xibriz Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 (endret) Her er saken: Jeg kjøpte en vare på nett. Når jeg mottok varen viste det seg fort at varen var DOA (Dead on Arrival). Jeg sendte en hendvendelse via kontaktskjema på hjemmesiden til firmaet om hvordan jeg skulle gå frem (denne har jeg ikke dokumentasjon på). Etter noen dager uten svar sendte jeg en e-post til firmaet med den samme hendvendselsen, denne har jeg dokumentert. Etter noen dager til uten svar oppfattet jeg hele situasjonen som useriøs å bestemte meg for å benytte angreretten. Vi er nå godt innenfor 14 dager og varen er ubrukt siden den var DOA. Jeg sendte varen tilbake med sporing, samt at jeg printet e-posten jeg sendte å la ved i pakken. Deriblandt informasjon om mitt kontonr. og at jeg ønsket å benytte angreretten. NB! Jeg fikk aldri det standard informasjonskjemaet om angrerett. Etter noen uker fikk jeg e-post fra firmaet at deres e-postkonto hadde hatt "problemer" og det var derfor de ikke hadde svart. Jeg fikk beskjed om at de skulle overføre penger til meg (21. April). Jeg sjekket da sporingen å oppdaget at de ikke hadde hentet pakken jeg hadde sendt. De hentet den samme dag etter at jeg sendte en e-post for å minne de på at de måtte hente den ASAP. Nå begynner jeg å bli lei, så da er spørsmålet, hva er neste steg for å få fortgang i saken? Forbrukerrrådet? Har jeg krav på å få fraktkonstnadene mine dekt for returen? Endret 30. april 2015 av xibriz Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Her er saken: Jeg kjøpte en vare på nett. Når jeg mottok varen viste det seg fort at varen var DOA (Dead on Arrival). Jeg sendte en hendvendelse via kontaktskjema på hjemmesiden til firmaet om hvordan jeg skulle gå frem (denne har jeg ikke dokumentasjon på). Etter noen dager uten svar sendte jeg en e-post til firmaet med den samme hendvendselsen, denne har jeg dokumentert. Etter noen dager til uten svar oppfattet jeg hele situasjonen som useriøs å bestemte meg for å benytte angreretten. Vi er nå godt innenfor 14 dager og varen er ubrukt siden den var DOA. Jeg sendte varen tilbake med sporing, samt at jeg printet e-posten jeg sendte å la ved i pakken. Deriblandt informasjon om mitt kontonr. og at jeg ønsket å benytte angreretten. NB! Jeg fikk aldri det standard informasjonskjemaet om angrerett. Etter noen uker fikk jeg e-post fra firmaet at deres e-postkonto hadde hatt "problemer" og det var derfor de ikke hadde svart. Jeg fikk beskjed om at de skulle overføre penger til meg (21. April). Jeg sjekket da sporingen å oppdaget at de ikke hadde hentet pakken jeg hadde sendt. De hentet den samme dag etter at jeg sendte en e-post for å minne de på at de måtte hente den ASAP. Nå begynner jeg å bli lei, så da er spørsmålet, hva er neste steg for å få fortgang i saken? Forbrukerrrådet? Har jeg krav på å få fraktkonstnadene mine dekt for returen? Du kan få fraktkostnadene dekket hvis det var DOA produkt. Brukte du angreretten må du selv dekke retur. Send de en e-post at du krever forsinkelsesrenter hvis pengene ikke blir overført snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå