Gå til innhold

ny yrkesrettet utdanning

provolone

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg befinner meg nå i situasjonen hvor jeg jobber som kokk på en oljerigg. For en tid tilbake erklærte jeg meg selv ferdig med å jobbe som kokk på land, og har lyst til å finne på noe nytt. Har det siste året tatt almen påbygg ved sonans, og konkludert med at å sitte på ett kontor eller lignende hele dagen ikke er min greie. Kunne godt tenke meg noe innenfor bygg og anlegg eller noe innenfor elektro. Det jeg lurer på er veien videre, finnes det alternativer til den tradisjonelle utdanningen med 2 år på VGs og 2 år som lærling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med byggingenør, eller elektroingenør? 3 aar paa Høyskole, saa er du der. Bedre enn 5 aar som laerling i mine øyner. 

Om en har lyst til å jobbe mer "hands on" og ikke på ett kontor som TS skriver ville jeg heller satset på yrkesfag. Det finnes felt ingeniører/teknikere osv som ikke kommer fra yrkesfaglig bakgrunn, men de er i fåtall. 

Det som er en mulighet er jo å kombinere, ta videreutdanning mens en tar praksiskandidaten! To fluer i en smekk :) Sikkert enklere å få plass også da når en er sikret teoretisk utvikling også :)

Lenke til kommentar

Noen kontorjobb er ikke noe for meg. Er nå 30 år, og i god form og tenker jeg kan minst fungere meget bra ihvertfall 20 år til i ett fysisk krevende stykke arbeid. Kan jo se ut som om jeg må bite i det sure eplet og finne meg en kortere utdanning av økonomiske hensyn, er jo ikke gratis med boliglån med dagens rente, men jaggu meg ikke langt unna. Noen som har roen på noen opplæringskontor eller lignende jeg kunne pratet med? Bor i Bergen. Tenkte og å høre med rådgiver her på skolen og se om de har noe innsikt i den slags

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...