Twofish Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Jeg har brukt spideroak en stund. De har klienter for windows, linux, mac, ios og android. Zero-knowledge. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Jeg har brukt spideroak en stund. De har klienter for windows, linux, mac, ios og android. Zero-knowledge. Men doble prisen av JottaCloud for unlimited. Synd det ikke ser ut til å finnes noen gode alternativer med Linux-klient til ca. samme årspris. Lenke til kommentar
jkaberg Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Jeg har brukt spideroak en stund. De har klienter for windows, linux, mac, ios og android. Zero-knowledge. Men doble prisen av JottaCloud for unlimited. Synd det ikke ser ut til å finnes noen gode alternativer med Linux-klient til ca. samme årspris. Duplicati har stød for Jottacloud, og finnes blant annet for Linux. Endret 10. januar 2018 av jkaberg 4 Lenke til kommentar
blured Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Takk for tipset jkaberg! Lenke til kommentar
jkaberg Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Takk for tipset jkaberg! Det kan vel også være verdt å nevne at Jottacloud selv har kommet med en klient for Linux. Har ikke testet denne selv da jeg foretrekker Duplicati sin fremgangsmåte. Lenke til kommentar
blured Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Ja. Liker at jeg som bruker har kontroll over krypteringen. Ble veldig imponert over hvor lett det var å sette opp på min headless ubuntu server. Og ikke minst dette: Gjør det jo veldig lett å bytte tjeneste om (f.eks.) JottaCloud slutter å levere en tjeneste jeg er fornøyd med. Lenke til kommentar
jkaberg Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 (endret) Fra å tidligere ha brukt Duplicati, bruker jeg nå Restic hvor Rclone er satt opp som en backend til Restic. Rclone er i sin tur satt opp til å lagre filer på Jottacloud da det kom støtte for dette tidligere i høst. Dette fungerer veldig fint å føles mer solid enn Duplicati løsningen, som hadde en del svakhets tegn når backup settet ble litt for stort. Endret 20. september 2018 av jkaberg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå