_dundun_ Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Der er jeg enig. Akkurat i brukergrensesnitt finnes det rette og gale måter å gjøre ting på, og konsolidering er en god ting. Jeg har ennå ikke sett eksempler på at telefonprodusenter har tilført Android noe viktig positivt som har veid opp for alt de har ødelagt. Endret 29. april 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Der var det mye å svare på 1) Skjermkvalitet. Nei, forskjellen er ikke enorm. Men den er merkbar. Til bilder er iPhone helt topp, men til brukergrensesnitt vil jeg si at amoledene er litt bedre. Ikke så naturlige, men penere. k. Her må jeg arrestere deg. "Lite fargekorrekte AMOLED-skjermer" er for lengst blitt en myte. Ja, det var tilfellet med Galaxy Nexus da den ble lansert for 100 år siden. Men helt siden S5 har Samsung hatt de mest fargekorrekte skjermene av noen annen telefon. Endret 29. april 2015 av La Menthe Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Hvor kjedelig er det ikke å kjøpe telefoner som alle ser dønn like ut i brukergrensesnitt? Siden dette var det eneste du spurte om, så forsøker jeg med mitt svar... For meg er dette en av de største fordelene med iOS og OSx. Brukergrensnittet mellom ulike årganger er svært likt, nesten identisk, med det man allerede har blitt godt vant til og kjenner godt. For meg er det altså en stor fordel og overhode ikke noe jeg forbinder med kjedelig. Altså du får dette med den telefonprodusenten du også velger. TouchWiz er TouchWiz fra S3 til S4 til S5 til S6, Sense er Sense, osv. Poenget her er at du har et større utvalg å velge mellom med Android-telefoner. Jeg kan fort skifte brukergrensesnitt. I tillegg kan jeg laste ned launchere, jeg kan legge inn ROMs og ellers tweake på telefonen som ikke er mulig på iOS. Selv foretrekker jeg Stock Andorid på Nexus-telefoner, og vil veldig gjerne alltid ha dette brukergrensesnittet i alle fremtidige telefoner. Der er vi ikke uenige. Endret 29. april 2015 av La Menthe Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Altså du får dette med den telefonprodusenten du også velger. TouchWiz er TouchWiz, Sense er Sense, osv. Poenget her er at du har et større utvalg å velge mellom med Android-telefoner. Selv foretrekker jeg Stock Andorid på Nexus-telefoner, og vil veldig gjerne alltid ha dette brukergrensesnittet i alle fremtidige telefoner. Der er vi ikke uenige. Jeg ser ikke på produsentenes tillegg som "utvalg" men som rene ulemper. Kommer aldri til å vurdere annet enn Nexus igjen. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Det er vel ikke helt tilfellet, både TouchWiz og Sense har sett en god del forandring de siste årene. Det å navigere i menyene på Galaxy S3 og S5 var ikke samme affære. HTC er jeg noe mer usikker på da jeg ikke har så veldig mye erfaring med telefoner fra de, men vet at kollega som klagde mye på overgangen fra HTC One S til HTC One (M7) på grunn av menyoppsettet. På Galaxy S6 og S6 Edge så har jo ting som muligheten for å sorerte applisten alfabetisk forsvunnet, har ikke så veldig mye med rent UX-design å gjøre men gjør jo at ting blir temmelig annerledes om du er vant til å ha det sortert alfabetisk med S5 osv.. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Der er vi ikke uenige. Fint, da er vi enige. Det store utvalget Android-telefoner frister ikke meg...:-) Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 På Galaxy S6 og S6 Edge så har jo ting som muligheten for å sorerte applisten alfabetisk forsvunnet, har ikke så veldig mye med rent UX-design å gjøre men gjør jo at ting blir temmelig annerledes om du er vant til å ha det sortert alfabetisk med S5 osv.. Det har alt med UX-design å gjøre. Arbeidsflyt og funksjonalitet er det aller aller viktigste i UX. Når det gjelder utseende er standardthemet til S6 helt OK, men har du sett i theme-butikken? Jeg trodde helt ærlig de tulla. Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Det er vel ikke helt tilfellet, både TouchWiz og Sense har sett en god del forandring de siste årene. Det å navigere i menyene på Galaxy S3 og S5 var ikke samme affære. HTC er jeg noe mer usikker på da jeg ikke har så veldig mye erfaring med telefoner fra de, men vet at kollega som klagde mye på overgangen fra HTC One S til HTC One (M7) på grunn av menyoppsettet. På Galaxy S6 og S6 Edge så har jo ting som muligheten for å sorerte applisten alfabetisk forsvunnet, har ikke så veldig mye med rent UX-design å gjøre men gjør jo at ting blir temmelig annerledes om du er vant til å ha det sortert alfabetisk med S5 osv.. Overgangen til Sense 5 var stor, men ikke noe mer vesentlig enn fra iOS 6 til 7. TouchWiz har i grunn vært mer eller mindre lik, med gradvise endringer, siden S3. Selv ikke Lollipop har bidratt til store endringer rent visuelt. Der er vi ikke uenige. Fint, da er vi enige. Det store utvalget Android-telefoner frister ikke meg...:-) Som jeg alltid sier: den største feilen en iOS-bruker gjør når han/hun skal teste Android er å kjøpe en Samsung-telefon. TouchWiz er et forferdelig utgangspunkt, og man burde heller begynne med en Nexus-telefon når man kommer fra iOS. Dessverre faller de fleste for den mest reklamerte telefonen hele tiden. Med det sagt er S6 den første Samsung-telefonen jeg faktisk hadde anbefalt til hvem som helst. Den er rett og slett fantastisk. Endret 29. april 2015 av La Menthe Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Med det sagt er S6 den første Samsung-telefonen jeg faktisk hadde anbefalt til hvem som helst. Den er rett og slett fantastisk. ...og det er helt sikkert en flott telefon for de som er ute etter noe med Android. Den passer nok ikke like bra for de som er ute etter noe som skal passe inn i en Apple infrastruktur...:-) Lenke til kommentar
FB.030310387275009 Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Selfølgelig selger Samsung flere smartmobiler enn Apple , fordig har Apple bare to modeller ( iPhone 6 og 6 Plus ) og Samsung som har Galaxy Alpha til Omega også videre gjør vi ikke huske helt da . Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Selfølgelig selger Samsung flere smartmobiler enn Apple , fordig har Apple bare to modeller ( iPhone 6 og 6 Plus ) og Samsung som har Galaxy Alpha til Omega også videre gjør vi ikke huske helt da . Det er ikke noen selvfølge, apple hadde hatt flere modeller de også om de trodde de kom til å tjene vesentlig bedre på det. Dessuten har de flere enn to modeller. AtW 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Det er ikke noen selvfølge... Enig. Samsung slåss i det ganske så tøffe Android-markedet med aktører som Sony, LG, HTC og sikkert en haug andre store og små aktører. Ut fra Samsung sin brede produktportefølje er det jo ganske naturlig at de har en stor andel av Android-kaka, men det er imponerende at kakestykke de har forsynt seg med i det markedet er såpass stort. Apple sitt kakestykke er kanskje noe mer velsmakende, og det blir jo faktisk større år for år det også... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Selfølgelig selger Samsung flere smartmobiler enn Apple , fordig har Apple bare to modeller ( iPhone 6 og 6 Plus ) og ... Du har bare fått med deg halvparten av modellene Apple tilbyr, ser jeg ... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Selfølgelig selger Samsung flere smartmobiler enn Apple , fordig har Apple bare to modeller ( iPhone 6 og 6 Plus ) og Samsung som har Galaxy Alpha til Omega også videre gjør vi ikke huske helt da . Apple trenger ikke flere modeller, så gode er de Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Apple har fire telefonmodeller, men to av dem er så godt som like bortsett fra størrelsen, og de to andre er gamle modeller (5C er bare 5 i ny kasse). Samsung har en haug fundamentalt forskjellige produkter, noe som er en helt annen sak. Endret 29. april 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
ParanoidTulling Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Bare vær glad det er konkuranse og slutt å whine begge parter. Sjøl liker jeg ingen av dem. Apple er bare en trang labyrint med en guide som holder deg i hånda og samsung er bloatware med rare navn. Har testa begge på damas mobil og jobb mobil 1 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Da har du ikke brukt en virkelig god høyoppløst oled over tid. Svært tydelig forskjell på f.eks iPhone 6 plus og Galaxy S6 (i Samsungs favør). Nexus 6 er også milevis foran. Nei jeg har ikke det, fordi det ikke betyr så alt for mye. Det er andre ting som betyr så mye, mye mer så lenge skjermen er god nok. Men det er fint for Samsung sine kunder at de leverer gode skjermer på sine brett og mobiler. For meg er det tre hovedgrunner til å forbli på iPhone. Økosystem, apper og at man handler med én produsent. ...og det er dette som også for meg betyr aller mest. Så lenge det da fungerer stabilt om med minimalt med feil så er jeg mer enn happy med min datahverdag. Du skriver fortsatt dette altså, selv om du selv har sagt at det eneste som fungerer for deg er Apple produkter uansett hva. Forstår ikke hvorfor du fortsetter å si dette når det er tydelig at du former argumentene etter situasjonen for å alltid blir pro-Apple. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Du skriver fortsatt dette altså, selv om du selv har sagt at det eneste som fungerer for deg er Apple produkter uansett hva. Forstår ikke hvorfor du fortsetter å si dette når det er tydelig at du former argumentene etter situasjonen for å alltid blir pro-Apple. Der var du også ja, og leser fortsatt det du vil lese. Ikke noe nytt der altså...:-) Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Der er jeg enig. Akkurat i brukergrensesnitt finnes det rette og gale måter å gjøre ting på, og konsolidering er en god ting. Jeg har ennå ikke sett eksempler på at telefonprodusenter har tilført Android noe viktig positivt som har veid opp for alt de har ødelagt. Jeg har selv TouchWiz og prøvd andre Android versjoner. Det ville vært vanskelig for meg å gå over til noe annet etter en stund med touchWiz. Det er fullt mulig at det ikke er det letteste OSet hvis du er vant med vanilla android/iOS. Jeg har aldri hatt noen problemer med å bruke TouchWiz, men mange andre sier det er vanskeligere. For meg får stort sett alle operasjoner i touchWiz raskere enn det jeg gjør med andre. Det er og utrolig funksjonsrikt, og multitasking er en drøm. Vi snakker Windows type multitasking med vinduer. Veldig mange apps oppfører seg likt som FB sin messenger app. Rekken med funksjoner touchWiz har er laaang. Selv om du synes det ikke fører meg seg noe positivt, er det andre som synes det. For meg er TouchWiz det beste du kan få på mobil. Alt annet virker fordummet, og for simplifisert til de grader at du mister funksjonalitet og produktivitet. Ellers forstår jeg ikke hvordan du ikke fikk syncet mellom telefonene? Apper er jo bundet til din google account, ikke en telefon spesielt. Du kan gå i nettleseren og laste ned en app og velge hvilke enheter du vil at den skal laste ned til. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 29. april 2015 Rapporter Del Skrevet 29. april 2015 Ikke rart i det hele tatt, kjøpte nylig en S6 Edge og det er uten tvil den råeste mobilen jeg noen gang har brukt. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg