Gå til innhold

Kontroversielle Hatred får sommarslepp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Dette spillet er ikke bra for noen. Dette er ett spill som avler vold på en syk og sinnsforvirret måte.

Gta er rene barnespillet i forhold. Jeg er ivrig gta spiller men dette.

Dette er bare jævlig.

bannlys spillet fra markedet og brenn det. Ellers vil det ødelegge en masse sinn.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Dette spillet er ikke bra for noen. Dette er ett spill som avler vold på en syk og sinnsforvirret måte.

Dette er bare jævlig.

bannlys spillet fra markedet og brenn det. Ellers vil det ødelegge en masse sinn.

Seriøst?

At du ikke imploderer i din egen misforståtte rettskaffenhet er et mirakel.

edit:(evt ble jeg bare trollet hardt)

Hvorfor skal man spille noe der man får poeng i å drepe uskyldige mennesker på så groteske som mulige måter? Jeg kunne levd med det om det var snakk om zombier.

Jeg synes hele spillet er en skamplett for spillindustrien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Er splatter filmer en skamplett for film industrien? Eller er film industrien såpass "voksen" at den har plass til alle sjangrer? 

Splatterfilmer er annerledes da seeren ikke har noen kontroll over det som skjer på skjermen men er bare en seer.

Annerledes med spillet der dine handligner med tastaturet eller kontrollen fører til virtuelle mord.

spillet er unikt det men det går i en feil rettning. De burde ikke gå lengre enn spill som Overlord Osv. Det er veldig mange lettpåvirkelige sinn som kan komme til å ikke tåle å spille dette.  

Kan være et godt spill å få ut sinne i, men hva om noen som spiller det går ut i samfunnet og gjør det virkelig?

Det er mange gærne folk i alle samfunn og dette gjør det bare mer bensin på bålet. 

Hatred-Game.jpg

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at noen folk klager over dette spillet, mens det er viden akseptert å gå berserk i et GTA-spill, for å se hvor mye faenskap du kan gjøre før du blir tatt..

Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i dette spillet, altså Hatred, da det ikke har noe som tiltaler meg.. men, mulig jeg kjøper det for å protestere mot alle dobbelmoralistene..

Har forøvrig aldri gått på "killing spree" i GTA, heller.. og tar jeg livet av en fotgjenger i en biljakt, hender det faktisk at jeg starter siste savegame på nytt.. Yes, I'm weird like that..

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg fatter ikke at noen folk klager over dette spillet, mens det er viden akseptert å gå berserk i et GTA-spill, for å se hvor mye faenskap du kan gjøre før du blir tatt..

Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i dette spillet, altså Hatred, da det ikke har noe som tiltaler meg.. men, mulig jeg kjøper det for å protestere mot alle dobbelmoralistene..

Har forøvrig aldri gått på "killing spree" i GTA, heller.. og tar jeg livet av en fotgjenger i en biljakt, hender det faktisk at jeg starter siste savegame på nytt.. Yes, I'm wierd like that..

Skjønner hva du mener. Men hatred er over the top i vold og voldsom umoral, kanskje verre en postal. Tenk om barn får tak i det. Har forøvrig ikke noe imot at noen voksne spiller det. Men som COD og GTA osv. Får barn tak i det. 

Husker mange COD Black Ops spillere og GTA 5 spillere som var sånn 10-12 år gamle. ikke bra.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Om jeg forstår tankegangen din rett. Så burde ting som kan påvirke mennesker negativt fjernes?

Må biler fjernes siden det er noen mennesker som kjører som idioter og dreper seg selv og andre i trafikken?

Må religion fjernes da så mange dreper i sin religions navn?

Må fly fjernes siden en psykisk syk man med vilje krasjet flyet og drepte alle ombord?

Osv osv..

Sensur har aldri og vil aldri være en løsning i et moderne samfunn. At vi har mennesker blant oss som er syke og desperate er et problem som sikkert aldri kommer til å bli borte. Men å sensurere og moderere i frykt for hva noen mennesker i verden kan gjøre. Det er å ta et gigantisk bakover skritt for samfunnet og frihet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har forøvrig aldri gått på "killing spree" i GTA, heller.. og tar jeg livet av en fotgjenger i en biljakt, hender det faktisk at jeg starter siste savegame på nytt.. Yes, I'm wierd like that..

Skjønner hva du mener. Men hatred er over the top i vold og voldsom umoral, kanskje verre en postal. Tenk om barn får tak i det. Har forøvrig ikke noe imot at noen voksne spiller det. Men som COD og GTA osv. Får barn tak i det. 

Husker mange COD Black Ops spillere og GTA 5 spillere som var sånn 10-12 år gamle. ikke bra.

Men, da har du ikke problemer med spillet? Men at personer som ikke er gamle nok får spille det..? Det er vel et foreldreproblem, og ikke et problem med spillet i seg selv? Aldersmerkingen er jo der.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er bare jævlig.

Seriøst?

Hvorfor skal man spille noe der man får poeng i å drepe uskyldige mennesker på så groteske som mulige måter? Jeg kunne levd med det om det var snakk om zombier.

Å slutt med nevrose tullet ditt, det er et spill! Ingen har tatt skade av spill noensinne, det er faktisk bevist. GTA, Postal osv har jo vært ute i åresvis, men samfunnet har ikke blitt mer voldelig etter det, tvert imot.

Du minner meg om en av de hysteriske småbarnsmødrene som ikke har peiling på hva dem snakker om.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er bare jævlig.

Ja, for all del. Bare fordi man spiller et PC-spill, så må man ut og gjøre det i praksis.

Lenke til kommentar

Hvor mye skade har Postal, Manhunt og Carmageddon forårsaket til nå? I sistnevnte får du poeng for å drepe flest mulig sivile. 

Edit: Om barn får tak i det, så er det foreldrene sin skyld. Hva om barn får tak i kniv eller pistol? Det finnes, så skal vi bannlyse det også?

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Husker den Norsk Kirke gikk ut å advarte mot Doom når det kom.

For å være helt ærlig så tar jeg ingen som roper varsko,sensur og advarer mot hverken det ene eller det andre overhode seriøst. Vi har hatt mennesker med slik tankesett siden tidenes morgen. Ofte representert idag som onde gale mennesker oppigjennom historien.

For å sette ting i litt perspektiv. Se på denne artikkelen om Doom. Idag når en ser på denne artikkelen så må en bare le av disse smålige menneskene med sitt verdi grunnlag som dem skal påføre alle enten dem vil eller ikke. Noe som igjen viser tilbake i historien over noen av dem verste overgrepene gjort mot frie mennesker som skal under hælen til dem som vil det beste for alle...

EDIT: Større bilde. yuroy2E.jpg

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men, da har du ikke problemer med spillet? Men at personer som ikke er gamle nok får spille det..? Det er vel et foreldreproblem, og ikke et problem med spillet i seg selv? Aldersmerkingen er jo der.. 

Har aldersmerking noen gang hindret noen i å spille et spill?

Uansett, jeg er forsåvidt enig. Det blir ikke noe forskjell fra en killing spree i GTA. Jeg synes egentlig spillet ser kjedelig og ensformig ut, men jeg tipper det kommer til å selge i bøtter og spann pga det makabre.

Lenke til kommentar

Dette er bare jævlig.

Seriøst?

Hvorfor skal du spille noe der du får poeng for å utføre kriminelle handlinger? Er du av den oppfatning at kriminelle handlinger ikke har innvirking på uskyldige mennesker i samfunnet? Blir folk kriminelle av å spille GTA, soldater av COD eller firkantede av Minecraft?

Lenke til kommentar

Spille Driveclub gjør ikke at jeg kjører over fartsgrensen og generelt som en villmann.

Spille Battlefield: Hardline gjør ikke at jeg raner banker.

Spille Grand Theft Auto 5 gjør ikke at jeg plukker opp horer for å skyte dem i bakhode i skogen.

Spille Myst gjør ikke at jeg går rundt i nabolaget å ser etter puslespill.

Spille Bloodborn gjør ikke at jeg går rundt på kirkegården å vifter rundt med ei rake mot gamle damer.

Spille spill har ingen påvirkning på hvem jeg er som person.

Endret av LarZen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har aldersmerking noen gang hindret noen i å spille et spill?

Uansett, jeg er forsåvidt enig. Det blir ikke noe forskjell fra en killing spree i GTA. Jeg synes egentlig spillet ser kjedelig og ensformig ut, men jeg tipper det kommer til å selge i bøtter og spann pga det makabre.

Jeg husker faktisk at jeg skulle kjøpe et spill i en butikk (på kiosken i Lena, ved Spar) en gang, og ble nektet av mannen bak disken. Det verste var at jeg lurer på om det var et Sim City-spill!? Det var i hvert fall på det nivået at jeg fortsatt har store øyne når jeg tenker over saken..

Men, ja og nei.. Når vi var yngre, så fantes det vel knapt aldersgrenser på spill, og foreldrene hadde null innsikt. Stort sett alt ble lastet ned uansett. Jeg vet at her i hjemme har vi nektet gutten å spille skytespill i alle dager, frem til nå at han snart blir 15, har GTA5 blitt tillatt. Det var først i år at han fikk lov.

Aldersmerkingen er vel mer veiledende her i Norge, så vidt jeg vet, og ingen fast regel som må overholdes. Poenget mitt er vel at spillet i seg selv, er ikke noe særlig forskjellig fra andre spill som er der ute, mtp vold og slike ting. Derfor blir det dumt, i mine øyne, å gå hardt utover dette éne spillet.

Hvis noen er bekymret for at barn skal spille det. Og ja, barn får lett tilgang til ting. Men det blir dessverre foreldrenes ansvar hvis de ikke vil at barnet ikke skal spillet det. Man kan ikke forby alt, bare fordi barn KAN få ta del i ting og tang. Underholdning "for voksne" er og blir *for voksne*. Så blir det opp til foreldrene om de vil ha sterk kontroll med hva som blir kjøpt inn og er på Steam-kontoen og PC-en, osv, om de vil ha "samtaler om sunn fornuft, riktig og galt", eller gi blankt f.. 

Spillet er egentlig totalt uinteressant for meg også. Jeg tar ingen glede i å skyte noen, bare for å skyte og se ting eksplodere. Jeg kan gjerne sette meg inn i rollen som soldat i en eller annen krig og skyte noen, skyte noen fordi jeg er Max Payne, eller bruke sverdet på et voldeligvis i Skyrim for å redde verden fra onde banditter og skurker, så lenge det er en setting jeg liker meg i. Å gå bananas og drepe for å drepe, fordi jeg "har mistet vettet" er virkelig ikke noe for meg.. Allikevel håper jeg at spiller blir en suksess, rett og slett for å irritere de som på sin høye hest påstår at dette spillet er så ille, mens de går rundt og lager faenskap i San Andreas.. :p 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...