Heljar75 Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Jeg har fått en praksisplass i et reklamefirma. På jobben har vi et digital videokamera av typen Sony EXmor Super 35 CMOS. Når vi er ute på oppdrag hadde det vært veldig kjekt å vise det som blir filmet direkte på en litt større monitor enn den lille saken som sitter på kamera. Vi har en ekstra Sony-monitor av typen CLM-V55. Men det hadde også vært kjekt å kunne ta med en MacBook Pro og vise "live" det som blir filmet på skjermen til MacBook'en. MacBook Pro har en HDMI-port. Er dette mulig? Hva trenger jeg av programvare og eventuelt ekstrautstyr for å få til dette? Er det mulig å få vist det på Sony-monitoren og MacBook'en samtidig? Endret 29. april 2015 av Heljar75 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Nå kjenner jeg ikke til kameraet, men om det har HDMI ut, så kan du vel muligens bruke denne dingsen til din Macbook om den er av nyere modell med Thunderbolt. http://www.fotovideo.no/video/Tilbeh%C3%B8r-video/Blackmagic-tilbeh%C3%B8r/Videokort/Blackmagic-Design-Intensity-Extreme-10-bits-videoredigering-via-Thunderbolt127434-p0000147760 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå