IntelAmdAti Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Holder på med en oppgave i programmering som jeg står litt fast på, håper noen kan belyse dette litt Oppgaven er å lage et program som dekoder en kodet tekst. Dette har jeg laget.Deretter skal programmet kunne lese kodetekst fra fil og skrive klartekst til fil. Dette har jeg gjort.Neste utfordring er at brukeren kan i kommandolinjen angi hvilken fil som skal leses, og hvilken fil det skal skrives til. f.eks.http://snag.gy/nJxIs.jpg Altså at bruker skriver i cmdC:\Krypt\krypt.exe < lesframeg.txt > skrivtilmeg.txtOg da skal programmet lese fra lesframeg.txt og skrive til skrivtilmeg.txt Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Hvis du bruker < lesframeg.txt og > skrivtilmeg.txt, så leser du fra"standard in" og skriver til "standard out". Google "C++ read from cin" og "C++ write to cout" for none eksempler. Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Jeg tror spørsmålet hans er hvordan å hente argumentene. De kan leses ut fra parametere 'argv' til main. int main(int argc, char * argv[]) argc inneholder antallet argumenter og argv er en array med argumentene som c-strenger. // Printer ut argumentene: int main(int argc, char * argv[]) { for (int i = 0; i < argc; ++i) { std::cout << argc[i] << '\n'; } } Endret 29. april 2015 av Glutar Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. april 2015 Forfatter Del Skrevet 30. april 2015 Takk for hjelpen Vi skulle rett og slett bruke cin og cout, og "redirecte" disse til filer ved hjelp av argumenter i kommandolinjen, uten å forandre på koden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå