AnonymDiskusjon Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg bare kom borti en sak her som gikk ut på at, dattera (19) bor hjemme i garasjen avskilt fra selve huset. Nå tvinger foreldra henne til å gå og være sosial med de og gjøre hus arbeid. Hun stritter rett i mot, mens foreldrene ser det som sin rett. Hun har eget bad osv som hun vasker og er sjeldent i selve huset.Jeg blir spurt om tips, og jeg blir veldig usikker.tips noen? Anonymous poster hash: 68c5d...4d1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 de truer med å stenge internett Anonymous poster hash: e4a41...5bd Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Er det de som betaler?Den dagen hun fylte 18 så sluttet hun å være ett barn. Hun har ingen rett på annet enn livsnødvendige saker fra sine foreldre når hun ikke er ett barn lenger, og det forutsetter at hun faktisk går på skole (Dette gjelder til 'barnet' har fylt 20 eller 21 år, men jeg kan fint ta feil om hvor lenge det gjelder). Går hun ikke på skole har hun ikke rett på noe som helst fra sine foreldre. Endret 29. april 2015 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Det har de helt rett til. Enten så får dattera komme seg ut med foreldrene og være sosiale med de og være litt takknemlig, eller så får hun sette opp kontrakt og betale husleie slik at de ikke har noe å klage på. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Så lenge hun bor i deres hus, eller deres garasje i dette tilfellet, er det helt rimelig at hun bidrar og innfrir noen forventninger, uansett hvor gammel hun er. 1 Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 (endret) Det går alltids an å kontakte NAV og søke om sosial stønad til livsopphold og husleie. Da blir hun uavhengig og selvforsynt, og kan dermed løsrive seg fra foreldrene sine og bli kvitt deres irriterende mas om husarbeid. Det løser alle problemer:) Endret 30. april 2015 av Exxon Valdez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå