket opp i forumet igjen under profilen "Håndtaket" Han kontaktet meg for noen dager siden rundt den samme tiden som da landets barer har sin stengetid. -Han lovet å gjøre opp for seg nå, hadde blitt "voksen" Tror dere jeg har hørt noe mer fra ham etter den meldingen da? Tenkte først jeg skulle skåne ham noen dager fra offentligheten her i forumet i noen dagers påvente, men pokker heller 8 Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) Jeg kjenner noen som har han som bekjent på fb og derfor vet jeg da hvem han er, han kommer visst fra storslett opprinnelig tror jeg.Jeg hadde han også som nissebarn i Secret Santa 2014 og jeg mistolka ønsket hans og sendte han en billig fleshlight og glidemiddel fra Kondomeriet.Så jeg har både navn og adresse, men det ser jeg dere har allerede. EDIT: når jeg søker på navnet hans på google så foreslår google ordet "svindel" etter navnet hans Endret 20. juli 2015 av mhsalangli 8 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Han bør være glad for at han ikke har svindlet feil personer. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Levert anmeldelse selv til purken, måtte møte opp selv da "svindel" ikke faller under elektroniske leveringer. Purken ringte fyren og fortalte at jeg var der og at han ville bli anmeldt om han ikke ordnet opp. Steike ta, fikk pengene mine samme dagen. (finn-salg) XXXXXXXX , (bor rett ved utøya) het han og nei det er ikke uthenging når man svindler folk. Negativitet går begge veger og man aksepterer dette når man velger å svindle. Endret 30. juli 2015 av Jarmo 5 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Tråden løses folkens - for spørsmål, kontakt meg gjerne på PM. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Ligger et beløp som er sendt til min konto som matcher det skyldige beløpet til denne fyren, så ser ut som han ordner opp. Flott for oss, og minst like flott for hans egen del. 7 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2015 Jeg forsøker meg på et lite sluttord før tråden eventuelt blir stengt. Denne tråden har kvernet rundt i hodet mitt i noen måneder nå. I natt har jeg hatt det relativt tøfft på jobb, tenkt mye på saken, hatt en blanding av stockholmssyndrom og logisk sans. Hva skjer med folk som over lang tid blir hetset over internett? Jo det værst tenkelige kan skje, man har lest om det mange ganger og det er ingen her som fortjener noe slikt. Vedkommende har fått seg en real lærepenge. Det var hovedmålet med tråden. Den var ikke ment som noen mobbetråd men snarere et varsel til alle her inne om at det fantes en svindler her, hvilket mange allerede var klar over. Når jeg kom hjem fra jobb i morges ba jeg derfor Administrator om hjelp til å stoppe tråden og fikk umiddelbart svar om at "det kanskje er riktig å gjøre nå." Jeg sendte også en PM til vedkommende om at tråden nå blir løst og stoppet. Hva skjedde så? jo, både jeg og @Knoplerbruce fikk penger overført til konto. Akkurat nå er jeg rett og slett litt rørt over action/reaction - man snur det andre kinnet til et øyeblikk og ser hva som skjer. Pengene jeg har fått tilbake betyr ikke stort for meg akkurat nå, men hele handlingsmønsteret har stor betydning og det er verdt å merke seg hva som nå skjedde. Jeg har lært enormt mye og det tror jeg vedkommende har også. Gutten viser nå handlingsvilje og jeg håper han klarer å fullføre til alle dere det gjelder. Ha en fantastisk dag alle sammen! 6 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Fint at saken løste seg til slutt Da stenger jeg denne og tråden vil bli satt som usynlig ca. innen en time. (etter ønske fra TS.) Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg