Korken Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 En må huske at de som klager på touchwiz og slikt er i minioriteten. De fleste av Samsung sine kunder bryr seg ikke, eller foretrekker touchwiz. Android er jo også enklere enn iOS nå. At samsung selger flere versjoner av mobiltelefoner enn apple er irrelevant. Fakta er fakta. Har selv LG G3, for øvrig. Ganske fornøyd med den. Har tidligere hatt både iPhone og S4, og var ikke fornøyd i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Der er jeg enig. Akkurat i brukergrensesnitt finnes det rette og gale måter å gjøre ting på, og konsolidering er en god ting. Jeg har ennå ikke sett eksempler på at telefonprodusenter har tilført Android noe viktig positivt som har veid opp for alt de har ødelagt. Jeg har selv TouchWiz og prøvd andre Android versjoner. Det ville vært vanskelig for meg å gå over til noe annet etter en stund med touchWiz. Det er fullt mulig at det ikke er det letteste OSet hvis du er vant med vanilla android/iOS. Jeg har aldri hatt noen problemer med å bruke TouchWiz, men mange andre sier det er vanskeligere. For meg får stort sett alle operasjoner i touchWiz raskere enn det jeg gjør med andre. Det er og utrolig funksjonsrikt, og multitasking er en drøm. Vi snakker Windows type multitasking med vinduer. Veldig mange apps oppfører seg likt som FB sin messenger app. Rekken med funksjoner touchWiz har er laaang. Selv om du synes det ikke fører meg seg noe positivt, er det andre som synes det. For meg er TouchWiz det beste du kan få på mobil. Alt annet virker fordummet, og for simplifisert til de grader at du mister funksjonalitet og produktivitet. Ellers forstår jeg ikke hvordan du ikke fikk syncet mellom telefonene? Apper er jo bundet til din google account, ikke en telefon spesielt. Du kan gå i nettleseren og laste ned en app og velge hvilke enheter du vil at den skal laste ned til. Tydelig at du ikke aner hvordan cloudbackup og synking fungerer på apple enheter. Har en kompis som har iphone 6 som ville byttelåne mobil en uke, jeg har iphone 6 pluss. Okey sa jeg, vi resatte telefonene, og byttet simkort. Så skrev jeg inn brukernavn og passord til apple iden min, og valgte å sette opp telefonen med icloudbackup, 10 minutter senere var telefonen opp å gikk med alt av meldinger, kontakter, webhistorikk, passord, kontakter, bilder, video, apper og sikkert andre ting jeg ikke husker på. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 En må huske at de som klager på touchwiz og slikt er i minioriteten. De fleste av Samsung sine kunder bryr seg ikke, eller foretrekker touchwiz. Android er jo også enklere enn iOS nå. At samsung selger flere versjoner av mobiltelefoner enn apple er irrelevant. Fakta er fakta. Har selv LG G3, for øvrig. Ganske fornøyd med den. Har tidligere hatt både iPhone og S4, og var ikke fornøyd i det hele tatt. Hvordan er android enklere enn ios nå? Lenke til kommentar
Korken Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 En må huske at de som klager på touchwiz og slikt er i minioriteten. De fleste av Samsung sine kunder bryr seg ikke, eller foretrekker touchwiz. Android er jo også enklere enn iOS nå. At samsung selger flere versjoner av mobiltelefoner enn apple er irrelevant. Fakta er fakta. Har selv LG G3, for øvrig. Ganske fornøyd med den. Har tidligere hatt både iPhone og S4, og var ikke fornøyd i det hele tatt. Hvordan er android enklere enn ios nå? Er ikke så vanskelig å google seg frem til diverse artikler fra seriøse aktører. Kan for øvrig nevne at dersom man ser mye film o.l. på telefonen, så er det ikke et spørsmål om hva man skal velge. Man velger rett og slett ikke iOS dersom det er av interesse. Eldre mennesker har mange muligheter hos Android for å gjøre det mye lettere for dem å bruke telefonen. Prøv å last ned en film på PCen for deretter å se den på en iPhone, sammenlignet med en Android telefon. Hva er enklest? Hva om du vil ha med subtitles? Kort sammendrag av noe av det jeg har lest. Lenke til kommentar
blured Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 "The Scene" sine regler støtter bare .mkv som kontainerformat for HD innhold, altså er stort sett alt piratkopiert materiale i matroska. Apple som selger filmer gjennom sin iTunes Store er med andre ord ikke spesielt interessert i å støtte dette formatet. Litt irriterende, men ikke så veldig vanskelig å gjøre noe med. Waltr er vel favoritten hittil, da den støtter .mkv (og en rekke andre formater) samtidig som de kjører på iOS sine native apps (en stor fordel da Apple sine egne apper forbruker minst strøm). Overføringene skjer også så raskt at en skulle tro at Pied Piper hadde en finger med i spillet. iOS støtter selvfølgelig undertekster. Lenke til kommentar
Reti Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Jeg kommer ikke til å kjøpe meg flere Samsung enheter og jeg har vært svoren Samsung fan i mange år (TV, 2 nettbrett og telefoner). Problemet med Samsung er at de leverer produkter med særdeles kort levetid. Samsung Galaxy S2, kanskje den beste smarttelefonen levert til sin tid. Den varte i litt over et år. Da begynte telefonen å oppføre seg merkelig, og jeg valgte å oppgradere til Android 4.1.2. Etter det måtte jeg lade telefonen 2 – 3 ganger om dagen, og telefonen ble ubrukelig. Der hvor jeg opplever at folk kan bruke sin Ipad 1 – 2 år etter anskaffelse, har jeg opplevd store problemer med begge mine Samsung brett kun et år etter anskaffelse. TV-en min en 55 tommers smart TV fra Samsung, har plutselig etter 1,5 års normal bruk begynt å oppføre seg merkelig. Både Samsung og LG har jo vært mye i søkelyset fordi de legger inn komponenter i produktene sine med kort levetid, spesielt i smart TV’er. Jeg mistenker også at Samsung driver kynisk markedsføring via debatt forum. Da Samsung lanserte fingeravtrykk leser var det ikke måte på hvor godt denne fungerte for mange debattanter i ulike forum i Norge, til tross for at alle tester nasjonalt og internasjonalt slaktet den. Jeg også fikk demonstrert hvor dårlig den var. Nå har jeg en Sony Compact telefon, som etter et års tid fortsatt fungerer som da jeg kjøpte den. Veldig fornøyd! 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 (endret) Jeg mistenker også at Samsung driver kynisk markedsføring via debatt forum. Da Samsung lanserte fingeravtrykk leser var det ikke måte på hvor godt denne fungerte for mange debattanter i ulike forum i Norge, til tross for at alle tester nasjonalt og internasjonalt slaktet den. Jeg også fikk demonstrert hvor dårlig den var. Rett skal være rett - to år etter at Apple kom med en nesten perfekt fungerende leser har Samsung noe som fungerer 80% av tiden. Som er akkurat litt for lite til at det ikke bare er irriterende. Fingeravtrykksleseren var en av grunnene til at min S6 Edge fikk en kort karriere. Endret 30. april 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 En må huske at de som klager på touchwiz og slikt er i minioriteten. De fleste av Samsung sine kunder bryr seg ikke, eller foretrekker touchwiz. Android er jo også enklere enn iOS nå. At samsung selger flere versjoner av mobiltelefoner enn apple er irrelevant. Fakta er fakta. Har selv LG G3, for øvrig. Ganske fornøyd med den. Har tidligere hatt både iPhone og S4, og var ikke fornøyd i det hele tatt. Hvordan er android enklere enn ios nå? Er ikke så vanskelig å google seg frem til diverse artikler fra seriøse aktører. Kan for øvrig nevne at dersom man ser mye film o.l. på telefonen, så er det ikke et spørsmål om hva man skal velge. Man velger rett og slett ikke iOS dersom det er av interesse. Eldre mennesker har mange muligheter hos Android for å gjøre det mye lettere for dem å bruke telefonen. Prøv å last ned en film på PCen for deretter å se den på en iPhone, sammenlignet med en Android telefon. Hva er enklest? Hva om du vil ha med subtitles? Kort sammendrag av noe av det jeg har lest. Jeg har iphone og det er ikke vanskelig Og man trenger ikke å laste ned fra pcen, man kan kjøpe direkte fra itunes Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Men han har et poeng. Om piratkopiering er et primærbruksområde er Android langt bedre enn iOs. For meg er det totalt irrelevant da jeg alltid kjøper både software, musikk og film. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Piratkopiering er ulovlig så det er ikke engang et alternativ eller emne Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Kort sammendrag av noe av det jeg har lest. Jeg har iphone og det er ikke vanskelig Og man trenger ikke å laste ned fra pcen, man kan kjøpe direkte fra itunes *hvisker* ...det er noe Soldaten9 har lest, så da må det jo være sant... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Men han har et poeng. Om piratkopiering er et primærbruksområde er Android langt bedre enn iOs. For meg er det totalt irrelevant da jeg alltid kjøper både software, musikk og film. Det er jo ikke bare pirtakopiering, det er jo også for folk som er litt opptatt av kvalitet, og samtidig ha ting på noe annet enn plate. AtW 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Men han har et poeng. Om piratkopiering er et primærbruksområde er Android langt bedre enn iOs. For meg er det totalt irrelevant da jeg alltid kjøper både software, musikk og film. Det er jo ikke bare pirtakopiering, det er jo også for folk som er litt opptatt av kvalitet, og samtidig ha ting på noe annet enn plate. Men ser man virkelig film på telefonen om man er opptatt av kvalitet? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Men han har et poeng. Om piratkopiering er et primærbruksområde er Android langt bedre enn iOs. For meg er det totalt irrelevant da jeg alltid kjøper både software, musikk og film. Det er jo ikke bare pirtakopiering, det er jo også for folk som er litt opptatt av kvalitet, og samtidig ha ting på noe annet enn plate. Men ser man virkelig film på telefonen om man er opptatt av kvalitet? Man får kvalitet på mobil Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Du skriver fortsatt dette altså, selv om du selv har sagt at det eneste som fungerer for deg er Apple produkter uansett hva. Forstår ikke hvorfor du fortsetter å si dette når det er tydelig at du former argumentene etter situasjonen for å alltid blir pro-Apple. Der var du også ja, og leser fortsatt det du vil lese. Ikke noe nytt der altså...:-) Usikker på hvordan jeg skal tolke "Apple lager bedre maskiner enn alle Windows produsenter" Det inkludert 2011-modeller. Det etter at du sa, akkurat som her at Apple sin software er det som betyr noe. Det er klart at når Apple sin HW blir slått bruker du SW argumentet. Når en kom og sa du ikke kunne kjøre windows programmer i OSX sa du det gikk strålende gjennom parallels. Det til tross for at Windows var dårligere enn OSX i følge deg, og var derfor du ikke brukte det. Jeg vet ikke hvordan du vil tolke dette? Eneste svaret du har er at jeg ikke forstår, er litt vanskelig å forstå en slik mangelfull logikk. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Men han har et poeng. Om piratkopiering er et primærbruksområde er Android langt bedre enn iOs. For meg er det totalt irrelevant da jeg alltid kjøper både software, musikk og film. Det er jo ikke bare pirtakopiering, det er jo også for folk som er litt opptatt av kvalitet, og samtidig ha ting på noe annet enn plate. Men ser man virkelig film på telefonen om man er opptatt av kvalitet? På telefon? For min del, nei. På tablet, ja. Da er det greit å kunne ha mkv uten masse dill. AtW 1 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Der er jeg enig. Akkurat i brukergrensesnitt finnes det rette og gale måter å gjøre ting på, og konsolidering er en god ting. Jeg har ennå ikke sett eksempler på at telefonprodusenter har tilført Android noe viktig positivt som har veid opp for alt de har ødelagt. Jeg har selv TouchWiz og prøvd andre Android versjoner. Det ville vært vanskelig for meg å gå over til noe annet etter en stund med touchWiz. Det er fullt mulig at det ikke er det letteste OSet hvis du er vant med vanilla android/iOS. Jeg har aldri hatt noen problemer med å bruke TouchWiz, men mange andre sier det er vanskeligere. For meg får stort sett alle operasjoner i touchWiz raskere enn det jeg gjør med andre. Det er og utrolig funksjonsrikt, og multitasking er en drøm. Vi snakker Windows type multitasking med vinduer. Veldig mange apps oppfører seg likt som FB sin messenger app. Rekken med funksjoner touchWiz har er laaang. Selv om du synes det ikke fører meg seg noe positivt, er det andre som synes det. For meg er TouchWiz det beste du kan få på mobil. Alt annet virker fordummet, og for