Turtledove Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å ikke gi slipp på han, er jeg redd. Ikke kast bort tiden din på noen som ikke vil dele tiden sin med deg. Det er ikke verdt det. Lenke til kommentar
Hepptrix Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Du som sier at leiligheten hans garantert er solgt: Jeg har sjekket på finn.no, hvor de legger ut boliger som er solgt de siste 12 månedene i området. Hans leilighet er ikke på den oversikten/kartet. Sjekket andre leiligheter som er blitt solgt i området, men hans er ikke der altså. Hvor lang tid tar det fra en leilighet selges til den dukker opp på denne oversikten/kartet? Flere av feltene under "prisstatistikk" reflekterer de tinglyste opplysningene hos Statens kartverk. Hvis han har solgt leiligheten, med overtakelse om f. eks 3 måneder (noe som er svært vanlig) vil ikke hjemmelsovergangen registreres hos kartverket før om 3 måneder (eiendomsmegleren vil som regel sende skjøte til Kartverket rundt overtakelsestidspunktet). Det at annonsen ikke kommer opp hos finn.no som solgt de siste 12 månedene kan det være fordi megleren har fjernet annonsen i stedet for å markere den som solgt. Det er imidlertid ikke riktig at det at han har megler er ensbetydende med at han ikke har trukket salget. Mange meglere godtar at man trekker leiligheten fra markedet hvis megler ikke klarer å oppnå sin egen prisvurdering innen rimelig tid (imidlertid er dette alternativet som regel klausulert slik at megler likevel vil ha krav på provisjon hvis eiendommen blir solgt i løpet de neste 6 månedene). For å oppsummere; leiligheten er mest sannsynlig solgt, men det er mulig den ikke er det. Jeg ser frem for øvrig frem til tråden for menn som trenger råd for hvordan man får etablert besøksforbud mot eksen sin. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Hepptrix: Besøksforbud? Hvor kommer hysteriet ditt fra? Har du problemer? Anonymous poster hash: 6669f...096 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Minner om at folk holder en høflig tone her. Skjerpings. 1 Lenke til kommentar
Hepptrix Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 (endret) Jeg ser at den var for krass. Jeg beklager det TS. Poenget mitt er at dette virker svært intenst. Man ringer megler før visning, stiller på visning, kjører regelmessig forbi og sjekker postkasse osv. Det er tidsødende for megler som skal selge stedet, det er heller ikke spesielt ålreit, for ikke å si potensielt ødeleggende, for mannen dette gjelder som etter sigende er i starten av et nytt forhold. Hadde rollene vært snudd her og det var en mann som holdt denne typen oppsyn med sin eks, så ville reaksjonsformen vært en annen. Det var poenget mitt. Endret 9. mai 2015 av Hepptrix 6 Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 hvorfor blei det slutt i utgangspunktet? hvem gjorde det slutt med hvem, årsak? Ser du selv noen håp på at dere 2 kan faktisk fungere videre hvis han var singel? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 Nå har faktisk leiligheten hans vært ute på finn i to omganger, med to visninger, og er fremdeles ikke solgt. Ble tatt vekk fra finn for noen dager siden. Haha, jeg kan ikke annet enn å fryde meg litt. Kanskje jeg har gått fra tristhets-fasen til den mer sinte fasen hvor jeg ønsker at han skal få slite og ha det vondt. Anonymous poster hash: 6669f...096 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå