Fermate Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Fikk inn en par HS Control Pad 2 nå. Ser ut til at de har innebygget "speaker client" og den virker bra. Men hvordan kan jeg akessere kamera (fra HSTouch eller HS) ? Og når jeg sier "start listen" mot Speaker clienten så starter noe Android greier som lytter en liten stund og så sier at den ikke skjønte noe. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg har ikke testet VC på selve tab'en, men det fungerer jo greit med "vanlig" android (testet på en Samsung S4). Det samme skjedde der, men den forstod iallfall hva jeg sa. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hva da med kamera? Det fungerer som tidligere. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Pad 1 hadde ikke kamera, det har Pad 2. Hvordan adressere det fra HS3 (HSTouch)? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Jeg trodde ikke du kunne bruke kameraet til noe i HStouch... Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 Sukk, nå var du uvanlig treg Moskus. I HSTouch ber du om et kamera bilde med en URL, for eksempel: http://user:[email protected]/image/jpeg.cgi http://user:[email protected]/cgi-bin/viewer/video.jpg Den "nye" HSTouch skal visstnok ha noe ekstra kamera greier også. Spørsmålet er altså: Hvordan kan jeg be om et bilde fra kamera på PAD2? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Sukk, nå var du uvanlig treg Moskus. I HSTouch ber du om et kamera bilde med en URL, for eksempel: http://user:[email protected]/image/jpeg.cgi http://user:[email protected]/cgi-bin/viewer/video.jpg Den "nye" HSTouch skal visstnok ha noe ekstra kamera greier også. Spørsmålet er altså: Hvordan kan jeg be om et bilde fra kamera på PAD2? Jeg beklager, men jeg har tydeligvis ikke fått med meg dette, eller at jeg ikke helt forstår hva du prøver å få til. Kameraer på Android er jo typisk laget for Skype, etc. For å "be om et bilde i HStouch" må du dermed har tilsvarende server-program på Android som kan gi deg bildet. Det ligger, så vidt jeg vet, ikke noe slikt i Pad2 slik den leveres fra HST, så det må du i så fall installere selv. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 12. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2015 Hm jeg forventet at kamerasupporten var integrert i HSTouch (android) siden PADene selges av HS Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Hm jeg forventet at kamerasupporten var integrert i HSTouch (android) siden PADene selges av HS Det tror jeg kanskje var for mye forlangt. Alle laptoper har kamera, men det følger likevel ikke med server-programvare. Men du kan installere Skype. Hvordan HomeSeer skal dra nytte av et kamera som er vinklet oppover mot brukeren og er uten noe særlig vidvinkel har jeg litt problemer med å se. Og for min del så måtte jeg ha tenkt meg om enda en gang hvor jeg har disse Pad'ene, jeg har en på soverommet og på badet, typisk steder hvor man har lite klær på. Nå får man iallfall ikke "umiddelbar tilgang" til et bilde fra disse rommene selv om man har hacket seg på nettverket mitt... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Fermate, opplever du skjermen som bedre på den nye? Jeg synes at Jogglerene langt OVERGÅR Homeseers-dingsen ang. vinkel. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Bump ang. skjermen. Det er tilbud på boxene til 99 dollar. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Ja, jeg har kjøpt (enda) en. Er stuck på fortolling... 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Takk, jeg trenger en på badet og en ekstra. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 17. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2015 Jeg "opplever" ikke noen av HS Padene ennå. Jeg har ikke laget noen fornuftig HS Touch til dem ennå fordi jeg ikke orker å jobbe mer med HS Touch editoren før jeg er ferdig med min egen "drag en dropp" variant (av HS Touch editoren altså) Den har vært 90% ferdig i mange måneder nå men motivasjonen min har en tendens til å synke bratt når jeg VET jeg kommer til å få det til , og det bare er JOBB som skal til for å gjøre den ferdig Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Den har vært 90% ferdig i mange måneder nå men motivasjonen min har en tendens til å synke bratt når jeg VET jeg kommer til å få det til , og det bare er JOBB som skal til for å gjøre den ferdig Hahaha! Kjenner meg så utrolig igjen i den beskrivelsen! Men det er jo fort sånn at 10% av arbeidet tar 95% av tiden. Med de første 90% har du fått til funksjonalitet som gjør at du selv utmerket kan bruke det. Men brukere gjør alltid ting man ikke har tenkt på i utgangspunktet... Endret 18. mai 2015 av Moskus Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Ja det er sant. Problemet er at det hadde vært gøy å få det til såpas at andre kunne bruke det også. Eller aller helst at det kunne påvirke HS til å lage editoren sin slik JEG ville hatt den Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) Ja, jeg har kjøpt (enda) en. Er stuck på fortolling... Moskus, husker du frakt + gebyr fra Posten? 355,- for frakt + gebyr fra USA via Jetcarrier. 3 stk. gjorde nok at pakken ble såpass stor/kostbar. Kunne vært greit med en sammenligning - til neste gang... Endret 25. mai 2015 av Morgens Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Synes det var billig, jeg. Tror jeg betalte $50 fra HS til Norge. Så kommer MVA i tillegg. Kanskje Jetcarrier lønner seg. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Pluss Postens gebyr for fortolling/mva-gebyr etc. Mener å huske at du gjorde samme greie når vi kjøpte 1ern... Moralen må være at selv Apple-aksjonærer kan lyttes til! + Hvordan "dimmer" jeg skjermen? Har dratt den helt til venstre under innstillinger, fungerer ikke. Heller ikke det "gamle" HSTouch-panlet med "dimmer" fra versjon 1 fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå