Gå til innhold

GeForce-overklokking --> PowerStrip, RivaTuner, NVmax ???

unique

Anbefalte innlegg

Eh...skulle gjerne fått høre noen erfaringer med ulike programmer til klokking av grafikkortet og gjerne noen erfaringer på hva jeg burde klare å få ut av dette med pc'en jeg har.

Har ikke så store ambisjoner om å oppnå 6000 i 3Dmark med den pc'en jeg har nå, men sikkert greit å få litt mer enn 3300 som jeg gjør nå (ikke klokket på noesomhelst).

Sitter med et GF2-Ti og kjører win2000 OS

Har forøvrig

PIII 800 coppermine (133fsb)

256 sdram

2x WD60 gig

Aopen AX3s-Pro (i815-chip)

+ noe annet dilldall

....og trenger ikke forslag som heller mot å skifte ut noe hardware :lol:

(¯`·.¸ The Unique One ¸.·´¯)

Whatever you do, be good at it....

[ Denne Melding var redigert av: unique på 2002-02-22 17:34 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

unique skrev (2002-02-22 16:42):

Eh...skulle gjerne fått høre noen erfaringer med ulike programmer til klokking av grafikkortet og gjerne noen erfaringer på hva jeg burde klare å få ut av dette med pc'en jeg har.

Har ikke så store ambisjoner om å oppnå 6000 i 3Dmark med den pc'en jeg har nå, men sikkert greit å få litt mer enn 3300 som jeg gjør nå (ikke klokket på noesomhelst).

Sitter med et GF2-Ti og kjører win2000 OS

Har forøvrig

PIII 800 coppermine (133fsb)

256 sdram

2x WD60 gig

Aopen AX3s-Pro (i815-chip)

+ noe annet dilldall

....og trenger ikke forslag som heller mot å skifte ut noe hardware
:lol:

Jeg bruker nv max selv, det finner du ved å søke på nvmax på http://www.download.com :smile: Er storfornøyd med det, du kan stille v-sync gamma osv + det viktigste klokkefrekvensene :smile:

Lenke til kommentar

Hvorfor tenker ingen på GTU (geforce tweak utility)

Det er guru3d som har laget det og de har jo rimelig god peil da.

Jeg bruker det og der kan du skrive inn hva du hvil overklokke til ogderfor er det ikke noe sånt at du har nådd grensen for programmet , eller at slideren ikke går lenger.

Det er ogsåhaugevis av andre ting som du kan stille inn der , noe som gjør dette til et fullverdig alternativ til programmene du nevner.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Quote:

Whatever you do, be good at it...

Tar jeg ikke feil så er det et sitat

fra Abraham Lincoln du prøver å gjengi,

men det er feil:

"Whatever you are, be a good one" er den

ordrette gjengivelsen av det han en gang sa.

"Whatever you do, be good at it" høres ut som litt knotete engelsk, spør du meg...

Lenke til kommentar

eg tviler sterkt på at du klarer 6000 poeng.

en venn av meg har duron700, 256sd og ti4600, han har 5800, de er ikkje så overklokka system at de gjer noke men.. en anna venn av meg har P-III 800, 128sd og geforce3 powerpack (vanlig geforce3)

klokka til 1ghz, og 250/530 på kortet, han har rundt 5200, litt meir...

men gf2 ti er meget overklokkingsvenlig, men eg minner deg på rekorden som er på 7300 med gf2 ti, og det er med en heftig pc, så ikkje bli for skuffa om du ikkje får det du forventer..

eg har imidlertid et problem med at ingen klokke-program kan kjøre kjernen høgt nok (powerstrip, klokking på avanserte innstillinger) nvmax har ikkje funka etter eg fikk 40-driver, lukus-problem :razz: :razz:

Lenke til kommentar

PowerStrip har sånn irriterende popupboks når du åpner programmet hver gang. Dette kan selvsagt fikses ved å kjøpe det eller gjøre noe ulovlig, men da velger jeg heller et av de andre..

Nvmax er bra, men har ikke de sluttet å oppdatere klokkeprogrammene sine? Hørte noen rykter om det for lenge siden?

RivaTuner, det bruker jeg. Fungerer glimrende sammen med mitt GeForce2 MX400 kort.

Men det er opp til deg. Ta og test alle 3 (og kanskje det fjerde som ble nevnt også) og se hva du liker best! :smile:

Lenke til kommentar

Bruker som havegg RivaTuner, og er meget fornøyd med dette. Eneste reele fordelen PowerStrip har i forhold til RT er at du får mer kontroll over skjerminnstillingene (egen driverdatabase, gamma/timing-innstillinger osv.) Så sånn sett er PowerStrip verdt de 30 dollarene den koster. Men jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Hvorfor bruke 30 dollar når man kan få RT, som er et vel så bra prog (minus avanserte skjerminst), helt gratis..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...