Niram Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Hei, Holder for tiden på med å sette opp en Mac Mini med plex media server. Systemet fungerer kjempebra, men lagringsplass er i ferd med å bli et problem. Har pr nå en ekstern harddisk tilkoblet minien som lagrer alt av filmer, tv-serier etc. Ingen redundans på noe vis. Ønsker meg et oppsett med minimum 8tb lagringsplass hvor redundans er bygd inn, slik at jeg ikke mister data om en disk ryker. Da er vel raid 5 veien å gå? Ser for meg et eksternt raid assy over usb3. Er det noen som har tips til et bra oppsett? Gjerne tips til disker egnet for formålet også. Gjerne så billig som mulig, så lenge kravene tilfredsstilles. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 (endret) 2 slike og en slik i RAID 1, så har du 8 TB lagring med sikkerhet til under 6000 kroner. Jada diskene anbefales ikke i et skrivesenitivt miljø, men det er det heller ikke om du brukes det som et mediaarkiv. Selv har jeg hatt 2x2 TB disker som har kjørt i RAID 0 i over 36 tusen timer uten noen problemer. Endret 30. april 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Niram Skrevet 30. april 2015 Forfatter Del Skrevet 30. april 2015 Takk for tips! Diskene er raske nok med 5900rpm? Trenger kanskje ikke all verden til medielager. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Vær oppmerksam på at raid rebuild tid tar vesentleg lang tid når du har "store" disker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Tror ikke du ville merket forskjell på filmene, om du hadde 7200 rmp disker i den boksen. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 30. april 2015 Forfatter Del Skrevet 30. april 2015 Ville det vært smartere med feks 4x4tb oppsett? Noen som har tips til disk/enclosure der? Må gjerne være idiiotsikkert, og ser helst at det ikke er en nas. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Buy cheap, buy twice Ser ut som om det er NAS du skal ha ja Da får du alle de tilkoplingene du måtte ønske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå