SaltCracker Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Hva skjer om man ikke møter på en muntlig privatist eksamen som du har karakter i fra før? Skal egentlig på muntlig privatist eksamen i historie i kveld, men kan alt for lite da jeg har vært for dum med forberedelsene (utsatt for lenge). Sykt stort pensum. Har 3 i faget fra før og vet at jeg ikke kommer til å få noe bedre. Vil jeg da fortsatt beholde 3'eren og jeg kan derfor heller ta opp igjen faget til høsten? Kommer til å dø av nerver før jeg skal inn. Blir for dumt å sitte der og ikke kunne noe som helst.... Lenke til kommentar
SaltCracker Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 I såfall kan jeg heller bruke resten av dagen til å lese til neste eksamen i neste uke, religion, minst dobbelt så lite pensum... Lenke til kommentar
process Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Nå sier du ikke hvilket trinn dette er, men det er ikke bare å unngå å gå på eksamen. Eksamenskarakteren føres opp på vitnemålet som en separat karakter. Det er en stund siden jeg fullførte videregående utdanning, men det ser ut som at det er det samme som gjelder. I følge dette får du stryk og ikke generell studiekompetanse: http://www.ung.no/oss/utdanning/vidutd/74964.html Det er ingen snarvei ved å ikke møte opp. Heller tvert i mot. Endret 29. april 2015 av process Lenke til kommentar
SaltCracker Skrevet 29. april 2015 Forfatter Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Nå sier du ikke hvilket trinn dette er, men det er ikke bare å unngå å gå på eksamen. Eksamenskarakteren føres opp på vitnemålet som en separat karakter. Det er en stund siden jeg fullførte videregående utdanning, men det ser ut som at det er det samme som gjelder. I følge dette får du stryk og ikke generell studiekompetanse: http://www.ung.no/oss/utdanning/vidutd/74964.html Det er ingen snarvei ved å ikke møte opp. Heller tvert i mot. Dette er ikke vanlig VGS, dette er privatist (historie vg2+vg3). Men fant en tråd på ett annet forum (jan. 2015) som ga meg svar. Den beste karakteren blir stående når du tar opp igjen faget. Hadde jeg vært avgangselev hadde det vært noe annet. Vitnemålet fra VGS har jeg, GENS. Føles ikke bra å ikke møte opp uansett (både pengene og styret det fører med seg). Jaja, fått en lærepenge i hvertfall (lese lenge på forhånd). Aldri unngått å møte opp på en eksamen eller tentamen før, kanskje en vanlig prøve eller to.. Endret 29. april 2015 av SaltCracker Lenke til kommentar
process Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Nå sier du ikke hvilket trinn dette er, men det er ikke bare å unngå å gå på eksamen. Eksamenskarakteren føres opp på vitnemålet som en separat karakter. Det er en stund siden jeg fullførte videregående utdanning, men det ser ut som at det er det samme som gjelder. I følge dette får du stryk og ikke generell studiekompetanse: http://www.ung.no/oss/utdanning/vidutd/74964.html Det er ingen snarvei ved å ikke møte opp. Heller tvert i mot. Dette er ikke vanlig VGS, dette er privatist (historie vg2+vg3). Men fant en tråd på ett annet forum (jan. 2015) som ga meg svar. Den beste karakteren blir stående når du tar opp igjen faget. Hadde jeg vært avgangselev hadde det vært noe annet. Vitnemålet fra VGS har jeg, GENS. Føles ikke bra å ikke møte opp uansett (både pengene og styret det fører med seg). Jaja, fått en lærepenge i hvertfall (lese lenge på forhånd). Aldri unngått å møte opp på en eksamen eller tentamen før, kanskje en vanlig prøve eller to.. Åja! Det står jo tydelig privatist der, så ikke det. Nei, da er det som du sier bare penger det står om, spesielt dersom du har stipend fra lånekassen. Ved stryk/ikke møtt gjøres deler av stipendet om til lån. Dersom du har stipend fra lånekassen kan det lønne seg å møte opp og forsøke å bestå. Det er også verdt å merke seg at jeg tror dette vil telle negativt mot studieprogresjonen og rett på støtte etter hvert (dersom du stryker/ikke møter senere), men igjen så er dette kun aktuelt dersom du har stipend/lån fra lånekassen. Har du ikke lån/stipend er det bare skolepengene du kaster ut av vinduet. Endret 29. april 2015 av process Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Er jo bare å go for it. Får du en dårligere karakter enn den du har, så har det jo ingenting å si. Den beste karakteren gjelder jo. Prøv! Du har alt å vinne, og absolutt ingenting å tape på å møte opp. Endret 29. april 2015 av iGlenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå