Gå til innhold

Hva burde overbevise en ikke-troende?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvordan kan du vite at nettopp din tolkning ikke er Satans villedende verk? Har du som et ynkelig menneske noen som helst sjans til å se gjennom knepene til en overnaturlig illusjonist?

Du treng ikkje om å tolke og forstå alt. Evangeliet er så simpelt at sjølv eit lite barn kan verte frelst. Alt som trengst er å sleppe Jesus inn i hjartet, og byggje ein personleg relasjon til han. Så kan Satan villede så mykje han. Jesus seier "Eg er den gode hyrdingen. Eg kjenner mine, og mine kjenner meg" (Joh 10:14).

Du byggjer relasjonen til Jesus gjennom dagleg å utføre 3 ting:

1) La Gud snakke til deg gjennom sitt ord Bibelen (Joh 1 seier at Ordet = Jesus)

2) Snakke til Gud gjennom bøn i Jesu namn.

3) Snakke om Gud gjennom det personlege vitnemålet om kva vi opplever saman med Jesus.

Dette må ikkje forvekslast med rettferdiggjeringa av nåde ved tru (Ef 2:8). Frelsens veg er såre enkel: "For sannar du med munnen din at Jesus er Herre, og trur du i hjarta ditt at Gud reiste han opp frå dei døde, då skal du verta frelst. Med hjarta trur vi så vi vert rettferdige for Gud, og med munnen sannar vi så vi vert frelste." (Rom 10:9f)

Lenke til kommentar

Og hvordan kan du vite at nettopp din tolkning ikke er Satans villedende verk? Har du som et ynkelig menneske noen som helst sjans til å se gjennom knepene til en overnaturlig illusjonist?

Du treng ikkje om å tolke og forstå alt. Evangeliet er så simpelt at sjølv eit lite barn kan verte frelst. Alt som trengst er å sleppe Jesus inn i hjartet, og byggje ein personleg relasjon til han. Så kan Satan villede så mykje han. Jesus seier "Eg er den gode hyrdingen. Eg kjenner mine, og mine kjenner meg" (Joh 10:14).

Du byggjer relasjonen til Jesus gjennom dagleg å utføre 3 ting:

1) La Gud snakke til deg gjennom sitt ord Bibelen (Joh 1 seier at Ordet = Jesus)

2) Snakke til Gud gjennom bøn i Jesu namn.

3) Snakke om Gud gjennom det personlege vitnemålet om kva vi opplever saman med Jesus.

Dette må ikkje forvekslast med rettferdiggjeringa av nåde ved tru (Ef 2:8). Frelsens veg er såre enkel: "For sannar du med munnen din at Jesus er Herre, og trur du i hjarta ditt at Gud reiste han opp frå dei døde, då skal du verta frelst. Med hjarta trur vi så vi vert rettferdige for Gud, og med munnen sannar vi så vi vert frelste." (Rom 10:9f)

Du trenger ikke tenke og tolke. Bare aksepter blindt. Satan sier JEG ER DEN RETTE GUD, ALLE ANDRE GUDER ER LØGNERE.

Sånn bygger du ditt forhold til Satan:

1: La Satan snakke til deg som Jesus bedrageren i sitt ord.

2: Snakk til den falske gud Satan gjennom bønn i Jesu bedragerens navn.

3: Snakk om dine personlige erfaringer som er gitt til deg av Satan og hans falske profet Jesus.

Jeg ser fortsatt ikke hvordan du kan si at din tolkning er korrekt. Du gambler med liv og sjel, mann. I hvert fall dersom man aksepterer dette som virkelighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg bestiller en burger og får den burgeren jeg bestilte, er det en oppfylt profeti?

Hvis du her tenker på det som kalles selvoppfyllende profeti, så ligger det noe i det. De profetisk ordene kan selv være årsaken til at det som skjer, skjer. De hele kommer an på hvem som uttaler profetien, kong Salomo eller Jørgen hatemaker :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Når jeg bestiller en burger og får den burgeren jeg bestilte, er det en oppfylt profeti?

Hvis du her tenker på det som kalles selvoppfyllende profeti, så ligger det noe i det. De profetisk ordene kan selv være årsaken til at det som skjer, skjer. De hele kommer an på hvem som uttaler profetien, kong Salomo eller Jørgen hatemaker :)

Ah, så når en populær nok bok bestiller en jobb så er det noe magisk ved dette? Når en stor entreprenør legger ut et monsterprosjekt på anbud, og et par år senere er bygget reist, er det er mirakel? Jøss, denne mirakelbransjen var lettere enn jeg trodde.

Lenke til kommentar

Ah, så når en populær nok bok bestiller en jobb så er det noe magisk ved dette? Når en stor entreprenør legger ut et monsterprosjekt på anbud, og et par år senere er bygget reist, er det er mirakel? Jøss, denne mirakelbransjen var lettere enn jeg trodde.

Det er faktisk mer sannsynlig at det blir noe av et bygg Olav Thon snakker om, en et bygg du snakker om :)

og det er vel ikke noe mirakel ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er faktisk mer sannsynlig at det blir noe av et bygg Olav Thon snakker om, en et bygg du snakker om :)

og det er vel ikke noe mirakel ?

Nei, det er vi enig i. Jeg sier bare at fremstillingen av en profeti ofte sløres inn i mystikk og mirakuløsitet. Hvis du synes at opprettelsen av staten Israel er et bevis på gud kan jeg ikke si annet enn at det er tynt grunnlag, og at du viser selektivitet da du ikke behandler lignende påstander fra andre religioner på samme vis. Snakk med en muslim om profeti i religiøse tekster, så blir du bombardert med fantastike vitenskapelige fakta som ingen kunne visst om i gamle Koran-tekster. Det er deres bevis på deres gud sin eksistens.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Evangeliet er så simpelt at sjølv eit lite barn kan verte frelst. Alt som trengst er å sleppe Jesus inn i hjartet, og byggje ein personleg relasjon til han.

For å gjøre det må jeg være uærlig mot meg selv (og de rundt meg) og tro på påstander så syltynne at man like gjerne kunne trodd på harry potter...?? Nei, så uærlig og lettlurt er jeg ikke, så det er helt umulig for meg å bli kristen på det syltynne grunnlaget det i dag står frem med...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis opprettelsen av staten Israel er gudebevis, er da IS og dets fremgang bevis på at Allah eksisterer?  :hmm:

Allah er vel folkesjela deres ?

Du er like uvitende om islam som du er med evolusjon altså?

Islam, kultur og politikk går hånd i hånd i de fleste land som har islam som religiøs statlig overtro, akkurat som kristendommen gjennomsuret kultur, politikk og religion i europa for ikke så lenge siden... Uten tvang får de ikke dette til, da er det ingen som ville fulgt disse fantasigudene og deres sinnsvake tilbedere. Men islam, i liket med kristendom, vil før eller senere nå en peak der bedre systemer og bedre moral får gjennomslag, man vil til slutt se at islam også er en dødskult som ikke verdsetter mennesker i det hele tatt, på akkurat samme grunnlaget vi har gått vekk fra kristendom også... Men enn så lenge er det ikke frivillig å ikke tro på denne dødskulten som kalles islam i mange land, med all den lidelsen, hykleriet, drap, forfølgelser og urettferd det medfører...

Men igjen og igjen blir jeg forbløffet over religiøses enestående uærlighet når de uten å blunke diskrediterer alle andre guder og de, også uten å blunke, krediterer sin egen gud som "sann", "rettferdig", "kjærlig" etc... For dette er de religiøses uærlige sannhet, det er bare en gud og den guden er den guden DE tilber.... Helt til sannhetes gehalten skal "måles", da er det plutselig flest religiøse i verden og det MÅ derfor væresant at gud finns... uten tanke på at de selv ikke har den ringeste tro på alle de andre gudene som ikke stemmer med den de selv tror på...  Joda, jammen sa jeg ærlig gjeng... Og det verste, mest groteske er at disse religiøse anser seg selv som de mest ærlige, de mest rettferdige og de mest nestekjære, til tross for at de soleklart er så langt unna alt de de selv tror de er fordi de tror på religiøs overtro... Og slikt skal det liksom bli fred av?

Lenke til kommentar

Hvis opprettelsen av staten Israel er gudebevis, er da IS og dets fremgang bevis på at Allah eksisterer?  :hmm:

Islam er ei forvrenging av alt sann kristendom står for. Har det slått deg at dette er nøyaktig slik Satan opererer?

Det finst mange fellestrekk mellom Allah og Lucifer, Isa og den falske profet, Mahdi og Antikrist, Dajjal og den sanne Jesus.

Framveksten av IS kan vere teikn på at vi er inne i dei siste tider, og at den som vil berge livet må søke frelse i Jesus raskt.

Lenke til kommentar

Islam er ei forvrenging av alt sann kristendom står for. Har det slått deg at dette er nøyaktig slik Satan opererer?

Det finst mange fellestrekk mellom Allah og Lucifer, Isa og den falske profet, Mahdi og Antikrist, Dajjal og den sanne Jesus.

Framveksten av IS kan vere teikn på at vi er inne i dei siste tider, og at den som vil berge livet må søke frelse i Jesus raskt.

Det er jo en slu plan som er Satan verdig. Få alle andre guder/profeter til å fremstå som falske slik at folk tiltrekkes han.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo en slu plan som er Satan verdig. Få alle andre guder/profeter til å fremstå som falske slik at folk tiltrekkes han.

Det er tilstrekkeleg for Satan å få sann kristendom til å framstå som falsk, og slik holde sjeler borte frå Jesus.

Om dette skjer gjennom andre religionar, ateisme eller okkultisme fremjer det alt saman det same føremålet.

Jesus seier: "Den som ikkje er med meg, er imot meg; og den som ikkje samlar med meg, han spreier." (Matt 12:30)

Lenke til kommentar

Det er tilstrekkeleg for Satan å få sann kristendom til å framstå som falsk, og slik holde sjeler borte frå Jesus.

Om dette skjer gjennom andre religionar, ateisme eller okkultisme fremjer det alt saman det same føremålet.

Jesus seier: "Den som ikkje er med meg, er imot meg; og den som ikkje samlar med meg, han spreier." (Matt 12:30)

Ja, akkurat som jævelen sjøl skulle sagt det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan være temmelig viss om at den mytiske anklageren (populært gitt egennavnet Satan av kristne) overveiende fungerer som gudens lydige tjener og redskap. Det hebraiske ha-satan er én stilling, ikke noe egennavn.

Ellers er det vel slik at hver bidige gang noen slenger frem bibelvers for å styrke sitt innbilte poeng er det andre vers som sier det stikk motsatte, og nøytraliserer det verset man trodde var en bankers?!

Slikt er et resultat av målrettet bibelsk plukk og miks, hvilket gjenspeiler årsaken til at verden er belemret med tretti til førtitusen kristne trossamfunn som innbyrdes krangler så busta fyker om hva det glade budskap dreier seg om.

Tror du duuu er noe annerledes?

Sorry, men Markus er ikke helt enig med Matteus her, men diametral motsatt.

Markus 9,40

For den som ikke er imot oss, er med oss.

Sånn er det hele bibelblekka igjennom.

Dét som forundrer meg aller mest er at representanter fra samtlige kristne sekter later til å være fullstendig uvitende om årsaken til den solide uenigheten.

Lenke til kommentar
Markus 9,40

Dét som forundrer meg aller mest er at representanter fra samtlige kristne sekter later til å være fullstendig uvitende om årsaken til den solide uenigheten.

Lat meg illustrere dette for å få fram Jesus sitt poeng: Det eksisterer ingen nøytral gruppe. Anten er vi på Jesu parti og kjemper den gode strid. Alternativet er at vi er på djevelen sitt parti og kjemper mot Jesus. Vel idag kvar du vil stå! Guds ord er urokkeleg, det står fast i himmelen hos Gud. (Salme 119:89)

post-162862-0-83909600-1434659742_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Markus 9,40

Lat meg illustrere dette for å få fram Jesus sitt poeng: Det eksisterer ingen nøytral gruppe. Anten er vi på Jesu parti og kjemper den gode strid. Alternativet er at vi er på djevelen sitt parti og kjemper mot Jesus. Vel idag kvar du vil stå! Guds ord er urokkeleg, det står fast i himmelen hos Gud. (Salme 119:89)

Jeg hører hjemme helt til høyre i den grafikken. Dersom blank betyr blank i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...