Gå til innhold

Hva burde overbevise en ikke-troende?

Anbefalte innlegg

En dag har vi alle blitt født og en dag skal vi alle dø.

Visst jeg dør i dag er jeg forberedt på det. Men hva med deg? Er du forberedt?

Jeg kommer ikke til himmlen på grunn av hva jeg har gjort. Men på grunn av hva Jesus har gjort for meg.

Vi kommer alle til å møte døden om vi vil eller ikke. Da har våre meninger og kommentarer liten verdi.

Så velg i dag, velg Jesus.

Et veldig dårlig forsøk på å overbevise ikke-troende.

Overbevisningsforsøk? Det gikk meg totalt hus forbi. Jeg så den akk så velbrukte trusselen. "Tro på Gud/Jesus, ellers..!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En dag har vi alle blitt født og en dag skal vi alle dø.

Ok.

Visst jeg dør i dag er jeg forberedt på det. Men hva med deg? Er du forberedt?

Nei. Jeg er ikke kåt på endetiden og dermed har jeg flere planer for ting jeg vil gjøre her på jorden. Så lenge disse planene for min fremtid ikke er avsluttet vil jeg ikke være klar til å dø.

Jeg kommer ikke til himmlen på grunn av hva jeg har gjort. Men på grunn av hva Jesus har gjort for meg.

Så du snylter på Jesus.

Vi kommer alle til å møte døden om vi vil eller ikke. Da har våre meninger og kommentarer liten verdi.

Men likevel følte du for å skrive dette.

Man kan ikke velge noe man ikke tror på. Det er ikke et alternativ. Det er ikke viktig om det er sant eller ikke, men om man har noe begrep om slikt finnes. Jeg tror ikke det finnes en atmosfære man kan puste i på månen, og jeg kommer aldri til å tro dette. Det er ikke noe jeg bare kan velge anderledes.

Sånn er det med Gud og Jesus også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

La oss si at du vet halvparten. Er det da en mulighet for at Gud eksisterer i den andre halvparten?

Eh... Halvparten av hva som er verdt å vite? Hva betyr det egentlig? Beklager at jeg ikke har et mer presist spørsmål, men jeg klarer ikke å få det du der skriver til å gi mening på noe plan selv om jeg er sikker på at du hadde en hensikt bak det da du skrev det.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen god kommentator og er heller ikke interessert i lure noen til som helst.

Men jeg vet at Jesus lever å han ønsker å bli kjent med alle mennesker som søker han.

Det er alt for mange historier å bevis til at man bare kan skyve det vekk.

Det står du jo fritt til å mene. Og jeg er helt sikker på at mange er genuint interessert i å få se disse bevisene.

Jeg overvar en debatt en gang for uhorvelig mange år siden mellom vår lokale prest og lederen for vår lokale gruppe fra human-etisk forbund. Denne lederen var direkte uhøflig og usmakelig overfor presten, hvor han endte sin tirade med "jeg kan ikke forstå hvordan du kan innfinne deg med å bare tro."

Presten svarte: "Det er nok for meg."

Dette er det ærligste jeg noen sinne har hørt fra noen religiøs person. Ikke noe pjatt om beviser eller sannheter eller annen form for stemmefisking. Det er forøvrig også det ærligste jeg noen sinne har hørt en religiøs være overfor seg selv.

Lenke til kommentar

er heller ikke interessert i lure noen til som helst.

Så slutt å snakke om ting i bibelen som om de er sannhet til folk da... Hvis du faktisk mener at du ikke vil lure noen da...

Men jeg vet at Jesus lever å han ønsker å bli kjent med alle mennesker som søker han.

Så får han gjøre seg tilkjenne da! Og ikke leke denne eviglange gjemsels leken der man er nødt til å tro på stupide påstander uten hold i virkeligheten for at fantasien skal spille deg puss så du innbilder deg dette... Hvorfor kan han ikke bare vise seg? Ville jo ha forenklet jobben med å kristne alle betydelig...

Det er alt for mange historier å bevis til at man bare kan skyve det vekk.

Hvor er bevisene hen? At du innbilder deg og fantaserer beviser bare at du innbilder deg og fantaserer det, det beviser ikke hva du fantaserer om.

Og hvorfor ikke forholde deg til sannheten for en gangs skyld? Det finnes ingen bevis for denne jesus gudesønn, ikke et eneste et...

Hvis historier og liksom bevis var bevis så er det jammen meg mye rart som ville vært helt sant... Kanskje du skal slutte å ha et sånt lemfeldig forhold til hva sannhet faktisk er? Mulig det ville åpnet øynene dine litt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Inspirert av fokkeslasken så får jeg vel bryte ned LeifE sitt innlegg jeg óg...

En dag har vi alle blitt født

Det høres sannsynlig ut ja.

og en dag skal vi alle dø.

Snakk for deg sjøl!

Visst jeg dør i dag er jeg forberedt på det.

Så... fint? Det høres egentlig litt kjedelig ut. Har du ikke noe annet du ønsker å utrette?

Men hva med deg? Er du forberedt?

Hah! Nei. Overhodet ikke. Har masse igjen på bucket lista mi.

Jeg kommer ikke til himmlen på grunn av hva jeg har gjort.

Korrekt. Ingen av oss kommer til himmelen, fordi det er fiktivt. Eller snakker du om opp i skyene, sånn... i et fly og sånt?

Men på grunn av hva Jesus har gjort for meg.

Jeg aksepterer ikke påstanden din om at Jesus har eksistert.

Vi kommer alle til å møte døden om vi vil eller ikke.

Igjen; snakk for deg sjøl.

Da har våre meninger og kommentarer liten verdi.

Enig. Når vi dør er vil vi være døde. Pr. definisjon så vil vi da ikke ha meninger eller kommentarer.

Jeg heller mer mot å velge Arbeiderpartiet eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...