simplifisert til de grader at du mister funksjonalitet og produktivitet. Ellers forstår jeg ikke hvordan du ikke fikk syncet mellom telefonene? Apper er jo bundet til din google account, ikke en telefon spesielt. Du kan gå i nettleseren og laste ned en app og velge hvilke enheter du vil at den skal laste ned til. Tydelig at du ikke aner hvordan cloudbackup og synking fungerer på apple enheter. Har en kompis som har iphone 6 som ville byttelåne mobil en uke, jeg har iphone 6 pluss. Okey sa jeg, vi resatte telefonene, og byttet simkort. Så skrev jeg inn brukernavn og passord til apple iden min, og valgte å sette opp telefonen med icloudbackup, 10 minutter senere var telefonen opp å gikk med alt av meldinger, kontakter, webhistorikk, passord, kontakter, bilder, video, apper og sikkert andre ting jeg ikke husker på. Jeg aner ikke hvordan det fungere, samme med Android. Det eneste jeg sa var at apper blir syncet, og det gjør de. Jeg skrev ikke noe om det andre av syncingen nettopp fordi jeg ikke vet noe om det. Da vet jeg iallefall at det fungerer veldig bra med iOS Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Usikker på hvordan jeg skal tolke "Apple lager bedre maskiner enn alle Windows produsenter" ... Ja, det ville jo også vært en tullete påstand på generelt grunnlag. At Apple sine maskiner fungerer bedre for MEG og i MIN infrastruktur, det er en ganske annen påstand... Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Usikker på hvordan jeg skal tolke "Apple lager bedre maskiner enn alle Windows produsenter" ... Ja, det ville jo også vært en tullete påstand på generelt grunnlag. At Apple sine maskiner fungerer bedre for MEG og i MIN infrastruktur, det er en ganske annen påstand... Du har nå skrevet at apple lager bedre maskiner enn noen windows produsent, uavhengig av OS. Ifølge deg kjører jo Windows strålende gjennom parallels, så da må det jo være perfekt som installert OS. Da sa du at du synes Apple lagde mye bedre maskiner, derfor ville du aldri gjøre det. Det inkluderer 2011 modeller. Usikker på hva det har med infrastruktur å gjøre. Du har jo selv sagt at du har brukt windows før. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 30. april 2015 Rapporter Del Skrevet 30. april 2015 Du har nå skrevet at apple lager bedre maskiner enn noen windows produsent, uavhengig av OS. Ifølge deg kjører jo Windows strålende gjennom parallels, så da må det jo være perfekt som installert OS. Da sa du at du synes Apple lagde mye bedre maskiner, derfor ville du aldri gjøre det. Det inkluderer 2011 modeller. Usikker på hva det har med infrastruktur å gjøre. Du har jo selv sagt at du har brukt windows før. Ja, jeg brukte Windows før. Og Android telefoner. Men det var alt for ofte noe som ikke fungerte, småting som hang seg, driverproblemer, restart som måtte gjøres, integrasjon som var trøblete å få til...alt for mye problemer til at jeg gadd å holde på lenger. Og jeg hadde da holdt på med sånt siden begynnelsen av 80-tallet, lenge før Windows kom... Vi kjøpte inn Android-telefoner til vår lille bedrift, men måtte returnere alle sammen. De var alt for ustabile i drift, og kostet oss alt for mye penger. Det var da jeg fikk min første iPhone, sånn omtrent rundt 2009. Helt fantastisk. Den bare fungerte, rett ut av esken. Og var dønn stabil, aldri nede. Da bestemte jeg meg for å bytte ut noen maskiner hjemme også som lenge hadde irritert vettet av meg. Kjøpte iMac og jammen samme opplevelsen her. Alle småproblemer ble borte. Etter det har jeg over noen få år bytta ut alt til dingser fra Apple, og nå funker det så stabilt som jeg aldri hadde det med ulike dingser med Windows. I tillegg løser jeg alle databehov med programvare som bare fungerer svært bra. Du må gjerne ha Windows for resten av livet, som du sa et annet sted. For meg virker det noe låst tankegang, men deg om det. Jeg har funnet det som fungerer perfekt for meg, det er omtrent det jeg krever av datadingser. Skulle derimot Apple sitt utstyr i fremtiden begynne å skape småproblemer for meg, så skal jeg kikke på andre dingser igjen. Inntil det skjer så lever jeg i min datahverdag som faktisk funker helt flott for meg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg