Cls88 Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Kveldssola Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Flott solnedgang og vakkert landskap. Forstår godt at du ville ta bilde. Synes bildet ditt er fint, men jeg ville kanskje ha gjort det litt annerledes. Eksponering: solnedgang kan være vanskelig å ta bilde av fordi sola er så mye lysere enn omgivelsene. Her har det medført at sola er overeksponert så mye at den blir helt utbrent og går i hvitt. Tror jeg ville minke eksponeringen med ett eller to steg for å få solen litt mørkere og beholde litt av fargen. Det gjør ingenting at forgrunnen går i svart, den er allerede så mørk at de fleste detaljene har forsvunnet. Utsnitt: Tror jeg ville prøve dette bilde i panoramaformat og kutte dermed vekk mesteparten av forgrunnen. Den er veldig mørk og gir ikke så mye til bildet. Tror derfor at et kutt rett over refeleksjonen i vannet hadde gjort seg. Ellers synes jeg at komposisjonen og plasseringen av sola i bildeflaten fungerer veldig fint allerede. Lenke til kommentar
Cls88 Skrevet 30. april 2015 Forfatter Del Skrevet 30. april 2015 Flott solnedgang og vakkert landskap. Forstår godt at du ville ta bilde. Synes bildet ditt er fint, men jeg ville kanskje ha gjort det litt annerledes. Eksponering: solnedgang kan være vanskelig å ta bilde av fordi sola er så mye lysere enn omgivelsene. Her har det medført at sola er overeksponert så mye at den blir helt utbrent og går i hvitt. Tror jeg ville minke eksponeringen med ett eller to steg for å få solen litt mørkere og beholde litt av fargen. Det gjør ingenting at forgrunnen går i svart, den er allerede så mørk at de fleste detaljene har forsvunnet. Utsnitt: Tror jeg ville prøve dette bilde i panoramaformat og kutte dermed vekk mesteparten av forgrunnen. Den er veldig mørk og gir ikke så mye til bildet. Tror derfor at et kutt rett over refeleksjonen i vannet hadde gjort seg. Ellers synes jeg at komposisjonen og plasseringen av sola i bildeflaten fungerer veldig fint allerede. Tusen takk for ei lærerik tilbakemelding:) jeg er ganske nybynner enda med dette her også det de første bildene jeg har prøvd og tatt av kvelds sola:) har prøvd og lagt ut en ny versjon i panorama format nå Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Kjekt hvis kommentarene kommer til nytte En liten ting til, prøv å ikke ha motivet midt i bildet, men heller til en av sidene. For eksempel slik solen er plassert i det opprinnelige bildet. Lenke til kommentar
Cls88 Skrevet 1. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2015 Kjekt hvis kommentarene kommer til nytte En liten ting til, prøv å ikke ha motivet midt i bildet, men heller til en av sidene. For eksempel slik solen er plassert i det opprinnelige bildet. Alltid gøy og lære nye ting syntes det er gøy og få tilbakemeldinger og prøve og endre det skal få noen til og vise meg med eksponeringa og Åssen jeg gjør det skulle bare prøve og ta heile bildet i panorama men jeg er enig i at det passer bedre i litt i siden Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Er det slik kveldsola ser ut? Vi har ikke hatt for mye av en slik sol den siste tiden her i Haugesund, håper jeg får se den i kveld for nå skinner solen som bare det. Et flott bilde hvor farger, komp og skarphet er veldig bra. Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg