henrikwl Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Religiøs fanatiker jakt!, ja der har du allerede en god ide som gir deg en god unnskyldning til splatter morro i god Tarantino stil. Traileren jeg viser til over fra hatred er dog det tvers motsatte av en god ide, meningsløs vold i beste jokeren på kino stil (fleste vet nok hva jeg sikter til) eller en like kjent episode i Norge man helst glemmer for en stund tilbake, dette spillet minner meg om slike psykisk skadet mennesker. For de fleste føles nok dette spillet helt feil av denne å tidligere nevnte grunner. Jeg er spillentusiast, og mener at spill nærmer seg en moden og voksen kunstform på linje med film, litteratur og annen kunst. Og litt av kunstens oppgave er å av og til sette oss litt ut, ta oss ut av komfortsonen, provosere oss, gjøre oss sinte, triste, eller glade. Kort sagt holde opp et speil der vi blir tvunget til å se oss selv, selv de delene av oss selv vi finner ubehagelige. I så måte mener jeg akkurat Hatred er interessant nettopp fordi det ikke gjemmer seg bak humor og ironisk distanse, men henter frem de mørkeste sidene av oss og trykker dem nådeløst i ansiktet vårt. Det er ubehagelig, selvsagt, men det er som sagt en av kunstens oppgaver. Endret 29. mai 2015 av henrikwl 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå