Gå til innhold

PC-kaféen, diskusjon rundt PC-spill.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo det vsync gjør. Prøv å sett vsync settings på adaptive mode i nvidia settings, da blir det låst til 60fps når spillet kjører i det, og når det faller vil vsync skrus av (for å si det sånn).

AdaptiveVSync-2-650.png

Edit: Screen tearing kommer av at bildene ikke er i sync med skjermen. Har du en 60htz skjerm så kan du låse det i 60 eller 30fps for å synkronisere det så man slipper tearing. Man kan eventuelt bruke triple buffering vsync, men det funker ikke i Black Flag.

Endret av Admiral Necrolamedor
Lenke til kommentar

Fps telleren sier at spillet kjører i 56-60fps med vsync av. Men om den er på så boom 30fps. Trodde en fikk screen tear pga bilde kommer fortere en hva oppdaterings frekvensen på skjermen er i stand til å tegne?

Edit: Screen tear kommer fordi neste bildet blir tegnet over en kopi av bildet som er på skjermen. Når skjermen så skal oppdateres igjen så sendes det nye bildet til skjermen om det er ferdig eller ei. For eksempel hvis bildet er halvveis ferdig når skjermen skal oppdateres, så sendes et bilde som er delt på midten der halvparten er ny informasjon, og den andre halvparten er kopi av forrige bilde.

Hvis du gidder dille litt så kan det kanskje fungere dette: 

https://www.youtube.com/watch?v=x1p2GrQ54OQ

Det er jo det vsync gjør. Prøv å sett vsync settings på adaptive mode i nvidia settings, da blir det låst til 60fps når spillet kjører i det, og når det faller vil vsync skrus av (for å si det sånn).

Tror han sa han har AMD..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Du får screen tearing siden det ikke klarer å holde 60fps, skjermkortet ditt er bare ikke bra nok (siden Ubisoft har sugd grenseløst med de siste AC-spillene til PC). Husker når jeg skulle spille det på PC, frameratet hoppet opp og ned uten noen spesiell grunn, så endte med at jeg måtte låse det til 30fps. 

Det du beskriver kalles for stuttering. Screentearing skjer når skjermkortet sender ut et nytt bilde før monitoren er ferdig å tegne det første bildet. Har man en 144Hz monitor f,eks så er ikke Screentearing et så stort problem som om man har en 60Hz monitor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Muligens ikke riktig tråd, men prøver. Noen som har tips til en god gaming skjerm jeg kan koble på pcen? Eventuelt 2 stk i dual screen.

Kobles til laptop. 980m skjermkort. Bør kunne spille på maks eller nesten maks detaljer i native oppløsning.

Tips mottas med takk!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

At en kan bruke 2 monitorer er jo rimelig kult da. Kan ikke huske noen andre spill som har gjort det..?

Mmmmm , tror faktisk at 1 eller 2 andre spill også lot deg gjøre det , men i farta tror jeg det er innenfor strategi sjangeren og kan faktisk ikke komme på hvilke titler det er snakk om selv om jeg kaller på Belzebub!

Sukk tenke tenke...

Mener at det er snakk om Portal 2 og Starcraft 2.

Link til en youtube video jeg fant : 

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

*lang quote*

Kjempeførnøyd med mitt Nvidia GeForce GTX 970 MSI Armor 2X OC 4GB. :D

Kjører spill ganske bra, og kan for engangsskyld ha på dynamiske skygger i SWTOR.

Prøvd Battlefront Betaen, og har rundt 50-60 fps på high. ^^

Gratulerer! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...