Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eks som har fått samboer

Anbefalte innlegg

For en stund siden la eksen min leiligheten sin ut for salg, han har fått seg samboer visstnok.

Men etter visningen ble annonsen slettet, og den er ikke blitt solgt.

Betyr dette at ikke er blitt samboer likevel, at han ikke skal selge boligen sin eller at han bare venter til senere med å selge?

Er det vanlig at noen annonserer bolig til salgs, og senere ombestemmer seg om det er liten interesse?

Anonymous poster hash: 6669f...096
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Djeez, la eksen faa leve sitt liv i fred, og ikke heng deg opp i hva han driver med... 

Kanskje dette er litt enklere sagt enn gjort.

Hun gjør ikke hverdagen sin enklere av å stalke eksen hvertfall... La fortid være fortid.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Djeez, la eksen faa leve sitt liv i fred, og ikke heng deg opp i hva han driver med... 

Er faktisk veldig enkelt. Du bare fjerner han fra livet ditt. Blokkerer han paa Facebook, og alle andre sosiale medier. Dermed vil du ikke hele tiden bli minnet om han, og han kan leve i fred. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er faktisk veldig enkelt. Du bare fjerner han fra livet ditt. Blokkerer han paa Facebook, og alle andre sosiale medier. Dermed vil du ikke hele tiden bli minnet om han, og han kan leve i fred. 

Nå blander du vel meg og TS. Men, kjærlighetssorg er jo ikke lett. Noen har bedre selvdisiplin enn andre, noen klarer å legge ting bak seg fortere enn andre osv.

Lenke til kommentar

"slik som boligmarkedet er i dag." - Hvordan er boligmarkedet i dag? Vet lite om dette. Men nei, tror jeg ikke tør å sende melding og spørre. Jeg gikk faktisk på visningen, og lurer allerede på hvor mye meglere forteller til selgeren/kunden sin om hvem som var på visning, hvordan de så ut etc. :hm:

Lenke til kommentar

TS, du må slutte å stalke din eks. Du kan ikke drive og gå på visning i hans gamle leilighet for å se hvordan det ser ut evt lete etter bevis på andre damer osv. 

Dersom det var megler som var på visningen betyr dette at eksen din har spyttet en 60-100 000kr inn i meglerhonorar så han har nok ikke ombestemt seg nei. Kanskje ble leiligheten solgt, da blir annonsene ofte bare slettet. Ellers kan det hende de ikke fikk inn noe bud så da ble leiligheten trukket fra markedetfor å prøves igjen. Men å la vær å selge er når man allerede har hyret megler til 100 000 EKSTREMT sjeldent.... 

La eksen din være i fred. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

"slik som boligmarkedet er i dag." - Hvordan er boligmarkedet i dag? Vet lite om dette. Men nei, tror jeg ikke tør å sende melding og spørre. Jeg gikk faktisk på visningen, og lurer allerede på hvor mye meglere forteller til selgeren/kunden sin om hvem som var på visning, hvordan de så ut etc. :hm:

De fleste meglere har telefonen sin stående å filme i entreen e.l. for å senere kunne sortere og huske de besøkende bedre.

Lenke til kommentar

For en stund siden la eksen min leiligheten sin ut for salg, han har fått seg samboer visstnok.

Men etter visningen ble annonsen slettet, og den er ikke blitt solgt.

Betyr dette at ikke er blitt samboer likevel, at han ikke skal selge boligen sin eller at han bare venter til senere med å selge?

Er det vanlig at noen annonserer bolig til salgs, og senere ombestemmer seg om det er liten interesse?

Å engasjere en megler og legge ut en bolig for salg koster svært mye, så det er nok svært sjelden at selgeren ombestemmer seg når det er gjort. Enten er boligen solgt eller så er boligen midlertidig trukket fra markedet. Den første er mest sannsynlig.

Virker ikke sannsynlig at han ikke har fått solgt ihvertfall slik som boligmarkedet er idag. Så da har du kanskje sjansen, hvorfor ikke bare sende en liten "Hei, hvordan går det" mld og grave litt? ;)

Det er vanskeligere å selge bolig enkelte steder enn andre og vi vet ikke hvor i landet han bor. Og det kan jo være at han har fått bud, men ikke er fornøyd med størrelsen på dem. Men som sagt, tror jeg at det mest sannsynlige er at boligen er solgt.

Selv om megleren på en eller annen måte visste at selgeren er ekskjæresten din, driter nok han/hun langt i kjærlighetslivet til kunden sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, vet at det koster å engasjere megler. Jeg var som sagt på visningen, og tok med meg et prospekt. Der stod det at meglers honorar er 35 000. Jeg har også sjekket på fanen "prisstatistikk" på finn; som viser oversikt over solgte boliger i området de siste 12 måneder. Leiligheten hans kommer ikke opp på denne, og da kan den vel ikke være solgt. Alle boliger kommer vel opp på denne oversikten? Hvor lang tid tar det før en bolig kommer opp der?

Han bor i en av Norges største byer, med en relativt attraktiv leilighet. Søsteren, som eier/eide leiligheten sammen med ham, har fått samboere og flytte til en annen kommune. Megleren sa at min eks har en samboer (fordi jeg spurte diskret om eventuell overtakelsesdato, megler vet selvsagt ikke at kunden hans er min eks).

Kan det være mulig at megler har beskrevet besøkende på visningen til eksen min, og at han da har forstått at jeg var der og derfor trukket boligen fra markedet (selv om det virker usannsynlig)

Lenke til kommentar

Kan det være mulig at megler har beskrevet besøkende på visningen til eksen min, og at han da har forstått at jeg var der og derfor trukket boligen fra markedet (selv om det virker usannsynlig)

Hvorfor skulle han trekke boligen fra markedet fordi du har vært på visning?

Da jeg solgte bolig fikk jeg ikke noen utseendemessig beskrivelse av de som var på visning, det er jo totalt uinteressant.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så viktig for deg å få klarhet i dette?

Lenke til kommentar

TS, du må slutte å stalke din eks. Du kan ikke drive og gå på visning i hans gamle leilighet for å se hvordan det ser ut evt lete etter bevis på andre damer osv. 

Dersom det var megler som var på visningen betyr dette at eksen din har spyttet en 60-100 000kr inn i meglerhonorar så han har nok ikke ombestemt seg nei. Kanskje ble leiligheten solgt, da blir annonsene ofte bare slettet. Ellers kan det hende de ikke fikk inn noe bud så da ble leiligheten trukket fra markedetfor å prøves igjen. Men å la vær å selge er når man allerede har hyret megler til 100 000 EKSTREMT sjeldent.... 

La eksen din være i fred. 

For eksempel Heimdal eiendomsmegler har en sånn regel om at hvis du ikke får solgt til en pris du og megler har blitt enig om at den er verdt da betaler du ikke noe for jobben han har gjort. Dette er unntatt innhenting av oppysninger f.eks, men i store og hele betaler man ikke.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle han trekke boligen fra markedet fordi du har vært på visning?

Vet ikke, sikkert bare idiotisk tenkt av meg.

Da jeg solgte bolig fikk jeg ikke noen utseendemessig beskrivelse av de som var på visning, det er jo totalt uinteressant.

Slik var din megler, men er alle slik? Jeg var på visningen, og det var bare ett navn på lista som lå på et bord der, hvor interessenter kan skrive seg på. Og jeg var der på slutten av visningstiden, og jeg var den eneste der akkurat da. Kanskje megler har beskrevet meg og de andre som var der, fordi vi var så få?

Fordi han er den store kjærligheten, og jeg er sikkert litt besatt av han - håper at forholdet hans skal ta slutt, så han kanskje en dag gir meg en ny sjanse.

Lenke til kommentar

Ja, vet at det koster å engasjere megler. Jeg var som sagt på visningen, og tok med meg et prospekt. Der stod det at meglers honorar er 35 000. Jeg har også sjekket på fanen "prisstatistikk" på finn; som viser oversikt over solgte boliger i området de siste 12 måneder. Leiligheten hans kommer ikke opp på denne, og da kan den vel ikke være solgt. Alle boliger kommer vel opp på denne oversikten? Hvor lang tid tar det før en bolig kommer opp der?

Han bor i en av Norges største byer, med en relativt attraktiv leilighet. Søsteren, som eier/eide leiligheten sammen med ham, har fått samboere og flytte til en annen kommune. Megleren sa at min eks har en samboer (fordi jeg spurte diskret om eventuell overtakelsesdato, megler vet selvsagt ikke at kunden hans er min eks).

Jeg vet ikke hvor god finns prisstatistikk er, hvordan de samler inn data og slik, men det er ikke usannsynlig at den kan ha mangler.

Det er ikke logisk at han skulle trukket boligen fra markedet fordi du har vært på visning. Uansett, hvis han bryr seg, var han sikkert klar over at det kunne være en mulighet for at du fikk greie på det før han bestemte seg for å selge.

Slik var din megler, men er alle slik? Jeg var på visningen, og det var bare ett navn på lista som lå på et bord der, hvor interessenter kan skrive seg på. Og jeg var der på slutten av visningstiden, og jeg var den eneste der akkurat da. Kanskje megler har beskrevet meg og de andre som var der, fordi vi var så få?

Hva ville du gjort hvis du var eiendomsmegler? Vi kan i det minste anta at halvveis suksessfulle meglere lar være å utarbeide og videreføre personbeskrivelser fordi det er uproduktivt, kunder er ikke interessert i å vite det og ikke minst fordi det er ulovlig å behandle personopplysninger slik.

Fordi han er den store kjærligheten, og jeg er sikkert litt besatt av han - håper at forholdet hans skal ta slutt, så han kanskje en dag gir meg en ny sjanse.

Det er trist å høre, men de som påpeker at spørsmålene dine er noe unormale, har jo et poeng. Jeg foreslår at du lar salget til ekskjæresten din ligge og heller hører på vonde kjærlighetssanger. Som for eksempel denne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nope, men du burde seriøst oppsøke profesjonell hjelp. Det å stalke x'en din hjelper ikke noe, og ja, det å stikke innom leiligheten x'en din selger for å kjenne dufter etc av han er stalking... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...