Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Jeg er blitt robba...trenger tips!

Countryman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var politianmeldelsen komplett og lagt i konvolutt - blir overlevert politi imorgen.

Er det normalt å få tilbakemelding på en slik anmeldelse selv i de tilfellene de velger å ikke gjøre noe?

Giroer er hentet i banken og ferdig fyllt ut, nesten, mangler KID-nummer og lurer på om jeg "må" ha det?

Giroen sendes både pr. post og pr. E-post med varsel om påløpende purringer or inkasso/namsmann om betalingsfristen (14 dager) ikke blir opprettholdt.

Lenke til kommentar

Nei, du skal ikke ha kid-nr. Når han betaler til privatkonto får han ikke opp kid-felt, men "melding til mottaker".

Fantastisk vakkert - 1 ting mindre å tenke på, takker :w00t:

Da blir også den levert/postet imorgen.

hehe...en ting til - jeg tenkte å ta et bilde av giroen og sende den pr. e-mail - Er dette godt nok??

Beklager alle spørsmålene her, vil bare at alt skal gå riktig for seg.

Lenke til kommentar

så du bestilte arbeid av et foretak, dem begynte på arbeidet, du avbestilte i etterkant og forventer å få igjen pengene når det var snakk om et så lite beløp? foreligger det en kontrakt med betingelser for denne bestillingen? hvis ja burde det stå avbestillingsregler på denne. 

Lenke til kommentar

så du bestilte arbeid av et foretak, dem begynte på arbeidet, du avbestilte i etterkant og forventer å få igjen pengene når det var snakk om et så lite beløp? foreligger det en kontrakt med betingelser for denne bestillingen? hvis ja burde det stå avbestillingsregler på denne. 

Dette er rettet mot privatperson - en notorisk svindler.

Jeg har snart ikke fingre igjen å telle ang. hvor mange personer her inne som har kontaktet meg ang. lignende situasjon.

Småbeløp ja, prisippsak ja, bør anmeldes ja, privat inkasso ja :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Beløpet er forøvrig oppjustert fra 1.900kr til 2.500kr inntil han kan bevise utgiftene han hadde den natten han påstår å ha handlet div.

Anser de påstandene som en naturlig del av svindelen.

Du kan jo sikkert legge på en liten slant til ;) (noen tips, tapt arbeidsfortjeneste, blekkpatron, porto, kjøring til og fra post, osv. osv.)

;)  :yes:  :green:

LOL :rofl:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...