Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen grunn til å IKKE bytte til NextGenTel ??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-22 16:52, CS_eR GøY skrev:

de leier linjer av stjelenarr

Samma det vel!? Synes Stjelenarr er helt OK jeg. Har bare telefonlinja og mobilen der da, men ikke noe å klage på. Mens derimot kabellinja fra UPC har vært litt ute å kjøre til tider, men av en eller annen grunn er den veldig rask, har minst de 768 jeg har betalt for (veldig fornøyd med UPC).

[ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-02-22 18:49 ]

Lenke til kommentar

Nextgentel kjører ikke på samme adsl bokser i sentralene som Stjelehor. De har leid plass i sentralen av Stjelehor og leier fiber ut til brukeren. Det er derfor de kan kjøre med andre hastigheter opp/ned enn det Stjelehor kan tilby. Se på løsningene til f.eks tele2 eller tiscali. De leier adsl rett ifra stjelehor. Jeg har brukt NextGentel i snart et halvt år. Og er veldig fornøyd. En ting til som er bra med Nextgen i forhold til Stjelehor sin adsl er at de leverer skikkelige routere og ikke bare et modem slik som Stjelehor gjør.

Ikke støtt blodsugerne:)

Lenke til kommentar

Nextgentel har elendig kundesørvis. Det er bare tull hos dem, hvis noe går galt under installasjon så er du ille ute.

Ta meg f. eks:

Installatøren ødela telfonlinjene mine da han la inn adsl. Ringte da til ngt som ba med ringe til bravida som ba meg ringe til feilmelding som ba meg ringe til ngt. Nextgentel tar ikke noe ansvar når noe galt er skjedd. Måtte klage og ringe maange timer for å i det hele tatt snakke med noen fornuftige. Dessuten har de og Bravida (som installerer) elendig kommunikasjon. NextGenTel sa at installatør skulle reparere dato XX. Ringte til Bravida og de hadde ikke hørt noen ting.

Makan til dåli kundesørvis skal du lete lenge etter!

Men, men, etter halvannen måned +++ så er alt bra og nå er det bare topp og null problem.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-22 16:42, Sliver skrev:

Har UPC nå men tenkte på å bytte.

Har du noe negativt on NextgenTel så kom med det!

Når jeg så denne tråden bestemte jeg meg for å bytte til NGT (har chello nå). Jeg hadde ikke merka at prisen har gått fra 300 til 500kr :|

Betaler gjerne 100kr ekstra for 1024/512 fra ngt,

ser de har studenttilbud også, noe som passer meg bra. Håper jeg kan benytte meg av det selv om jeg kun går på VGS, skal ringe dem og spørre om noen timer (når de åpner).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-23 01:41, Corn skrev:

Ta meg f. eks:

Installatøren ødela telfonlinjene mine da han la inn adsl. Ringte da til ngt som ba med ringe til bravida som ba meg ringe til feilmelding som ba meg ringe til ngt. Nextgentel tar ikke noe ansvar når noe galt er skjedd. Måtte klage og ringe maange timer for å i det hele tatt snakke med noen fornuftige. Dessuten har de og Bravida (som installerer) elendig kommunikasjon. NextGenTel sa at installatør skulle reparere dato XX. Ringte til Bravida og de hadde ikke hørt noen ting.

Ja, hva hadde du ventet deg. Bravida er jo i bunn og grunn Telenor. De klarer ikke å gjøre noen ting riktig !

Nei - NGT og Bravida kommuniserer ikke ! (Noen ganger)

NGT HAR dårlig kundeservice !

Telenor har ENDA dårligere kundeservice !

Jeg har NGT som leverandør - Jeg er kjempefornøyd !

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 07:29, pkalle skrev:

Har NTG spist mer en de kan svelge?

Det har de sikkert (?)

Men det har ikke Telenor. De ER bare så sinnsvakt talentløse ! Det sier jo litt.

Vet ikke hav som er best jeg.......

- NGT > Tatt seg vann over hodet ? Mer kunder enn de kan takle ? :sad:

- Telenor > Mindre kunder enn de kan takle ? Allikevel så suger de :lol: Patetisk !

Nei, NGT er tingen spør du meg !

Lenke til kommentar

Sier meg enig i at NGT er meget bra etter at Bravida installatørene hadde fått fingen ut. Hadde selv også endel tull med installasjon, montører skulle komme og kom ikke, pluss at det var leveringsproblemer på Cisco routerne fra USA i begynnelsen. Har nå hatt 1024/512 i et års tid ,og INGEN problemer etter dette!! Hastighet på IT-avisen speedometeret ligger mellom 1010 og 1020 pa alle mine målinger. Faktisk har NGT også justert opp farten litt på tilkoplingene, da jeg, og etter hva jeg har hørt andre også si, har fått ca 10% høyere hastighet etter i høst.

[ Denne Melding var redigert av: aksjonist på 2002-02-26 12:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 13:07, lavizh skrev:

Betaler bare 412,- mnd. for en 704/128k fra Telenor jeg ... inkl. alt, fikk gratis etablering og 3mnd gratis bruk :smile:

Orchit modem er det værste du får tilsendt, det suger kraftig, men det hele spørs jo hvilken type DSLAM som er den nærmeste hos dere! Nokia DSL r0x =)

Har aldri hatt noen problemer, ligger normalt på 80 KB/s ned hele tiden ... Dessuten bruker NGT de samme linjene som Telenor, de har ikke noe annet valg!!

Så hvis Telenor suger, så suger NGT :wink:

--[ Frode / Telenor Networks AS - KS: 08300 ]--

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: lavizh på 2002-02-26 13:39 ]</font>

Ja, ledningen fra sentralen til huset er den samme, men ikke signalet! Derfor er det du sier bare delvis riktig !

Lenke til kommentar

Chello = 768/128, 6000kr/år (one4all)

NGT C = 1024/512, 7488kr/år (student)

NGT C = 1024/512, 8976kr/år (non-student)

Jeg går andre år vgs, og de vil ikke la meg benytte studenttilbudet. Sier seg selv at jeg ikke bytter, selv om jeg hater chello og drømmer om ngt i skoletimene... (spes. matte, it og kjemitimene :)

3000kr mer pr. år er mye for bedre utspeed (dl speed'en er bare litt mer i praksis, se It-avisen målingene for chello og ngt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...