LarZen Skrevet 13. september 2015 Forfatter Del Skrevet 13. september 2015 Fps telleren sier at spillet kjører i 56-60fps med vsync av. Men om den er på så boom 30fps. Trodde en fikk screen tear pga bilde kommer fortere en hva oppdaterings frekvensen på skjermen er i stand til å tegne? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 (endret) Det er jo det vsync gjør. Prøv å sett vsync settings på adaptive mode i nvidia settings, da blir det låst til 60fps når spillet kjører i det, og når det faller vil vsync skrus av (for å si det sånn). Edit: Screen tearing kommer av at bildene ikke er i sync med skjermen. Har du en 60htz skjerm så kan du låse det i 60 eller 30fps for å synkronisere det så man slipper tearing. Man kan eventuelt bruke triple buffering vsync, men det funker ikke i Black Flag. Endret 13. september 2015 av Admiral Necrolamedor Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 (endret) Fps telleren sier at spillet kjører i 56-60fps med vsync av. Men om den er på så boom 30fps. Trodde en fikk screen tear pga bilde kommer fortere en hva oppdaterings frekvensen på skjermen er i stand til å tegne? Edit: Screen tear kommer fordi neste bildet blir tegnet over en kopi av bildet som er på skjermen. Når skjermen så skal oppdateres igjen så sendes det nye bildet til skjermen om det er ferdig eller ei. For eksempel hvis bildet er halvveis ferdig når skjermen skal oppdateres, så sendes et bilde som er delt på midten der halvparten er ny informasjon, og den andre halvparten er kopi av forrige bilde. Hvis du gidder dille litt så kan det kanskje fungere dette: https://www.youtube.com/watch?v=x1p2GrQ54OQ Det er jo det vsync gjør. Prøv å sett vsync settings på adaptive mode i nvidia settings, da blir det låst til 60fps når spillet kjører i det, og når det faller vil vsync skrus av (for å si det sånn). Tror han sa han har AMD.. Endret 13. september 2015 av Gabri3L Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Ahh, mente han har sagt at han har Nvidia-kort. Om han har AMD kan han teste med RadeonPro. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Du får screen tearing siden det ikke klarer å holde 60fps, skjermkortet ditt er bare ikke bra nok (siden Ubisoft har sugd grenseløst med de siste AC-spillene til PC). Husker når jeg skulle spille det på PC, frameratet hoppet opp og ned uten noen spesiell grunn, så endte med at jeg måtte låse det til 30fps. Det du beskriver kalles for stuttering. Screentearing skjer når skjermkortet sender ut et nytt bilde før monitoren er ferdig å tegne det første bildet. Har man en 144Hz monitor f,eks så er ikke Screentearing et så stort problem som om man har en 60Hz monitor. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Jeg snakker om tearing. Han får ikke holdt stabilt 60 fps, og får så tearing. Han skrur på vsync, pcen klarer ikke å holde 60fps, da faller det ned til 30fps. Mitt eksempel fra min PC var for å vise hvor elendig optimalisert det er. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Også et par tips i denne tråden, blant annet å redigere .ini filen til å oppgi frekvensen på skjermen for å låse opp framecap. Står kanskje litt mer her. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Jeg fikk justert litt så nå går spillet nærmest perfekt Her er en video som forklarer litt rundt hvorfor 60fps er så viktig for mange spill. Kjekt å dele om en kommer over noen som sverger til 30fps og som en kan bare mate denne videoen med. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Gratis på steam i dag: Oddworld: Abe's Oddysee 1 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Muligens ikke riktig tråd, men prøver. Noen som har tips til en god gaming skjerm jeg kan koble på pcen? Eventuelt 2 stk i dual screen. Kobles til laptop. 980m skjermkort. Bør kunne spille på maks eller nesten maks detaljer i native oppløsning. Tips mottas med takk!! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Ser ut som om de tar PC-gaming på alvor. Bra saker. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 At en kan bruke 2 monitorer er jo rimelig kult da. Kan ikke huske noen andre spill som har gjort det..? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) At en kan bruke 2 monitorer er jo rimelig kult da. Kan ikke huske noen andre spill som har gjort det..? Mmmmm , tror faktisk at 1 eller 2 andre spill også lot deg gjøre det , men i farta tror jeg det er innenfor strategi sjangeren og kan faktisk ikke komme på hvilke titler det er snakk om selv om jeg kaller på Belzebub! Sukk tenke tenke... Mener at det er snakk om Portal 2 og Starcraft 2. Link til en youtube video jeg fant : Endret 5. oktober 2015 av Malvado Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 Ah ok. Kult! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Da ligger Star Wars: Battlefront beta klar til pre-load (10,8GB) på Origin for dem som vil starte å laste ned Lenke til kommentar
1969 Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Armored Warfare Open Beta for alle starter idag. http://aw.my.com/gb Anbefales hvis du liker World of Tanks. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Total War: Arena har free access nå. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 *lang quote* Kjempeførnøyd med mitt Nvidia GeForce GTX 970 MSI Armor 2X OC 4GB. Kjører spill ganske bra, og kan for engangsskyld ha på dynamiske skygger i SWTOR. Prøvd Battlefront Betaen, og har rundt 50-60 fps på high. ^^ 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 *lang quote* Kjempeførnøyd med mitt Nvidia GeForce GTX 970 MSI Armor 2X OC 4GB. Kjører spill ganske bra, og kan for engangsskyld ha på dynamiske skygger i SWTOR. Prøvd Battlefront Betaen, og har rundt 50-60 fps på high. ^^ Gratulerer! 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Prøvd Battlefront Betaen, og har rundt 50-60 fps på high. ^^ Hvilken oppløsning? Og har du beta driverne som er optimalisert for Battlefront? Med et GTX 970 skal du ligge mye høyere enn 50-60 på high i 1080p. Du bør ligge godt over 60 på ultra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå