RWS Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Det er jo en slu plan som er Satan verdig. Få alle andre guder/profeter til å fremstå som falske slik at folk tiltrekkes han. Det er tilstrekkeleg for Satan å få sann kristendom til å framstå som falsk, og slik holde sjeler borte frå Jesus. Om dette skjer gjennom andre religionar, ateisme eller okkultisme fremjer det alt saman det same føremålet. Jesus seier: "Den som ikkje er med meg, er imot meg; og den som ikkje samlar med meg, han spreier." (Matt 12:30) Syntes kristne har gjort en kjempejobb selv jeg, med sine 45 000 pluss grener av kristendom.... Alle kan ikke være riktig vettu, selv om alle forkynner mytene om jesus som hoved poenget.... Og gitt all den krigingen, forfølgelsene, drapene kristne har gjort mot andre kristne så kan man med rette lure på om satan har forledet hele flokken, om man hadde noen tro på satan da... Av en eller annen grunn tror visst enkelte kristne at når man ikke tror på en av mytene i bibelen deres så må man automagisk tro på en annen myte i deres bibel... Så godt tror de om seg selv og sin tro tydeligvis at de finner det helt utenkelig at noen ikke har noen tro på mytene i bibelen deres i det hele tatt... Man MÅ tro liksom og da er det jo greit å si at hvis man ikke tror på jesus så må man tro på satan og derfor er i mot kristendom... Greit å ha det på det rene når man skal ta livet av de som ikke tror på jesus mytene, for kan man først etablere en (uærlig) stråmann og innbilde folk at man faktisk gjør guden sin en tjeneste ved å rydde de som er i "mot" av veien så er drapene mye lettere å forsvare, man gjør det "riktige" liksom... At påstandene kun er påstander og at man dreper folk over de påstandene er ikke så nøye, for det er jo sant for de som tror, ikke sant? På toppen av dette er bibelen full av lite vennlige karakterstikker av de som ikke tror på mytene om gud og jesus og det hellige spøkelset, de er løgnaktige, tyver, kjeltringer, horebukker, nedrige, svikaktige og gud vet hva av dårlige beskrivelser av alle andre mennesker, noe som også er kjekt både som et preemptivt forsvar drap, forfølgelse og tortur (Det gjør jo liksom ikke noe å rydde slike individer av veien, gjør det vel? Ikke bare gjør man guden sin en tjeneste men samfunnet i samme slengen liksom...) og selvsagt for å få den kristne til å føle seg som en ren helgen, selv når de kristne dreper andre for fote... De er de hellige, de ubesudlede, de rettskafne, de ærlige, de tjenende, de uselviske, det står jo indikrekte i bibelen når alle andre er det motsatte, ikke sant? Som om noen noensinne har blitt et bedre menneske av å tro på løse påstander i en bok... Hykleri i særklasse dette.. Og premien for denne særdeles hykleriske og bakstreberske oppførselen er selvsagt evig liv. Himmelen er i så fall full av hyklere og baksrevere og helvette full av ærlige folk, men dette er et lite paradoks kristne helst hopper over der de luller seg selv inn i troen på at det selvsagt er de som har den rette guden og den rette versjonen av kristendom og derfor er de retttroende, de ærlige, også videre... Selvsagt uten å være det, da det aldri kan bli noen ærlig gjerning å tro på et sett med løse religiøse påstander og benekte like løse religiøse påstander om andre guder.. eller sugar alle de tusenvis av andre "tolkninger" av denne primitive ideologien. Men de religiøse vil nok ikke forstå dette før de blir ateister tror jeg... Først da vil de se den himmelropende uærligheten de selv var en del av når de pushet disse uærlige påstandene på folk... Og de vil skamme seg!!! For å innrømme at man en gang har vært religiøs er som å medgi at man har myrdet uskyldige barn og i så måte er jeg glad jeg bare var tretten når jeg forlot tankefengslet kristendom, for det er i det minste mindre flaut enn å måtte innrømme at jeg trodde på disse mytene i voksen alder, da man skal vite bedre enn å tro på slikt sludder... Ihvertfall i dag, da man faktisk har noe slikt som 80% av all menneskelig viten rett foran fingertuppene... 2 Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Først da vil de se den himmelropende uærligheten de selv var en del av når de pushet disse uærlige påstandene på folk... Og de vil skamme seg!!! For å innrømme at man en gang har vært religiøs er som å medgi at man har myrdet uskyldige barn og i så måte er jeg glad jeg bare var tretten når jeg forlot tankefengslet kristendom, for det er i det minste mindre flaut enn å måtte innrømme at jeg trodde på disse mytene i voksen alder, da man skal vite bedre enn å tro på slikt sludder... Ihvertfall i dag, da man faktisk har noe slikt som 80% av all menneskelig viten rett foran fingertuppene... Takk for ditt ærlege svar. Eg trur du har rett i at det handlar om å få opp augene, sjølv om eg ser på den ateistiske som blind og den truande som sjåande. 2. Kor 4:4 - "For denne verdsens gud har blinda hugen åt dei vantruande, så dei ikkje ser ljoset som strålar fram frå evangeliet om Kristi herlegdom, han som er Guds bilete." Då Jesus gjekk omkring og gav døde liv og blinde synet, var også dette meir enn mirakel, men teikn på korleis Jesus har makt til å gjere åndeleg døde levande og åndeleg blinde sjåande. Joh 9:25 - " Han svara: «Om han er ein syndar, det veit eg ikkje. Men eitt veit eg: Eg var blind, og no ser eg.»" Ein blind og ein sjåande har ein ting til felles. Dei tolkar begge omverda utifrå sanseinntrykk. Skilnaden er at den eine har tilgang til inntrykk frå ein ekstra sans, noko som gjer at han får eit større totalbilete. Når ein person vert kristen, vert han døypt med Den Heilage Ande, og opplever røyndomen på ein annan måte. Ein får meir åndeleg innsikt, ein ser Guds kall og ledelse tydelegare, ein får nådegåver, ein ser nye samanhengar som før var uklare. Å leve som ein kristen er ikkje eit fengsel, då har du aldri opplevd Jesus. Det kan ei forklares, det kan blott erfares - hvor salig det er hos Jesus Kvifor ikkje også ha eit audmjukt forhold til den menneskelege forstand? Kristendom fornektar ikkje sann vitskap, ein har berre eit anna utgangspunkt, andre briller kan du seie. Den kristne har Guds Ord som fundament, ateisten har seg sjølv og sine sansar som fundament. Men vi treng alle ei tru ei stole på, anten det er på Skaparen eller skapningen. Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Først da vil de se den himmelropende uærligheten de selv var en del av når de pushet disse uærlige påstandene på folk... Og de vil skamme seg!!! For å innrømme at man en gang har vært religiøs er som å medgi at man har myrdet uskyldige barn og i så måte er jeg glad jeg bare var tretten når jeg forlot tankefengslet kristendom, for det er i det minste mindre flaut enn å måtte innrømme at jeg trodde på disse mytene i voksen alder, da man skal vite bedre enn å tro på slikt sludder... Ihvertfall i dag, da man faktisk har noe slikt som 80% av all menneskelig viten rett foran fingertuppene... Takk for ditt ærlege svar. Eg trur du har rett i at det handlar om å få opp augene, sjølv om eg ser på den ateistiske som blind og den truande som sjåande. 2. Kor 4:4 - "For denne verdsens gud har blinda hugen åt dei vantruande, så dei ikkje ser ljoset som strålar fram frå evangeliet om Kristi herlegdom, han som er Guds bilete." Då Jesus gjekk omkring og gav døde liv og blinde synet, var også dette meir enn mirakel, men teikn på korleis Jesus har makt til å gjere åndeleg døde levande og åndeleg blinde sjåande. Joh 9:25 - " Han svara: «Om han er ein syndar, det veit eg ikkje. Men eitt veit eg: Eg var blind, og no ser eg.»" in blind og ein sjåande har ein ting til felles. Dei tolkar begge omverda utifrå sanseinntrykk. Skilnaden er at den eine har tilgang til inntrykk frå ein ekstra sans, noko som gjer at han får eit større totalbilete. Når ein person vert kristen, vert han døypt med Den Heilage Ande, og opplever røyndomen på ein annan måte. Ein får meir åndeleg innsikt, ein ser GEuds kall og ledelse tydelegare, ein får nådegåver, ein ser nye samanhengar som før var uklare. Å leve som ein kristen er ikkje eit fengsel, då har du aldri opplevd Jesus. Det kan ei forklares, det kan blott erfares - hvor salig det er hos Jesus Kvifor ikkje også ha eit audmjukt forhold til den menneskelege forstand? Kristendom fornektar ikkje sann vitskap, ein har berre eit anna utgangspunkt, andre briller kan du seie. Den kristne har Guds Ord som fundament, ateisten har seg sjølv og sine sansar som fundament. Men vi treng alle ei tru ei stole på, anten det er på Skaparen eller skapningen. Noen burde gjøre deg oppmerksom på at himmelske bekvemmlighetsguder ikke eksisterer andre steder enn i knollen din! Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Moderatormelding I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og trolling er forbudt. Det oppfordres sterkt til at dette overholdes fremover. Brudd på dette vil føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.Innvendinger eller spørsmål om moderering skal tas på PM.LiamH Endret 19. juni 2015 av LiamH Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Kan vel først starte med å bevise at Engler bor i himmelen. http://www.bibelsk-tro.no/13-04-08.html Himmelen er englenes rike. Under bakken er satans rike. Kan vel begynne å bevise at disse påstandene er sanne først? Dette innebærer at det kun er Jesus som gir oss adgangsbillett til himmelen. Uten ham er porten stengt. ”Men alle dem som tok imot ham, dem gav han rett til å bli Guds barn” står det i Joh 1,12 og klarere kan det ikke sies. Mennesker har tilgang til himmelen. Denne type transport kalles for fly. Mennesker har også tilgang til verdensrommet gjennom romskip. Så mennesker trenger ikke Jesus for å reise til himmelen. Heller finnes det ikke hester med vinger. Endret 19. juni 2015 av Rioter Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Ein blind og ein sjåande har ein ting til felles. Dei tolkar begge omverda utifrå sanseinntrykk. Skilnaden er at den eine har tilgang til inntrykk frå ein ekstra sans, noko som gjer at han får eit større totalbilete. Når ein person vert kristen, vert han døypt med Den Heilage Ande, og opplever røyndomen på ein annan måte. Ein får meir åndeleg innsikt, ein ser Guds kall og ledelse tydelegare, ein får nådegåver, ein ser nye samanhengar som før var uklare. Å leve som ein kristen er ikkje eit fengsel, då har du aldri opplevd Jesus. Det kan ei forklares, det kan blott erfares - hvor salig det er hos Jesus Hvor er denne åndelige innsikten og hva består den av? Har hørt en rekke kristne fortelle meg dette, men jeg har til gode å se bevisene for denne åndelige "innsikten" de skryter av, så det er vel kun noe de har i fantasien sin dette også tenker jeg.... Å hele tiden måtte tenke på hva du sier, hva du tenker og ikke minst at du aldri må tvile, og man alltid har litt eller mer dårlig samvittighet for det man tenker, er ikke det et tankefengsel? Jeg må aldri tenke over hva jeg kan si og tenke jeg, da jeg ikke innbiller meg at jeg har et tankepoliti på skulderen som hele tiden forteller meg hva jeg skal og bør tenke, jeg står fritt til å tenke hva jeg vil. Det var faktisk noe av det største ved å ikke være kristen lenger å slippe dette stupide tankepolitiet, samt slippe den dødsfrykten som følger med denne selvundertrykkende ideologien. Det var godt å slippe den gangen jeg ramlet ut av kristendommen og troen på de tre himmel diktatorene.. Kvifor ikkje også ha eit audmjukt forhold til den menneskelege forstand? Kristendom fornektar ikkje sann vitskap, ein har berre eit anna utgangspunkt, andre briller kan du seie. . Kristendom fornekter ikke vitenskap? He he, her snakket du før tankene hadde vært innom hjernen en tur, for hva da med skapelsen? Kristne MÅ tro på skapelsen i en eller annen form, for de må tro på syndefallet, for uten syndefallet så har ikke jesus noen misjon og hvis han ikke har noen misjon, hvorfor skal man tro på dette da?? Vi VET i dag at vi ikke er skapt, men evolvert. Så skapelses myten er jo derfor en DIREKTE motsigelse av vitenskap... Tenk litt er du snill... Den kristne har Guds Ord som fundament, ateisten har seg sjølv og sine sansar som fundament. Men vi treng alle ei tru ei stole på, anten det er på Skaparen eller skapningen. Nei, ateisten har ikke seg selv, en ateist vil også ta hensyn til andre. Det gjør kristne også, spesielt her i landet der de ikke får levd ut sine vrangforestillinger og tvunget dem på andre. Men det går opp for deg, når du blir ateist, at denne guden ord er bare tøys og tull, for hvorfor i all verden skal vi sette een sånn innbilt gud foran menneskers ve og vel i alt og et? Så man må begynne m,ed andre modeller og den sekulære er faktisk ikke så dum, for den sier noe om hvordan mennesker bør forholde seg til hverandre og driter i innbilte imaginære guder. Som at folk kan gjøre hva de vil så lenge det ikke skader andre... Dette er jo brilliant fremfor "du skal ikke slå ihjel!", "Du skal ikke begjære....", "Du skal ikke ditt og datt...", for det fordrer ingenting fra før. Man må ikke være kristen, muslim eller ateist for å forstå at dette er bedre å følge enn unyttige gudebud som har en imaginær gud på førsteplass i alt og ett, for det har mennesker ve og vel i tankene og siden det er mennesker som befolker denne planeten og ikke guder så sier det seg selv at det blir fånyttes dette med "guds ord" og forholde seg til det... Skader det ingen så er det greit og det mer enn noe annet er det ateister følger... og grunnen til at du aldri hører en ateist komme med moralisme ovenfor andre, slik kristne er så fantastisk flinke til.... Nei, er lenge siden jeg hadde noen trang til å ha en tru å "stole" på... Jeg trur minst mulig jeg, for finner jeg ut at jeg trur noe så sjekker jeg det opp jeg, og enten bekrefter det eller avbekrefter det, så slipper jeg å tro, jeg bytter det ut med viten. Viten slår tro hvilken dag som helst og det er derfor jeg ikke tror... Tru kan du gjøre i kirken mellom 12 og 13, resten av tiden får du holde deg med viten, det er samfunnet og alle andre bedre tjent med enn at du flyr rundt og trur... Endret 19. juni 2015 av RWS Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Hvor er denne åndelige innsikten og hva består den av? Har hørt en rekke kristne fortelle meg dette, men jeg har til gode å se bevisene for denne åndelige "innsikten" de skryter av, så det er vel kun noe de har i fantasien sin dette også tenker jeg.... Ein ting eg til dømes har opplevd er å innsjå den tydelege skilnaden som er mellom Jesus og verda omkring oss. Jesus er Herrens lidande tenar, som fornedra seg til det ytterste, som gav avkall på å bli fyrste i denne verda, som utviste den ultimate form for kjærleik, som forkynte ein bodskap om å forsake seg sjølv for å motta evig liv uforskyldt. Alle andre religionar og ateisme handlar derimot om sjølvforherling, om å jobbe seg fram her i verda (eller neste), om å samle seg opp forgjengelege skattar, om å byggje opp ein fasade i livet. Ein annan åndeleg innsikt er å sjå korleis Gud kalla på meg til omvending. Eg veit ikkje korleis Gud verkar i andre sine liv, men eg veit han viste seg veldig tydeleg for meg medan eg var ein hyklar. Eg trur Gud i sin kjærleik vil spele på alle strengar for å vinne ei sjel. Nokre gongar sågar gjennom teikn og syner, men særleg gjennom sitt Ord. Ordet er verkeleg levande. Då eg såg meg fortapt i mine synder, møtte Gud meg med verset i Matt 9:13 - "Gå og lær kva som ligg i det ordet: Det er miskunn eg vil ha og ikkje offer. Eg er ikkje komen for å kalla rettferdige, men syndarar.»" Tenk det! Same kor store syndar eg var, var det nettopp for meg Jesus døydde og stod opp. Å hele tiden måtte tenke på hva du sier, hva du tenker og ikke minst at du aldri må tvile, og man alltid har litt eller mer dårlig samvittighet for det man tenker, er ikke det et tankefengsel? Jeg må aldri tenke over hva jeg kan si og tenke jeg, da jeg ikke innbiller meg at jeg har et tankepoliti på skulderen som hele tiden forteller meg hva jeg skal og bør tenke, jeg står fritt til å tenke hva jeg vil. Det er ikkje dette kristendom handlar om. Du kan ikkje frelse deg sjølv gjennom å gjere gode gjerningar. Evangeliet er tvert imot at Jesus har gjort alt ferdig for alle som vil motta frelse, uavhengig av korleis vi har levd. Å verte frelst er å sanne at ein kjem til kort i seg sjølv og at ein er ein syndar, for så å sjå på Jesus som sin personlege frelsar og Herre i livet. Alle gjerningar kjem som resultat av at vi lever nær Jesus og ønskjer at han skal kome til uttrykk i og gjennom oss. Ef 2:8-10f - "For av nåde er de frelste, ved tru. Det er ikkje dykkar eige verk, det er Guds gåve. Og det kviler ikkje på gjerningar, så ingen skal rosa seg. For vi er hans verk, skapte i Kristus Jesus til gode gjerningar som Gud føreåt har lagt ferdige, så vi skulle ferdast i dei." Forstår du no kva nåde er? Kristendom fornekter ikke vitenskap? He he, her snakket du før tankene hadde vært innom hjernen en tur, for hva da med skapelsen? Kristne MÅ tro på skapelsen i en eller annen form, for de må tro på syndefallet, for uten syndefallet så har ikke jesus noen misjon og hvis han ikke har noen misjon, hvorfor skal man tro på dette da?? Vi VET i dag at vi ikke er skapt, men evolvert. Så skapelses myten er jo derfor en DIREKTE motsigelse av vitenskap... Tenk litt er du snill... Det går fint an å vere vitskapleg samtidig som ein trur på skapinga. Du legg berre aksiomet Gud til grunn for vitskapen, og forkastar den delen av vitskap som er i strid med Bibelen. Så slepp du også problem som at evolusjonsteorien er i strid med termodynamikklovene Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 ...Mennesker har tilgang til himmelen. Denne type transport kalles for fly. Mennesker har også tilgang til verdensrommet gjennom romskip. Så mennesker trenger ikke Jesus for å reise til himmelen.... Akkurat som du må være i et fly eller romskip for å komme opp i den fysisk himmel, må du være i Jesus Kristus for å komme opp i den "himmel" de "skyene" Jesus Kristus snakker om, det er ingen annen måte å få en så høy stiling på. Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden." Åp 3:21 "Den som seirer, vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, slik jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone." Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Det er mange andre måter å få høyere stilling på.Krisiun CoA:06 "Conquerors of Armageddonimpaling spike on the damned crosskill, kill, kill lord jesus christ" Endret 19. juni 2015 av Abigor Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 ...Mennesker har tilgang til himmelen. Denne type transport kalles for fly. Mennesker har også tilgang til verdensrommet gjennom romskip. Så mennesker trenger ikke Jesus for å reise til himmelen.... Akkurat som du må være i et fly eller romskip for å komme opp i den fysisk himmel, må du være i Jesus Kristus for å komme opp i den "himmel" de "skyene" Jesus Kristus snakker om, det er ingen annen måte å få en så høy stiling på. Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden." Åp 3:21 "Den som seirer, vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, slik jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone." Først skal Jesus være i deg, så skal du være i Jesus, og så får man paradis. Det hele høres i grunn veldig homoerotisk ut. 4 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Ein ting eg til dømes har opplevd er å innsjå den tydelege skilnaden som er mellom Jesus og verda omkring oss. Jesus er Herrens lidande tenar, som fornedra seg til det ytterste, som gav avkall på å bli fyrste i denne verda, som utviste den ultimate form for kjærleik, som forkynte ein bodskap om å forsake seg sjølv for å motta evig liv uforskyldt. Alle andre religionar og ateisme handlar derimot om sjølvforherling, om å jobbe seg fram her i verda (eller neste), om å samle seg opp forgjengelege skattar, om å byggje opp ein fasade i livet. Ein annan åndeleg innsikt er å sjå korleis Gud kalla på meg til omvending. Eg veit ikkje korleis Gud verkar i andre sine liv, men eg veit han viste seg veldig tydeleg for meg medan eg var ein hyklar. Eg trur Gud i sin kjærleik vil spele på alle strengar for å vinne ei sjel. Nokre gongar sågar gjennom teikn og syner, men særleg gjennom sitt Ord. Ordet er verkeleg levande. Då eg såg meg fortapt i mine synder, møtte Gud meg med verset i Matt 9:13 - "Gå og lær kva som ligg i det ordet: Det er miskunn eg vil ha og ikkje offer. Eg er ikkje komen for å kalla rettferdige, men syndarar.»" Tenk det! Same kor store syndar eg var, var det nettopp for meg Jesus døydde og stod opp. Så verden måtte igjen bli fgrelst mellom vold og død... Ser du virkelig ikke det primitive og ignorante i din tro? Det er ikkje dette kristendom handlar om. Du kan ikkje frelse deg sjølv gjennom å gjere gode gjerningar. Evangeliet er tvert imot at Jesus har gjort alt ferdig for alle som vil motta frelse, uavhengig av korleis vi har levd. Å verte frelst er å sanne at ein kjem til kort i seg sjølv og at ein er ein syndar, for så å sjå på Jesus som sin personlege frelsar og Herre i livet. Alle gjerningar kjem som resultat av at vi lever nær Jesus og ønskjer at han skal kome til uttrykk i og gjennom oss. Ef 2:8-10f - "For av nåde er de frelste, ved tru. Det er ikkje dykkar eige verk, det er Guds gåve. Og det kviler ikkje på gjerningar, så ingen skal rosa seg. For vi er hans verk, skapte i Kristus Jesus til gode gjerningar som Gud føreåt har lagt ferdige, så vi skulle ferdast i dei." Forstår du no kva nåde er? Har ikke noe behov jeg for å rakke ned på meg selv ytterligere ved å dra over meg en høyst kunstig synd. Jeg vet hva jeg er og hva jeg ikke er, og en hykler er ikke en av dem og hele denne frelse greia fremstår som et makkverk av hykling, beklager å måtte si det... Du kan være en dritt sekk ala hitler, men bekjenner du dine synder i siste sekund så er det rett til himmels siden gjerningene man gjør ikke betyr noe... Fair deal? Not at all.... Hykling av verste sort, og de har det vært mange av i kristendommes historie... termodynamikklovene Hvem har du hørt dette av da? Hva med å gå ut å sjekke dette selv og ikke la deg foreledes til å tro det du faktisk vil tro? Kanskje også først forstå hva termodynamikk lovene sier og hva det vil si? Hvorfor har du så vanskelig for å lese deg opp på ordentlig kunnskap? Hvorfor velger du ALLTID det som støtter din tro? Lenke til kommentar
LeifE Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 En dag har vi alle blitt født og en dag skal vi alle dø. Visst jeg dør i dag er jeg forberedt på det. Men hva med deg? Er du forberedt? Jeg kommer ikke til himmlen på grunn av hva jeg har gjort. Men på grunn av hva Jesus har gjort for meg. Vi kommer alle til å møte døden om vi vil eller ikke. Da har våre meninger og kommentarer liten verdi. Så velg i dag, velg Jesus. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 En dag har vi alle blitt født og en dag skal vi alle dø. Visst jeg dør i dag er jeg forberedt på det. Men hva med deg? Er du forberedt? Jeg kommer ikke til himmlen på grunn av hva jeg har gjort. Men på grunn av hva Jesus har gjort for meg. Vi kommer alle til å møte døden om vi vil eller ikke. Da har våre meninger og kommentarer liten verdi. Så velg i dag, velg Jesus. Et veldig dårlig forsøk på å overbevise ikke-troende. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 En dag har vi alle blitt født og en dag skal vi alle dø. Visst jeg dør i dag er jeg forberedt på det. Men hva med deg? Er du forberedt? Jeg kommer ikke til himmlen på grunn av hva jeg har gjort. Men på grunn av hva Jesus har gjort for meg. Vi kommer alle til å møte døden om vi vil eller ikke. Da har våre meninger og kommentarer liten verdi. Så velg i dag, velg Jesus. Hva er alternativet? Lenke til kommentar
LeifE Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 En dag har vi alle blitt født og en dag skal vi alle dø. Visst jeg dør i dag er jeg forberedt på det. Men hva med deg? Er du forberedt? Jeg kommer ikke til himmlen på grunn av hva jeg har gjort. Men på grunn av hva Jesus har gjort for meg. Vi kommer alle til å møte døden om vi vil eller ikke. Da har våre meninger og kommentarer liten verdi. Så velg i dag, velg Jesus. Et veldig dårlig forsøk på å overbevise ikke-troende. Vet du alt som er å vite? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 En dag har vi alle blitt født og en dag skal vi alle dø. Visst jeg dør i dag er jeg forberedt på det. Men hva med deg? Er du forberedt? Jeg kommer ikke til himmlen på grunn av hva jeg har gjort. Men på grunn av hva Jesus har gjort for meg. Vi kommer alle til å møte døden om vi vil eller ikke. Da har våre meninger og kommentarer liten verdi. Så velg i dag, velg Jesus. Et veldig dårlig forsøk på å overbevise ikke-troende. Vet du alt som er å vite? Nei, påstår jeg det? Vet du alt som er å vite? Lenke til kommentar
LeifE Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 En dag har vi alle blitt født og en dag skal vi alle dø.Visst jeg dør i dag er jeg forberedt på det. Men hva med deg? Er du forberedt? Jeg kommer ikke til himmlen på grunn av hva jeg har gjort. Men på grunn av hva Jesus har gjort for meg. Vi kommer alle til å møte døden om vi vil eller ikke. Da har våre meninger og kommentarer liten verdi. Så velg i dag, velg Jesus. Et veldig dårlig forsøk på å overbevise ikke-troende. Vet du alt som er å vite? Nei, påstår jeg det? Vet du alt som er å vite?[/ La oss si at du vet halvparten. Er det da en mulighet for at Gud eksisterer i den andre halvparten? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 La oss si at du vet halvparten. Er det da en mulighet for at Gud eksisterer i den andre halvparten? Joda, helt mulig det. Og så? Hvordan kvantifiserer du en ukjent? Hvorfor skal jeg akseptere argumentum ad ignorantiam? 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Dette nærmer seg nok et ugyldig argument for å prøve lure andre med. Har sett en del slike forsøk opp igjennom og dette er noe av det dårligste så langt. Med kritisk tenkning istedenfor lettlurthet så faller det hele sammen som ønsketenkning. Lenke til kommentar
LeifE Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Jeg er ingen god kommentator og er heller ikke interessert i lure noen til som helst. Men jeg vet at Jesus lever å han ønsker å bli kjent med alle mennesker som søker han. Det er alt for mange historier å bevis til at man bare kan skyve det vekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå