G Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/romfart/europa-klar-for-oppskyting-av-nytt-romfartoey/a/23393594/ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 For det første er dette tatt med vidvinkel som gjør at det blir noe forvrengt. I virkeligheten er det ikke like ille. Og for det andre er det med god grunn den minner om en stikkpille. Gjør et lite eksperiment: Ta en vanlig pille og prøv å stappe den opp i ræva. Ta så en stikkpille. Hvilken av de gled lettest inn? Sammenlign lufta i atmosfæren med ringmuskelen din. De vil ha noe som glir lett gjennom lufta. Derav formen. Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Hva syns du dette ser ut som? Lenke til kommentar
G Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Dildo? Kulepenn/fargestift? Endret 29. april 2015 av G Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Dildo? Kulepenn/fargestift? Bare fantasien setter grenser, vettu. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 For det første er dette tatt med vidvinkel som gjør at det blir noe forvrengt. I virkeligheten er det ikke like ille. Og for det andre er det med god grunn den minner om en stikkpille. Gjør et lite eksperiment: Ta en vanlig pille og prøv å stappe den opp i ræva. Ta så en stikkpille. Hvilken av de gled lettest inn? Sammenlign lufta i atmosfæren med ringmuskelen din. De vil ha noe som glir lett gjennom lufta. Derav formen. Vil en regndråpe som "faller oppover" være spiss i fartsretningen? Lenke til kommentar
G Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Eh, nei ikke i min fantasi om fysiske krefter. 1. Formen på en regndråpe som faller nedover (må vel snu denne her oppover i eksempelet ditt da, om ikke andre faktorer må tas hensyn til vel og merke - sånn utenom), eventuellt bare bevare den slik den er, om du tenker baklengs film-scenario: 2. Formen på en regndråpe som har forlatt tappekran ?? Endret 29. april 2015 av G Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 My point exactly En regndråpe formes etter hva som er mest aerodynamisk, så hvorfor er raketter spisse mens dråper avrundede fremme? Lenke til kommentar
Polymorf Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Her er en vanndråpe som forlater en tappekran om vanndråper er spisse i fartsretningen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Akkurat aerodynamikken til dråper skal jeg innrømme at jeg ikke er så kjent med. Men bruker jeg bare logikk (og det kan være en fallgruve noen ganger, ting er ikke bestandig logiske) så tenker jeg det at det helt sikkert har noe med at vann ikke er et fast medium. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 30. april 2015 Forfatter Del Skrevet 30. april 2015 Her er en vanndråpe som forlater en tappekran om vanndråper er spisse i fartsretningen. Framtidens trikkehåndtak? Om sommeren når en er svett i nevene, da vil man jo helst ikke være på trikken i det fine være likevel, så det er jo ikke så farlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå